دوج کوین (DOGE) به دلیل محبوبیت و افزایش قیمتی که در سال‌های گذشته داشته موردتوجه ماینرها است و این روزها استخراج دوج کوین تبدیل به یکی از موضوعات داغ بازار کریپتو شده است. دوج‌کوین ارز دیجیتال متن‌باز و انتهابه‌انتهایی است که در سال 2013 برای شوخی با علاقه‌مندان به بازار کریپتو ایجاد شد اما به‌سرعت پله‌های محبوبیت را طی کرد و تبدیل به یکی از ارزهای پیشروی بازار گردید.

دوج کوین به دلیل سرعت بالا و کارمزد کمی که نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشت و نیز به دلیل جامعه پشتیبان آن، قدرت گرفت و در سال 2021 نهمین رمزارز بزرگ دنیا ازنظر ارزش بازار شد. در ادامه به بررسی مفهوم استخراج، روش های استخراج دوج کوین و تجهیزات مورد نیاز و سودآوری آن می‌پردازیم.

استخراج دوج کوین یعنی چی؟

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین، فرآیند دریافت پاداش دوج در قبال چک کردن تراکنش‌های بلاک‌چین آن است. استخراج دوج‌کوین مثل لاتاری است که برای شرکت در آن باید کامپیوتر (نود) داشته باشید و تراکنش‌های بلاک‌چین را بررسی و تایید کنید.

برای استخراج ارز دیجیتال دوج کوین، نودهای زیادی هم‌زمان، روی یک بلاک تراکنش کار می‌کنند اما فقط یکی از آن‌ها کوین‌های جدید را برنده می‌شود. این نود برنده که کوین‌های جدید را به دست می‌آورد، نودی است که بلاک جدید تراکنش را از طریق حل معادلات ریاضیاتی پیچیده با مکانیسم اثبات کار (PoW) و قبل از بقیه نودهای شبکه، به زنجیره بلاک‌های قبلی اضافه کرده است.

استخراج اکثر ارزهای دیجیتال به همین شکل است. اما استخراج دوج‌کوین از بعضی ابعاد با سایر کوین‌ها فرق دارد:

استخراج دوج ازنظر الگوریتم (نحوه هش یا ماینینگ)، بازه زمانی بلاک (مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا بلاک به بلاک‌چین اضافه شود)، سختی (نشان‌دهنده میزان احتمال برنده شدن بلاک) و پاداش (میزان جایزه ماینر برای استخراج یک بلاک) با بقیه رمزارزها مثل بیت‌کوین و  اتریوم متفاوت است. بنابراین قبل از شروع به استخراج دوج‌کوین لازم است این موارد در نظر گرفته شوند.

نحوه استخراج ارز دوج کوین چگونه است؟

استخراج دوج کویناستخراج دوج کوین در شش گام انجام می‌شود:

  • خرید سخت‌افزار

بررسی کنید که آیا سخت‌افزار فعلی شما برای استخراج مناسب است. CPU/GPU مناسب تهیه کنید. برای کسب پاداش بیشتر به  اسیک ماینر نیاز دارید که برای الگوریتم رمزنگاری‌شده هستند.

  • نصب نرم‌افزار استخراج یا به‌روزرسانی آن

نرم‌افزار مناسب را دانلود و نصب کرده یا در صورت وجود، به‌روزرسانی کنید.

  • پیوستن به ماینینگ پول

با ایجاد حساب کاربری، به یک استخر استخراج یا ماینینگ پول وارد شوید. بهترین ماینینگ پول‌های استخراج ارز دیجیتال دوج کوین، alikapool، hashwiz و zergpool هستند.

  • دستگاه خود را به استخر متصل کنید

بعد از ساخت حساب کاربری، باید از این حساب برای اتصال دستگاه‌های ماینر دوج کوین خود به یکی از سرورهای ماینینگ پول استفاده کنید. برای آموزش نحوه استخراج ارز دوج کوین  از طریق اتصال CPU، GPU و اسیک ماینرها به ماینینگ پول می‌توانید از ویدئوهای آموزشی رایگانی که در یوتیوب منتشر شده است استفاده کنید.

  • راه‌اندازی کیف پول دوج‌کوین

برای دریافت پاداش بلاک‌های استخراج‌شده نیاز به ارائه یک آدرس پرداخت در حساب کاربری ماینینگ پول دارید. به‌همین‌دلیل باید یک کیف پول دوج‌کوین داشته باشید. دوج‌کوین یک کیف پول ارز دیجیتال رسمی دارد اما کیف پول‌های دیگری هم هستند که از دوج پشتیبانی می‌کنند.

  • شروع استخراج

وقتی همه‌چیز راه‌اندازی شد، حساب کاربری ماینینگ پول، میزان هش، درآمد و پرداختی‌های کاربر را کنترل می‌کند. اکثر ماینینگ پولها یک داشبورد یا برنامه‌ای برای پیگیری وضعیت فعالیت‌های ماینینگ دارند. وقتی پاداش‌ها دریافت شدند می‌توان آن‌ها را از طریق حساب کاربری ماینینگ پول به کیف پول شخصی منتقل کرد.

روش های استخراج دوج کوین کدامند؟

برای استخراج دوج کوین سه روش وجود دارد:

  • استخراج فردی یا سولو ماینینگ

افرادی که برای سرگرمی یا تنها برای آشنایی بیشتر به دنبال استخراج دوج هستند می‌توانند از GPU (واحد پردازنده گرافیکی کامپیوتر) و نرم‌افزاری مثل ایزی ماینر (EasyMiner) استفاده کنند. با اینحال سولو ماینینگ از دشوارترین روش های استخراج دوج کوین و به‌ندرت سودآور است.

  • استخرهای استخراج یا ماینینگ پول

بهترین پیشنهاد برای افراد علاقه‌مند به استخراج دوج‌کوین، پیوستن ماینینگ پول‌های دوج‌کوین است. این استخرها به دلیل قدرت هش بالاتر، شانس بیشتری دارند. اما قبل از وارد شدن به یک ماینینگ پول باید آماده پرداخت 1 تا 3 درصدی هزینه‌های مشارکت باشید و بررسی کنید که هر استخر، پاداش‌ها را چطور محاسبه می‌کند.

  • ماینینگ ابری

استخراج ابری درحقیقت ماینینگ نیست. این روش به شکل اجاره قدرت پردازش از یک مرکز داده و پرداخت کارمزد سالانه یا ماهانه براساس یک قرارداد دوجانبه است. سپس کوین انتخاب‌شده از طریق یک ماینینگ پول استخراج شده و براساس میزان قدرت پردازشی که هزینه آن را پرداخت کرده‌اید از سود حاصل از استخراج بهره‌مند می‌شوید.

مسئله مهم ماینینگ ابری این است که قراردادها برای مدت مشخصی قفل هستند یعنی اگر در مدت قرارداد استخراج ارز دیجیتال دوج کوین، قیمت آن کاهش یابد، ممکن است با توجه به هزینه‌های پرداختی باعث ضرر شود. در بین روش های استخراج دوج کوین این شیوه، نیازی به خرید تجهیزات ندارد کم‌هزینه است.

برای ماین کردن دوج کوین چه تجهیزاتی نیاز است؟

استخراج دوج کوین

استخراج هر ارز دیجیتال نیازمند سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خاص خود است. برای استخراج دوج کوین سه نوع سخت‌افزار وجود دارد:

  • CPU: یکی از گزینه‌ها، استفاده از واحد پردازنده مرکزی کامپیوتر است اما استفاده از آن پیشنهاد نمی‌شود چون با گرمایی که تولید می‌کند می‌تواند باعث صدمه دیدن کامپیوتر شود.
  • GPU: واحد پردازنده گرافیکی، قوی‌تر از CPU است و می‌تواند به‌عنوان ماینر دوج کوین بکار رود.
  • ASIC: یک مدار یکپارچه با کاربرد خاص که برای تولید هش ساخته شده است. اسیک‌ها قوی‌تر و گران‌تر از GPU ها و بهترین ماینر دوج کوین هستند. برای خرید اسیک ماینر باید به دنبال اسیک ماینرهای مبتنی بر الگوریتم Scrypt بود.

وقتی درباره نوع سخت‌افزار تصمیم گرفتید، نوبت دانلود و راه‌اندازی نرم‌افزار استخراج دوج کوین است.

  • برای CPU: نرم‌افزار CPU miner شرکت Pooler
  • برای GPU: نرم‌افزار EasyMiner برای تازه‌کاران عالی است، CudaMiner با GPUهای Nvidia به شکل عالی کار می‌کند و درعین‌حال CGminer با همه انواع GPU سازگار است.
  • برای ASIC: CGminer و EasyMiner می‌توانند با اسیک‌ها هم بکار روند اما اکثر اسیک ماینرها از نرم نرم‌افزار استخراج دوج کوین MultiMiner استفاده می‌کنند.

آیا استخراج دوج کوین سودآور است؟

استخراج دوج کوین مزایای خاص خود رادارد. استخراج آن مثل بیت‌کوین محدودیتی ندارد و در مقایسه با آن بسیار سریعتر انجام می‌شود. مصرف برق آن نیز به دلیل مکانیسم اجماع اثبات کار Scrypt، بسیار کمتر است. همچنین به دلیل قیمت پایین، تعداد ماینرهای آن نیز کم و رقابت پایین است.

بااین‌حال دوج کوین به دلیل قیمت پایینی که دارد شما را یک‌شبه میلیاردر نمی‌کند. اگر بخواهید به‌صورت سولو یا انفرادی استخراج کنید، کسب سود سخت‌تر می‌شود و مجبورید هزینه بیشتری بابت برق و سخت‌افزار پرداخت کنید. داشتن سخت‌افزارهای خوب و پیوستن به استخر استخراج دوج‌کوین، شانس کسب سود از استخراج را بیشتر می‌کند. با همه این‌ها، همانطور که گفتیم نیاز به صبر وحوصله زیادی است تا مجموع دوج‌های استخراج شده ارزش چشمگیری پیدا کنند.

اگر می‌‌خواهید برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال ریسک کمتری کنید، پیشنهاد ما به شما آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه است.

استخراج دوج کوین در یک نگاه

استخراج ارز دیجیتال دوج کوین به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار به سه روش انفرادی، با استفاده از ماینینگ پول یا کلود پول انجام می‌شود که هر یک نیازمند سخت‌افزارها و نرم‌افزاری خاص خود است. با اینکه استخراج دوج‌کوین از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است اما به دلیل قیمت پایین آن نمی‌توان انتظار دریافت سود زیادی از این سرمایه‌گذاری داشت. به‌همین‌دلیل برای کمتر کردن هزینه‌های اولیه، بهتر است از روش کلود ماینینگ یا ماینینگ پول استفاده شود.