ترید روزانه‌‌ می‌تواند شغلی پردرآمد باشد؛ به شرطی که نکات مهم آن را بدانید. البته این روش معامله برای تازه‌کارها  می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه کسانی که با یک استراتژی خوب برنامه‌ریزی شده برای ترید روزانه آمادگی کامل ندارند. حتی باتجربه‌ترین معامله‌گران روزانه نیز می‌توانند ضرر را تجربه کنند. بنابراین، ابتدا به این سوال می‌ پردازیم که ترید روزانه دقیقا چیست و چگونه کار‌‌ می‌کند. در ادامه مزایا و معایب Day Trading  را بیان می‌کنیم و در آخر بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه در سال جاری را به شما معرفی می‌کنیم.

ترید روزانه ارزهای دیجیتال

ترید روزانه ارز دیجیتال یکی از سودآورترین و ساده‌ترین راه‌‌ها برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال است. امروزه بسیاری از معامله‌گران در حال یادگیری نحوه ورود و خروج از بازار در یک روز هستند و از نوسانات قیمت کریپتو برای سود انبوه استفاده می‌کنند.

همان‌طور که بیان شد تریدرها و حرفه‌ای‌های بازار، کسانی که برای امرار معاش به جای یک سرگرمی ترید می‌کنند، معمولا دانش عمیقی نیز از بازار دارند. تریدرهای روزانه از استراتژی‌های متعددی استفاده‌‌ می‌کنند. انواع استراتژی ترید روزانه عبارتند از:

اسکالپینگ

در این استراتژی، تریدر تلاش‌‌ می‌کند تا با تغییرات اندک قیمت در طول روز سودهای کوچک متعددی به دست آورد.

معاملات محدوده

در این استراتژی در درجه اول از سطوح حمایت و مقاومت برای تعیین تصمیمات خرید و فروش استفاده می‌شود.

ترید مبتنی بر اخبار

این استراتژی معمولا فرصت‌های معاملاتی را از نوسانات شدید پیرامون رویدادهای خبری می‌گیرد. بازارها زمانی واکنش نشان‌‌ می‌دهند که این انتظارات برآورده نشوند یا از آن‌ها فراتر روند.

ترید با فرکانس بالا (HFT)

این استراتژی‌‌ها از الگوریتم‌های پیچیده برای بهره برداری از ناکارآمدی‌های بازار کوچک یا کوتاه مدت استفاده‌‌ می‌کنند.

معاملات روزانه برای همه مناسب نیست و خطرات قابل توجهی را در بر دارد. علاوه بر این، برای کسب سود در کوتاه مدت نیاز به درک عمیقی از نحوه عملکرد بازارها و استراتژی‌های مختلف است.

چرا ترید روزانه ارز دیجیتال؟

دلیل اصلی ترید روزانه ارزهای دیجیتال، کسب سود است. قیمت‌های ارزهای دیجیتال بی‌ثبات‌تر از هر طبقه دارایی دیگر است و این فرصتی را برای معامله‌گرانی که از بازار آگاهی دارند، فراهم می‌کند. تا زمانی که یک استراتژی معاملاتی روز قوی برای کریپتوکارنسی‌ها داشته باشید و بتوانید روندها را تحلیل کنید، بازار کریپتو‌‌ می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد.

تریدهای روزانه کریپتو یک گزینه محبوب برای افرادی است که علاقه مند به بازار کریپتو هستند، اما‌‌ می‌خواهند از پیچیدگی‌های ناشی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال اجتناب کنند. مهم است که به یاد داشته باشید که در معاملات روزانه ریسک هایی وجود دارد، درست مانند هر شکل دیگری از سرمایه گذاری.

به جای خرید، نگه داشتن یا گرفتن موقعیت‌های خرید برای مدت طولانی،‌‌ می‌توانید روزانه ترید کنید و در مدت کوتاهی از بازار سود ببرید.

 

چرا ترید روزانه ارز دیجیتال؟

مزایا و معایب ترید روزانه ارز دیجیتال

با افزایش تجارت کریپتو، به ویژه بیت کوین و اتریوم، معامله‌گران روزانه توانسته‌اند پول زیادی به دست آورند. معاملات روزانه به خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده در یک روز به منظور کسب سود از نوسانات کوچک قیمت که در طول یک روز اتفاق می‌افتد اشاره دارد. مانند هر شکلی از سرمایه گذاری، مزایا و معایبی نیز در رابطه با آن وجود دارد.

مزایای ترید روزانه ارزهای دیجیتال

مزایای این نوع معامله بسیار زیاد است اما در ادامه تنها به بخشی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

امکان ترید کردن در هر ساعت از شبانه روز در تمام سال

این امکان از فواید بزرگ ارز دیجیتال است، زیرا بسته به منطقه زمانی خود در تمامی ساعات روز یا شب به بازار دسترسی دارید و فرصت‌های طلایی فقط در ساعات کاری سنتی پدید نمی‌آیند.

امکان سودآوری از نوسانات بازار

یکی از مزایای تریدهای روزانه ارز دیجیتال این است که‌‌ می‌توانید از نوسانات استفاده کنید. زمانی که بازار بالا و پایین می‌رود، می‌توانید درآمد کسب کنید، زیرا به طور طبیعی قیمت در تمام طول روز در حال تغییر است.

شفافیت دیتاا به واسطه شبکه بلاک چین

قیمت ارزهای رمزنگاری شده در صرافی‌های سراسر جهان نمایش داده می‌شود و به راحتی برای هر کسی که می‌خواهد خرید یا فروش کند، در دسترس است.

معایب ترید روزانه ارزهای دیجیتال

تنها شناختن بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه کافی نیست. مانند هر بازار دیگری، بازار ترید و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در کنار مزایای زیادی که دارد، معایبی هم دارد که اگر تریدر به آن‌ها بی‌توجه باشد، می‌تواند ضررهای قابل توجه‌ای از خود نشان دهد که در این بخش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

افزایش سطح استرس به دلی معاملات 24 ساعته

یکی از معایب معاملات روز کریپتو این است که ساعت‌های مشخصی برای معامله در بازارها وجود ندارد، بنابراین ممکن است هنگام سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف در سراسر جهان، ساعات کاری ثابت یا استراحتی نداشته باشید.

مثلا یک روز در ساعت 5 صبح و سپس دوباره در ساعت 3 بعد از ظهر همان روز سرمایه گذاری می‌کنید. این مطلب نشان‌دهنده آن است که نسبت به زمان صرف شده در بازار سهام و سرمایه‌گذاری‌های معمولی زمان بیشتری وجود دارد که این ناهماهنگی‌‌ می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس شود.

امکان ترید ارزهای  محدود در صرافی‌ها

تعداد محدودی ارز را می‌توان در صرافی‌های معروف معامله کرد و در صورتی که این تراکنش‌ها به سرعت اتفاق نیفتند، ورود و خروج از پوزیشن‌ها دشوار خواهد بود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه کدامند؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای سال 2022 که هم ارزش سرمایه‌گذاری دارند و هم مناسب برای نوسان‌گیری جهت ترید روزانه هستند را در اینجا لیست کرده‌ایم.

بیت کوین

جایگاه بیت کوین به عنوان با ارزش‌ترین ارز دیجیتال هیچگاه مورد تردید نبوده است. جذابیت جهانی و نقدینگی بالای بیت‌کوین، آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. همچنین امروزه، به ندرت دیده می‌شود که دارایی مانند بیت‌کوین اینقدر مورد پذیرش جهانی قرار گرفته باشد.

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه کدامند؟

بایننس کوین (bnb)

بایننس کوین محبوب ترین توکن صرافی در جهان است. این دارایی توسط Binance، یکی از محبوب‌ترین نام‌‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، راه اندازی شد. سوال این است که چرا BNB یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه است؟ اول اینکه، پیوند دارایی‌‌ها با Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است و Binance همیشه در اخبار است. این بدان معناست که به‌روزرسانی‌های صرافی، قطعاً روی قیمت BNB تأثیر می‌گذارد.
دوم اینکه، BNB به دلیل موارد استفاده متعدد در اکوسیستم Binance محبوب است و به همین دلایل سومین ارز دیجیتال با ارزش در جهان است و توسط اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال پذیرفته شده است.

دوج کوین

دوج کوین دلایل زیادی برای قرار گرفتن در میان بهترین تریدهای ارزهای دیجیتال دارد. این کوین از روی یک میم اینترنتی ساخته شد و رشد عجیبی از خود نشان داد. یکی از ویژگی‌های بسیاری از میم کوین‌ها، نوسان قیمت است. دوج جهش قیمتی تا 20 درصد در یک روز را هم از خود نشان داده است و در یک همچین شرایطی، کسی که بیشترین سود را از معامله می‌برد کسی نیست جز یک تریدر روزانه!

اتر

این دارایی دیجیتال پس از بیت کوین با ارزش بازار میلیارد دلاری در رتبه دوم قرار دارد. رشد مداوم آن در چند سال گذشته، سرمایه گذاران را برای خرید و ترید بیشتر مجذوب کرده است. ارزش اتر در درجه اول به بلاک چین اتریوم گره خورده است. اتر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های بازار ، چه به دلیل برخی اخبار پذیرش یا چه به دلیل ارتقاء زنجیره اتریوم همیشه در اخبار روز است.

 

بزرگ‌ترین نام‌های بازار

تتر

تتر یا USDT به عنوان یکی از بهترین معاملات ارزهای دیجیتال در روز در نظر گرفته‌‌ می‌شود زیرا هر توکن 1 دلار ارزش دارد. با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این رمزارز تا این حد محبوب شده است. تتر یکی از بالاترین حجم معاملات روزانه را دارد و این موضوع به تنهایی آن را به یک انتخاب عالی برای معاملات روزانه تبدیل‌‌ می‌کند. حجم معاملات روزانه بالا سرمایه گذاران جدیدی را جذب‌‌ می‌کند که قیمت آن را افزایش‌‌ می‌دهد. توجه داشته باشید که برای کسب سود باید قیمت آن را به دقت دنبال کنید، اما نکته مثبت این است که لازم نیست نگران از دست دادن کل سرمایه خود به یک شبه باشید.

در یک نگاه

در این مقاله با ترید روزانه ارزهای دیجیتال آشنا شدیم که یک تلاش بسیار سودآور در بازار ارزهای دیجیتال است. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال را برای ترید روزانه شناختیم تا در نهایت بتوانید با دانش کافی برای ورود به بازار دی تریدرها، آماده شوید و سودهای بسیار جذابی را سهم خود کنید.