بینگ ایکس (BingX) یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال برای انجام انواع معاملات است. علی‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی، این پلتفرم تا کنون محدودیت گسترده‌ای برای ایرانیان ایجاد نکرده است. همین موضوع، بینگ ایکس را به پلتفرمی محبوب در میان تریدرهای ایرانی تبدیل کرده است. بینگ ایکس تا کنون امکان مبادله بیش از پانصد و پنجاه توکن گوناگون و بیش از ششصد جفت ارز را با کارمزد پایین و سرعت بالا برای کاربران خود فراهم آورده است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس و ویژگی‌های مهم آن می‌پردازیم.

صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس در سال 2018 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی شرکت خدمات مالی و صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس در سنگاپور است. نام این شرکت در هنگام تأسیس «بینگ بون» (Bingbon) بود اما از سال 2021 فعالیت‌های خود را با نام جدید «بینگ ایکس» (BingX) ادامه داد. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از پانصد و پنجاه نوع ارز دیجیتال و ششصد جفت معاملاتی را به صورت سریع و ارزان برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی بینگ ایکس در سال 2018 آغاز به کار کرد.
صرافی بینگ ایکس در سال 2018 آغاز به کار کرد.

همچنین لیست رمز ارزهایی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود روزبه‌روز در حال گسترش است. بینگ ایکس علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی خود درآمد کسب کنند. همچنین گزینه معاملاتی فیوچرز را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد.

ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX) عبارتند از:

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ پشتیبانی خوب و سریع

+ تعداد زیاد ارزهای قابل مبادله

+ امنیت بالا

+ کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ها

+ اپلیکیشن کاربرپسند موبایل (اندروید و آی‌اواس)

توسعه‌دهندگان بینگ ایکس

صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس در سال 2018 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. جاش لو (Josh Lu) بنیانگذار بینگ ایکس و مدیرعامل فعلی این شرکت است. این مجموعه توانست در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را به میزان بسیار زیادی گسترش دهد.

جاش لو (Josh Lu) بنیانگذار بینگ ایکس و مدیرعامل فعلی این شرکت است.
جاش لو (Josh Lu) بنیانگذار بینگ ایکس و مدیرعامل فعلی این شرکت است.

تیم توسعه‌دهنده بینگ ایکس همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته‌اند و خدمات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. در حال حاضر، صرافی بینگ ایکس انواع گزینه‌های معاملاتی نظیر فیوچرز، مارجین و اسپات را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

جدیدترین به‌روزرسانی بینگ ایکس

بینگ ایکس تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران حرفه‌ای ارز دیجیتال فراهم آورده است. حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از یک میلیارد دلار در روز بوده است. کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است.

حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از یک میلیارد دلار در روز بوده است.
حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از یک میلیارد دلار در روز بوده است.

بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا اوایل سال 2024 شاهد افزایش حجم معاملات روزانه و به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

ارزهای صرافی بینگ ایکس

لیست ارزهای صرافی بینگ ایکس بسیار بلند است و بیش از پانصد و پنجاه ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد. فهرست توکن‌هایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت کوین، پولکادات، پالیگان، لایت‌کوین، شیبا اینو، ایاس (EOS)، تون‌کوین (Toncoin) و ایپ‌کوین (APE) بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

آینده بینگ ایکس

برنامه بینگ ایکس برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است تا امکان سفارشات متنوعی را به کاربران خود بدهد. نقشه راه بینگ ایکس اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد.

برنامه بینگ ایکس برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است
برنامه بینگ ایکس برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است

اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده بینگ ایکس را بسیار روشن دانست. سایت بینگ ایکس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی بینگ ایکس نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

سوالات متداول صرافی بینگ ایکس (BingX)

دسترسی به صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان چگونه است؟

صرافی متمرکز ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX) برخلاف دیگر صرافی‌های بین‌المللی تا کنون محدودیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نکرده است.

ثبت نام در بینگ ایکس به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بینگ ایکس و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی بینگ ایکس https://bingx.com است.

مهم‌ترین ویژگی صرافی بینگ ایکس چیست؟

امکان انجام انواع معاملات نقدی، اسپات، مارجین و فیوچرز مهم‌ترین ویژگی صرافی بینگ ایکس است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند.

چه ارزهایی را می‌توان در بینگ ایکس معامله کرد؟

بینگ ایکس از حدود پانصد و پنجاه رمز ارز پشتیبانی می‌کند که این فهرست دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر ، بیت کوین، پولکادات، پالیگان، لایت‌کوین، شیبا اینو، ایاس ، تون‌کوین  و ایپ‌کوین بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی دارند.