صرافی ایزومی فایننس (iZUMi finance) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این پلتفرم یک پروژه چندزنجیره‌ای (multi-chain) محسوب می‌شود که نقدینگی لازم برای انجام معاملات را به صورت یکجا (One-Stop) برای توکن‌های گوناگون فراهم می‌آورد. سرعت و امنیت بالا از ویژگی‌های مهم این صرافی غیرمتمرکز جدید هستند. ارز دیجیتال ایزومی فایننس (IZI) نیز توکن حاکمیتی این صرافی است که امکان مشارکت در این پلتفرم را فراهم می‌آورد. این صرافی با استفاده از مکانیزم‌های نقدینگی خود موفق شده است انجام معاملات را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران خود امکان‌پذیر کند. در این مقاله، به معرفی صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال ایزومی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

صرافی ایزومی فایننس

صرافی ارز دیجیتال ایزومی فایننس (iZUMi finance) در سال 2021 آغاز به کار کرد. این پلتفرم با به کار گیری پروتکل‌های چندزنجیره‌ای امکان مبادله توکن‌های گوناگون را برای کاربران خود فراهم آورده است. افراد همچنین می‌توانند در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری کنند و در کارمزد معاملات شریک شوند. نام این صرافی در ایران به شکل ایزومی دات فایننس نیز نوشته می‌شود. گفتنی است که ورود به صرافی ایزومی فایننس نیازی به احراز هویت ندارد و افراد از سراسر دنیا می‌توانند با اتصال کیف پول خود به مبادله ارزهای دیجیتال بپردازند.

این پلتفرم با به کار گیری پروتکل‌های چندزنجیره‌ای امکان مبادله توکن‌های گوناگون را برای کاربران خود فراهم آورده است.
این پلتفرم با به کار گیری پروتکل‌های چندزنجیره‌ای امکان مبادله توکن‌های گوناگون را برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی غیرمتمرکز ایزومی یک بازارساز خودکار (AMM) محسوب می‌شود. بازارسازان دارایی‌ها را در استخرهایی واریز می‌کنند که تریدرها می‌توانند با آن معامله کنند. قیمت نیز با الگوریتمی بر اساس نسبت دو دارایی مورد معامله تعیین می‌شود. در واقع هر جفت ارز دیجیتال در صرافی ایزومی فایننس، استخر نقدینگی مخصوص خود را دارد. بنابراین هر کسی می‌تواند با واریز معادل هر دو توکن در این استخر نقدینگی، به یک تأمین‌کنندۀ نقدینگی تبدیل شود. همچنین هر زمان که بخواهد می‌تواند ضمن برداشت توکن‌های اصلی خود، سود حاصل از این مشارکت را نیز دریافت نماید. پروتکل قدرتمند ایزومی فایننس نیاز به واسطه‌ها را از بین برده و امنیت بالایی برای کاربران خود فراهم آورده است.

 

جدیدترین به‌روزرسانی ایزومی فایننس

ایزومی فایننس تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است. کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌های آن و افزایش حجم معاملات در آن رو به کاهش است. بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. ایزی‌سواپ (iZiSwap) نیز به تازگی همکاری خود با زی‌کی‌سینک (zkSync)‌ را آغاز کرده است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

توسعه‌دهندگان ایزومی فایننس

دیما شارنک (Dima Sharenk) بنیانگذار صرافی ایزومی است. این پروژه در آغاز با همکاری یونی‌سواپ اجرایی شد اما پس از تست موفقیت‌آمیز آن، به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد. این مجموعه موفق شد در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد.

ایزی‌سواپ (iZiSwap) نیز به تازگی همکاری خود با زی‌کی‌سینک (zkSync)‌ را آغاز کرده است.
ایزی‌سواپ (iZiSwap) نیز به تازگی همکاری خود با زی‌کی‌سینک (zkSync)‌ را آغاز کرده است.

همچنین در مراحل مختلف توسعۀ خود توانست سرمایه زیادی را جذب کند و رشد پایداری داشته باشد. ایزومی فایننس انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این پلتفرم با بهره بردن از تمام تجربه‌های پیشین و با خلاقیت تیم توسعه‌دهنده خود توانست خیلی سریع به ابزاری کارآمد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

 

ویژگی‌های صرافی ایزومی فایننس

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال ایزومی (izumi finance) عبارتند از:

+ بیمه ضرر ناپایدار (Impermanent Loss)

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ امکان معامله ارزهای دیجیتال بسیار متنوع

+ سهولت انجام معاملات خُرد و پردازش سریع سفارش‌ها

+ پاداش‌دهی منصفانه و عادلانه به سرمایه‌گذاران

+ طراحی کاربرپسند و دسترسی آسان به تمام امکانات صرافی

 

تفاوت ایزومی فایننس با دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز

ایزومی فایننس (iZUMi finance) با به کار گیری پروتکل‌های چندزنجیره‌ای توانسته است بستری امن و سریع برای تریدرها، استیک‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال فراهم کند. هر توکن در این صرافی دارای قرارداد هوشمند مختص به خود است و حتی اگر استخر نقدینگی هم برای آن وجود نداشته باشد، به آسانی می‌توان آن را ایجاد کرد.

ایزومی تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است.
ایزومی تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است.

بنابراین افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به ترید توکن‌هایی بپردازند که ایزومی از آنها پشتیبانی می‌کند. همچنین این پلتفرم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که امکان انجام آسان و سریع معاملات را برای کاربران فراهم می‌آورد. ایزومی فایننس به کاربرانی که قصد انجام معاملات خُرد دارند و حفظ حریم خصوصی برایشان مهم است بسیار توصیه می‌شود.

 

تفاوت ایزومی فایننس با صرافی‌های متمرکز

ایزومی فایننس (iZUMi finance) یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال (Decentralized Exchange) است. غیرمتمرکز بودن ایزومی فایننس به کاربران امکان می‌دهد تا بدون واسطه و به طور مستقیم با دیگر کاربران وارد معامله شوند. در نتیجه، قیمت ارزهای دیجیتال در این صرافی ممکن است متفاوت با نرخ بازار باشد. به بیان دیگر، ایزومی قیمت‌ها را از بازار نمی‌گیرد، بلکه قیمت رمز ارزها بر اساس توافق کاربران و با تعامل آنها تعیین می‌شود. امکان انجام مستقیم معاملات بدون انتقال دارایی‌های دیجیتال به کیف پول‌های واسط یکی دیگر از تفاوت‌های ایزومی با رقبایش است.

 

امنیت صرافی ایزومی

یکی از مزیت‌های استفاده از صرافی غیرمتمرکز ایزومی فایننس (iZUMi finance)، امنیت بسیار بالای آن است. صرافی‌های غیرمتمرکز احتمال زیان‌های ناشی از خرابی سرورها را به میزان زیادی کاهش داده‌اند. ایزومی فایننس نیز با انتقال سرورهای خود به نقاط مختلف جهان توانسته است خطر ناشی از خرابی سرورها را تا حد زیادی کاهش دهد. در واقع در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند و اختلالی در عملکرد سیستم به وجود نمی‌آید. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر به دارایی کاربران دسترسی ندارند و در نتیجه حتی اگر هکرها بتوانند به این سیستم نفوذ کنند، چیز زیادی نصیب آنها نمی‌شود.

 

ارز دیجیتال ایزومی فایننس

ارز دیجیتال ایزومی فایننس (iZUMi finance) با نماد IZI یکی از مهم‌ترین رمز ارزهایی است که در صرافی ایزومی خرید و فروش می‌شود. این رمز ارز در صرافی‌های ایرانی با نام ایزومی دات فایننس نیز شناخته می‌شود. ارز IZI در واقع توکن حاکمیتی صرافی غیرمتمرکز ایزومی محسوب می‌شود. این توکن امکان مشارکت در فرایندهای حاکمیتی را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌آورد.

بیشترین قیمت ایزومی معادل 0.19 دلار بود که در دسامبر 2021 معامله شد. قیمت ایزومی در اواسط سال 2023 کمی کاهش یافته است، اما با توجه به رشد محبوبیت این رمز ارز و توسعۀ این صرافی پیشبینی می‌شود قیمت آن روندی صعودی داشته باشد. تحلیل IZI و بررسی نمودار قیمت آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به آن دارند.

بیشترین قیمت ایزومی فایننس معادل 0.19 دلار بود که در دسامبر 2021 معامله شد.
بیشترین قیمت ایزومی فایننس معادل 0.19 دلار بود که در دسامبر 2021 معامله شد.

ارز ایزومی فایننس (IZI) را می‌توان در تمامی کیف پول‌های مبتنی بر شبکه اتریوم که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند نگهداری کرد. این ارز دیجیتال سازگاری کاملی با کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناخته‌شده‌ای مانند متامسک، تراست ولت و لجر دارد. از سوی دیگر، مبادله IZI از طریق صرافی ایزومی و بسیاری دیگر از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تسهیل شده است. بنابراین خرید و فروش آن بدون نگرانی برای دارندگان این رمز ارز فراهم است.

 

آینده ایزومی

برنامه ایزومی برای آینده بیشتر روی توسعه صرافی و ارز دیجیتال خود متمرکز است. نقشه راه ایزومی اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد. اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست. سایت ایزومی فایننس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این شبکه است. ثبت نام و ورود به صرافی ایزومی فایننس نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود. ویدئوی آموزشی کامل کار با صرافی غیرمتمرکز ایزومی نیز در صفحه اصلی همین وب‌سایت در دسترس است.

 

سوالات متداول ایزومی فایننس؛ صرافی غیرمتمرکز چندزنجیره‌ای

ایزومی فایننس چیست؟

«ایزومی فایننس» (iZUMi finance) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این پلتفرم با استفاده از پروتکل چندزنجیره‌ای خود توانسته است امکانات و قابلیت‌های متعددی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

ثبت نام در ایزومی فایننس به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی ایزومی فایننس نیازی به احراز هویت نیست. افراد می‌توانند فقط با اتصال کیف پول خود وارد این صرافی شوند و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. آدرس صرافی ایزومی فایننس https://izumi.finance است.

مهم‌ترین ویژگی صرافی ایزومی فایننس چیست؟

بیمه ضرر ناپایدار (Impermanent Loss) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. ایزومی فایننس، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین رابط کاربری جذاب و همکاری با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم غیرمتمرکز هستند.

ارز دیجیتال ایزومی فایننس چیست؟

ارز دیجیتال ایزومی فایننس (iZUMi finance) با نماد IZI یکی از مهم‌ترین رمز ارزهایی است که در صرافی ایزومی فایننس خرید و فروش می‌شود. این رمز ارز در صرافی‌های ایرانی با نام ایزومی دات فایننس نیز شناخته می‌شود.

برنامه ایزومی فایننس برای آینده چیست؟

برنامه ایزومی فایننس برای آینده بیشتر روی توسعه صرافی غیرمتمرکز و ارز دیجیتال خود متمرکز است. رود مَپ این مجموعه اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی ایزومی فایننس نمی‌دهد. اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده ایزومی فایننس را بسیار روشن دانست.