بازار NFT یک پلتفرم عمومی برای خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض است و بهترین بازارهای NFT به شما کمک می‌کنند تا به راحتی این توکن‌ها را معامله کنید. این بازارها برخلاف اینکه در مراحل ابتدایی خود قرار دارند، پلتفرم‌هایی در حال جلب توجه هستند و توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها را به سمت ساختن یک بازار سوق می‌دهد.

بازارهای آنلاین برای دارایی‌های دیجیتال بحث‌های روز در حوزه فین‌تک هستند. البته اگر قصد دارید پا به بازار دیجیتال بگذارید، باید بازار خود را بسازید. عبارت‌های ترید ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین دیگر ناشناخته نیستند و بسیاری از مردم کالاها را در چندین بازار معامله می‌کنند.

اگر می‌خواهید بهترین بازارهای NFT را بشناسید، در این مطلب 10 بازار برتر و بهترین سایت های خرید و فروش NFT را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار خرید و فروش NFT یعنی چی؟

بازارهای NFT خرید و فروش NFTها را ساده می‌کند. این توکن‌ها به طور کلی برای خرید یا حراج با قیمت تعیین‌شده در دسترس هستند. برای استفاده از بازار NFT، به یک کیف پول ارز دیجیتال به منظور ذخیره و معامله بهترین توکن‌های NFT خود نیاز دارید.

کاربران باید یک حساب کاربری بسازند، آثار هنری دیجیتال را آپلود کنند و آثار خود را در بازار بفروشند. به طور کلی، بازارهای تخصصی محبوب‌تر از بازارهای معمولی هستند، چون هر آنچه را که مشتری نیاز دارد، مانند تخصص در ترویج آثار هنری آنلاین و تمرکز بر مخاطبان هدف خاص، ارائه می‌دهند.

معرفی 10 مورد از بهترین بازارهای خرید و فروش NFT

بازارهای NFT زیادی وجود دارد، اما شناخت بهترین سایت های خرید و فروش NFT می‌تواند تجربه معاملات بهتر و دیده شدن توکن‌ها را تضمین کند.

10 مورد از بهترین بازارهای NFT

1. OpenSea

اوپن‌سی به جرأت خود را به عنوان بزرگترین و بهترین بازارهای NFT توصیف می‌کند. طیف گسترده‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض، از جمله هنر، جهان‌های مجازی، کارت‌های تجاری، کلکسیون‌ها و … را ارائه می‌دهد. در این بازار می‌توانید دارایی‌های دیجیتال انحصاری مانند اکسی‌های بازی اکسی اینفینیتی، بازی کریپتوکیتیز، دیسنترالند و موارد دیگر را بخرید، بفروشید و کشف کنید. اوپن‌سی بیش از 700 پروژه مختلف از جمله ترید کارت‌های بازی، بازی‌های کلکسیونی تا پروژه‌های هنری دیجیتال و سرویس نامگذاری ارز دیجیتال اتریوم (ENS) دارد.

سازندگان می‌توانند آیتم‌های خود را در OpenSea ایجاد کنند. با استفاده از این بازار می‌توانید مجموعه و NFT خود را به صورت رایگان و بدون نیاز به یک خط کدنویسی بسازید. اگر در حال توسعه قرارداد هوشمند خود برای یک بازی، کلکسیون دیجیتال یا پروژه دیگری با آیتم‌های دیجیتال منحصربه‌فرد در بلاک چین هستید، می‌توانید به راحتی به OpenSea بپیوندید.

اگر قصد دارید NFTهای خود را در اوپن‌سی بفروشید، می‌توانید آنها را با قیمت ثابت به بفروش بگذارید، یا یک فهرست قیمت رو به کاهش و یا یک فهرست حراج ایجاد کنید.

OpenSea

2. Rarible

ریربل یکی دیگر از بهترین بازارهای NFT و متعلق به جامعه‌ای است که صاحبان آن توکن ERC-20 RARI را در اختیار دارند. ریربل توکن RARI را به کاربران فعال در پلتفرم که در بازار NFT فعال هستند، اهدا می‌کند و هر هفته 75000 RARI توزیع می‌شود.

این پلتفرم تمرکز خاصی بر دارایی‌های هنری دارد. سازندگان می‌توانند با استفاده از ریربل NFT‌های جدید برای فروش آثار خود، مانند کتاب، آلبوم موسیقی، هنر دیجیتال یا فیلم بسازند. سازنده حتی می‌تواند دیدگاهی کلی از آثار خود را به بازدیدکنندگان از ریربل نشان دهد، اما دیدن جزئیات پروژه را به خریدار محدود کند.

ریربل NFTها را در مجموعه‌هایی مانند هنر، عکاسی، بازی‌ها، متاورس‌ها، موسیقی، نام‌های دامنه، میم‌ها و موارد دیگر برای خرید و فروش ارائه می‌دهد.

Rarible

3. SuperRare

سوپر ریر را هم می‌توان یکی دیگر از بهترین بازارهای خرید و فروش NFT به شمار آورد که تمرکز زیادی بر بازاری برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال منحصربه‌فرد دارد. هر اثر هنری به طور واقعی توسط یک هنرمند در شبکه ایجاد می‌شود و به عنوان یک آیتم دیجیتالی قابل جمع‌آوری رمزنگاری شده است که می‌‌توانید آن را بخرید و ترید کنید. سوپر ریر راه جدیدی برای تعامل با هنر، فرهنگ و جمع‌آوری در اینترنت ارائه می‌دهند.

هر اثر هنری در SuperRare یک کلکسیون دیجیتال است، یک شی دیجیتالی که توسط رمزنگاری ایمن شده و در بلاک چین ردیابی می‌شود. سوپر ریر یک شبکه اجتماعی در بالای بازار ایجاد کرده است. از آنجایی که کلکسیون‌های دیجیتال سابقه شفافی از مالکیت دارند، برای یک محیط اجتماعی عالی هستند.

تمام تراکنش‌ها با استفاده از اتر، ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم انجام می‌شود. در حال حاضر، SuperRare با تعداد کمی از هنرمندان منتخب کار می‌کند.

4. Foundation

فاندیشن هم یکی از بهترین سایت های خرید NFT و یک پلتفرم تخصصی است که برای گردآوری سازندگان دیجیتال، علاقه‌مندان به رمز ارز و کلکسیونرها برای پیشبرد فرهنگ طراحی شده و خود را اقتصاد خلاق جدید می‌نامد. تمرکز اصلی آن بر روی هنر دیجیتال است.

در اولین پست وبلاگ در وب سایت خود در آگوست 2020، فاندیشن یک فراخوان آزاد را برای سازندگان اعلام کرد تا با کریپتو و مفهوم ارزش آشنا شوند. آنها از سازندگان دعوت کردند تا «هک و دستکاری ارزش کار خلاقانه» را انجام دهند.

هر زمان که یک NFT در فاندیشن معامله می‌شود، هنرمند 10 درصد از تراکنش ثانویه را دریافت می‌کند، به‌عنوان مثال، هر زمانی که یک کلکسیونر، توکن خود را به دیگری با قیمت بالاتر دوباره بفروشد، یک هنرمند 10 درصد از ارزش فروش را دریافت می‌کند.

AtomicMarket

5. AtomicMarket

اتمیک مارکت یک قرارداد هوشمند بازار NFT نقدینگی مشترک است که توسط چندین وب سایت استفاده می‌شود. نقدینگی مشترک یعنی هر چیزی که در یک بازار فهرست شده، در همه بازارهای دیگر نیز نشان داده می‌شود.

این یک بازار برای دارایی‌های اتمیک است، استانداردی برای توکن‌های غیرقابل تعویض در فناوری بلاک چین eosio. هر کسی می‌تواند از استاندارد دارایی اتمیک برای توکن‌سازی و ایجاد دارایی‌های دیجیتال و خرید، فروش و حراج دارایی‌ها با استفاده از بازار دارایی‌های اتمیک استفاده کند.

می‌توانید NFT‌های خود را برای فروش در یکی از بهترین سایت های فروش NFT یعنی AtomicMarket فهرست کنید، و یا فهرست‌های موجود را مرور کنید. NFTهای مجموعه‌های معروف یک علامت تأیید دریافت می‌کنند که تشخیص NFTهای واقعی را آسان‌تر می‌کند. مجموعه‌های مخرب در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

6. KnownOrigin

ناون‌اوریجین، از جمله بهترین بازارهای خرید NFT، بازاری است که در آن می‌توانید آثار هنری دیجیتال کمیاب را کشف و جمع‌آوری کنید. هر اثر هنری دیجیتال در KnownOrigin معتبر و واقعا منحصربه‌فرد است. سازندگان می‌توانند از این پلتفرم برای نمایش و فروش آثار خود به کلکسیونرهایی که به اصالت اهمیت می‌دهند، استفاده کنند. این بازار توسط بلاک چین اتریوم ایمن شده است. سازندگان می‌توانند آثار هنری دیجیتال را به‌صورت تصویر jpg یا گیف به گالری KnownOrigin ارسال کنند.

7. Enjin Marketplace

بازار انجین مکانیزمی است که به وسیله آن می‌توانید دارایی‌های بلاک چین را کاوش و مبادله کنید. این بازار رسمی برای NFTهای مبتنی بر ارز دیجیتال Enjin است. تا به امروز، این امکان را فراهم کرده که 43.8 میلیون دلار از Enjin Coin برای دارایی‌های دیجیتال خرج شود. شما می‌توانید از Enjin Wallet برای فهرست کردن و خرید آسان آیتم‌ها و مجموعه‌های بازی استفاده کنید.

صفحه پروژه‌ها شامل پروژه‌های بلاک چین مبتنی بر Enjin است، از مجموعه‌های آیتم‌های بازی مانند Multiverse و بازی‌هایی مثل Age of Rust و The Six Dragons گرفته تا برنامه‌های پاداش بازی‌سازی‌شده مانند Azure Heroes مایکروسافت، کلکسیون‌های ایجاد شده توسط جامعه، و NFT‌های شرکت‌هایی مانند Binance و Swissborg.

Portion

8. Portion

پورشن یک بازار آنلاین و یکی از بهترین بازارهای فروش NFT است که هنرمندان و کلکسیونرها را از طریق فناوری بلاک چین به یکدیگر متصل می‌کند تا به راحتی بتوانند آثار هنری و کلکسیونی را با شفافیت کامل بفروشند، سرمایه‌گذاری کنند و صاحب آن شوند. این بازار شامل جامعه هنرمندان، یک شبکه جهانی از هنرمندان و خالقان غیرمتمرکز است.

پورشن به هر کسی اجازه می‌دهد تا یک کلکسیونر باشد. شما می‌توانید مجموعه فیزیکی و دیجیتالی خود را در یک مکان مدیریت کنید. همچنین تبادل ارز دیجیتال با آثار هنری و کلکسیونی را آسان می‌کند.

توکن‌های پورشن دارایی‌های ERC-20 در بلاک چین اتریوم هستند و برای اداره و رأی دادن به آینده این پلتفرم ایجاد شده‌اند. توکن‌های جدید برای استخراج نقدینگی، کمک‌های مالی هنرمندان، مشارکت‌ها و اعضای آینده تیم منتشر می‌شوند. توکن‌های جدید نیز زمانی توزیع می‌شوند که هنرمندان NFT‌های جدید ایجاد می‌کنند که در حال حاضر ارزش هر کدام ۵۰۰ PRT است.

9. Decentraland

دیسنترالند هم از جمله بهترین بازارهای NFT و یک دنیای واقعیت مجازی است که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است و به آن کمک می‌کند تا آن را به یک بازار امن و قابل اعتماد NFT تبدیل کند. این بازار به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های مجازی و سایر دارایی‌های دیجیتالی مانند پوشیدنی‌ها، هنر و حتی سرویس نام‌های اتریوم را که در قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شوند، به دست آورند.

جدا از اینکه به شما امکان خرید دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد، دیسنترالند همچنین به شما امکان می‌دهد دارایی‌های خود را ایجاد کرده و آنها را در بازار Decentraland لیست کنید.

چیزی که Decentraland را از سایر بازارها متمایز می‌کند این است که توکن‌های آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارزش و قابلیت انتقال مشابهی با همتایان واقعی خود داشته باشند.

Nifty Gateway

10. Nifty Gateway

نیفتی گیتوی یکی دیگر از بهترین بازارهای خرید و فروش NFT است که آثار هنری هنرمندان دیجیتال و افراد مشهوری مانند Beeple، Pak، Daniel Arsham و Grimes را به فروش رسانده است. این پلتفرم توسط Gemini، یک صرافی کنترل شده و امن رمزنگاری مدیریت می شود و به دلیل همکاری با سازندگان و برندهای محبوب، یک بازار سطح بالا در نظر گرفته می شود.

یکی از مواردی که Nifty Gateway را منحصربه‌فرد می‌کند این است که به سازندگان اجازه می‌دهد درصدی از فروش بازار ثانویه را دریافت کنند.

علاوه بر این، Nifty Gateway با ارائه کمک‌های تکنیکال به شما، فروش NFT‌ها را برای سازندگان آسان‌تر می‌کند. اگر شما هم یک کلکسیونر هستید، Nifty Gateway به شما امکان می‌دهد NFTهای دیگر را با استفاده از ارزهای فیات خریداری کنید.

برخلاف اکثر بازارهای NFT، نیفنی گیتوی میزبان NFTهایی است که به دست می آورد. این بدان معناست که NFTهایی که می‌فروشید یا خریداری می‌کنید در کیف پول ذخیره نمی‌شوند. در عوض، آنها توسط Nifty Gateway و Gemini نگهداری و در حساب Nifty شما ذخیره خواهند شد.

در یک نگاه

بازار NFT به دلیل پتانسیلی که دارد می‌توان آینده امیدوارکننده‌ای را برای آن متصور شد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود توکن‌های NFT خود را بسازید تا بتوانید میلیون‌ها دلار از آثار هنری خود و دیگران درآمد کسب کنید.

ده مورد از بهترین بازارهای NFT را در این مطلب به شما معرفی کردیم و اکنون این بازارها آماده استقبال از متعصبان NFT، هنردوستان و هنرمندان است.