امروزه انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای نگهداری تتر در دسترس هستند. با این حال، هنوز انتخاب بهترین کیف پول تتر برای تریدرها چالش‌برانگیز است. قصد داریم در این مقاله به مقایسه کیف پول‌های تتر بپردازیم و به طور خلاصه به مزایای هر یک از آنها اشاره کنیم. بررسی ویژگی والت‌های ارز دیجیتال تتر به سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد رمز ارز خود را با خاطری آسوده ذخیره کنند. انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها چالش دیگری است که می‌کوشیم در این مقاله برای آن راه‌حل‌هایی کاربردی ارائه دهیم.

 

کیف پول تتر

داشتن کیف پول تتر یا Tether Wallet برای نگهداری و جابه‌جایی این ارز دیجیتال ضروری است. کیف پول ارز دیجیتال یا همان والت به سه صورت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تحت وب امکان ذخیره تتر را فراهم می‌آورند. همۀ انواع ارزهای دیجیتال باید در یک والت ذخیره شوند و ارز تتر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کیف پول تتر | Tether Wallet
کیف پول تتر | Tether Wallet

به همین منظور، برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در گام اول باید کیف پول مناسب خود را پیدا کنید. انتخاب، دانلود، نصب و ساخت کیف پول تتر مهم‌ترین اقدامات شما در این مرحله هستند. نگهداری تتر در بلندمدت بدون داشتن والتی امن و پایدار امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

انواع کیف پول تتر

کیف پول‌های مناسب تتر را می‌توان بر اساس نوع، امنیت و هزینه‌های آنها دسته‌بندی کرد. توجه به این ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین کیف پول تتر ضروری خواهد بود.

 

نوع والت تتر

کیف پول‌های سخت‌افزاری تتر به طور فیزیکی در بازار به فروش می‌رسند. دسترسی به این والت‌ها در ایران نیز امکان‌پذیر است. کیف پول‌های نرم‌افزاری تتر نیز همانند سایر اپلیکیشن‌ها به صورت آنلاین در دسترس هستند. به راحتی می‌توان انواع والت‌های نرم‌افزاری تتر را بر روی لپ‌تاپ یا گوشی تلفن همراه نصب کرد و از آنها استفاده کرد.

انتخاب کیف پول تتر

نصب کیف پول تتر و ساخت حساب در آن عموماً بسیار ساده است و خیلی سریع انجام می‌گیرد. کیف پول‌های مبتنی بر وب نیز وجود دارند که برای دسترسی به آنها تنها کافی است در سایت آنها ثبت‌نام کنید. امکان نگهداری، انتقال و خرید و فروش رمز ارزها مهم‌ترین امکاناتی هستند که این والت‌ها برای شما فراهم می‌آورند.

 

امنیت کیف پول تتر

سطح امنیت کیف پول دیجیتال مهم‌ترین موضوعی است که در انتخاب والت تتر خود باید به آن توجه کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری در برابر حملات سایبری امنیت بیشتری دارند اما کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبر نیز در سال‌های اخیر ثابت کرده‌اند که می‌توانند از دارایی دیجیتال سرمایه‌گذاران به خوبی محافظت کنند.

 

قیمت کیف پول تتر

بیشتر کیف پول‌های شناخته‌شدۀ تتر به صورت رایگان در دسترس هستند. با این حال، برای استفاده از برخی انواع کیف پول‌ها به‌ویژه والت‌های سخت‌افزاری باید هزینه پرداخت کرد. معمولاً توصیه می‌شود برای مبالغ بالا و سرمایه‌گذاری‌های کلان، کمی هزینه کرد و از این نوع کیف پول تتر استفاده کرد.

 

مهم‌ترین نکات انتخاب کیف پول تتر

امنیت کیف پول تتر مهم‌ترین نکته‌ای است که باید هنگام انتخاب خود به آن توجه داشته باشید. بیشتر کیف پول‌های رایج ارز دیجیتال از امنیت بالایی برخوردارند، با این حال توجه به این موضوع می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای شما فراهم کند. محافظت از سرمایه شما کارکرد اصلی والت‌ها است. به طور معمول، کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای امنیت بالایی هستند، اما برای خرید آنها باید هزینه بپردازید. همچنین جابه‌جایی آنها و نگهداری از خود آنها دشواری‌هایی به همراه دارد. از سوی دیگر، کیف پول‌های نرم‌افزاری عمدتاً رایگان هستند. این والت‌ها را به راحتی می‌توانید روی سیستم عامل‌های گوناگون مثل ویندوز، اندروید، آی‌او‌اِس، مَک‌اواِس، لینوکس و… نصب کنید. از این طریق، دسترسی شما در هر زمان و از هر مکانی به حساب‌تان امکان‌پذیر است. البته توجه به توصیه‌های امنیتی هنگام دانلود، نصب و استفاده از این اپلیکیشن‌ها ضروری است.

برای انتخاب کیف پول تتر به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهترین کیف پول رمز ارز تتر برای شما با در نظر گرفتن شرایط سرمایه‌گذاری شما مشخص می‌شود. به این معنی که سرمایه‌گذارانی که قصد نگهداری طولانی‌مدت دارایی‌های خود را دارند بهتر است از والت‌های سخت‌افزاری و افرادی که قصد ترید کردن و جابه‌جایی سرمایه‌های خود را دارند از والت‌های نرم‌افزاری استفاده کنند. همچنین باید به شبکه انتقال تتر هم توجه داشته باشید. تتر روی چند شبکه بلاکچین گوناگون عرضه می‌شود و اگر کیف پول شما از آنها پشتیبانی نکند نمی‌توانید آنها را ذخیره نمایید. به عنوان نمونه، بهترین کیف پول تتر trc20 والتی است که از شبکه ترون پشتیبانی کند.

 

معرفی بهترین کیف پول‌های تتر

بیشتر والت‌های معتبر ارز دیجیتال از تتر نیز پشتیبانی می‌کنند. با وجود این، برخی والت‌ها به دلیل تحریم‌ها دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند. بنابراین برای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها باید از طریق وب‌سایت رسمی هر یک از این والت‌ها این موضوع را بررسی کرد. در ادامه، بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر را معرفی کرده‌ایم و لیست سیاه آنها را هم برای سال ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار داده‌ایم.

 

تتر در تراست والت

تراست والت یا Trust Wallet یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های تتر است. این والت وابسته به صرافی بایننس است. سازگاری آن با سیستم عامل‌های گوناگون موجب شده است که به راحتی هم در لپ‌تاپ و هم در موبایل در دسترس باشد. تراست والت به دلیل امنیت بالا، پشتیبانی از شبکه‌های متعدد و سهولت در استفاده رایج‌ترین کیف پول تتر ایران است.

کیف پول تتر | تراست والت
کیف پول تتر | تراست والت

کیف پول ترزور

ترزور یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای تتر است. این والت محصول شرکت Trezor در کشور چک است که اعتباری بین‌المللی در حوزه کریپتو کارنسی دارد. ترزور اولین کیف پول سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال بود. نگهداری تتر در این کیف پول امنیت بسیار بالایی دارد.

کیف پول تتر والت

سرمایه شما در این شیوه به صورت آفلاین ذخیره خواهد شد. ترزور مدل تی یا Trezor T یکی از بهترین انواع کیف پول تتر است. استفاده از این والت سخت‌افزاری نیازی به کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند ندارد و ذخیره ارز تتر به آسانی در آن امکان‌پذیر است.

 

انتقال تتر به لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری تتر است. این والت محبوب از تتر و بیش از هزار ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند. کیف پول لجر با اتصال به کامپیوتر و تلفن همراه از طریق کابل یواس‌بی و بلوتوث به کاربران خود امکان مدیریت ارزهای دیجیتال را می‌دهد. والت Ledger Nano X دارای طراحی منحصربه‌فردی است و بسیاری آن را بهترین والت تتر می‌دانند.

لجر نانو ایکس | Ledger Nano X
لجر نانو ایکس | Ledger Nano X

اتمیک والت

اتمیک والت یا Atomic Wallet یکی دیگر از کیف پول‌های شناخته‌شدۀ ارزهای دیجیتال است. این والت از سیصد نوع رمز ارز پشتیبانی می‌کند و برای نگهداری تتر بسیار مناسب است.

اتمیک والت | Atomic Wallet
اتمیک والت | Atomic Wallet

اتمیک والت علاوه بر امکان ذخیره ارز تتر، امکان سواپ انواع ارزهای دیجیتال را نیز به تریدرها می‌دهد. برای مثال، کاربران به راحتی خواهند توانست با داشتن اتمیک والت ارز تتر را با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم مبادله کنند. همچنین این کیف پول امکان استیکینگ ارزهایی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد که از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کنند.

 

کیف پول کوینومی تتر

کوینومی یا Coinomi یکی از اولین کیف پول‌های ارز دیجیتال تتر است. این والت از سال ۲۰۱۴ فعال بوده است و بسیاری از تریدرهای قدیمی تجربه استفاده از آن را دارند. مهم‌ترین مزیت‌های کیف پول کوینومی برای ذخیره تتر عبارت است از:

امنیت بالا با ذخیره کلید محرمانه در داخل والت

امکان حفظ حریم خصوصی کاربران و سرمایه‌گذاران

امکان خرید مستقیم تتر از داخل کیف پول کوینومی

کوینومی یا Coinomi
کوینومی یا Coinomi

تتر والت

تتر والت یا Tether Wallet کیف پول اختصاصی تتر است که به طور کامل مبتنی بر وب است. تتر والت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای مبادله ارز تتر با ارزهای فیات و به خصوص دلار و یورو است. با این حال، به دلیل تحت وب بودن آن هنوز امنیت پایین‌تری نسبت به دیگر انواع کیف پول تتر دارد. همچنین باید یادآوری کرد که تتر والت در سال ۲۰۱۷ مورد حمله هکری قرار گرفت و بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های موجود در آن به سرقت رفت.

پس از این واقعه، این والت حدود یک سال آفلاین بود و سپس با آپدیت‌های گسترده‌ای که انجام داد دوباره آغاز به کار کرد. با اینکه از آن تاریخ تا به امروز هیچ مشکل امنیتی تازه‌ای از این کیف پول گزارش نشده است، بسیاری از متخصصان و فعالان این حوزه از امنیت آن اطمینان کامل ندارند. گفتنی است که این کیف پول در ایران و برخی دیگر از کشورها با محدودیت مواجه است.

 

کیف پول‌های برتر تتر

در ادامه، فهرستی از سایر والت‌های ارز دیجیتال فراهم آورده‌ایم که از امنیت لازم برای نگهداری تتر برخوردار هستند:

کیف پول OmniWallet برای تتر

کیف پول تتر Eidoo Wallet

کیف پول MyEther Wallet برای تتر در شبکه اتریوم

کیف پول CryptoWallet تتر

والت Exodus مناسب رمز ارز تتر

متامسک یا Metamask بهترین کیف پول برای تتر ERC20

 

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها

به طور کلی، برای ذخیره تتر اول باید نوع والت مورد نظرتان را مشخص کنید. سپس بر اساس فاکتورهایی مثل امنیت، سهولت استفاده و نوع شبکه انتقال، بهترین کیف پول تتر را از بین آنها انتخاب نمایید. مقایسه انواع کیف پول ارز دیجیتال تتر به شما کمک خواهد کرد از دارایی‌های خود به بهترین شیوه محافظت نمایید. کاربران ایرانی همواره باید به محدودیت‌های احتمالی ناشی از تحریم‌ها آگاه باشند. می‌کوشیم با به‌روز نگه داشتن این مقاله، گامی جهت حفظ سرمایه هم‌وطنان‌مان برداریم.

 

کیف پول تتر صرفینو

برای خرید و فروش تتر شما نیاز به اتصال کیف پول دیجیتال خود به صرافی مورد اعتمادتان دارید. گفتنی است که صرفینو از انواع کیف پول‌های تتر پشتیبانی می‌کند. همچنین صرفینو امنیت کیف پول متصل شما را تضمین می‌کند و هرگز درخواست دریافت رمز حساب شما را تحت هیچ شرایطی نمی‌کند. علاوه بر اینها، تتر خریداری‌شدۀ شما مستقیماً به والت شما واریز می‌شود. مبلغ حاصل از فروش تتر شما نیز مستقیماً به حساب بانکی شما واریز خواهد شد و هیچ کارمزدی برای این منظور از شما دریافت نمی‌شود.