آپ‌بیت (Upbit) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در کره جنوبی است. افراد از سراسر جهان می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، با اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. امنیت بالای این صرافی و نگهداری بخش زیادی از دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد از جمله دلایل محبوبیت آپ‌بیت در میان تریدرها است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال آپ‌بیت و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

صرافی آپ‌بیت

صرافی آپ‌بیت (Upbit) از سال 2017 آغاز به کار کرد. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی است اما دفاتر متعددی در کشورهای گوناگون از جمله سنگاپور دارد. آپ‌بیت امکان مبادله بیش از 190 نوع ارز دیجیتال و 296 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی آپ‌بیت (Upbit) از سال 2017 آغاز به کار کرد.
صرافی آپ‌بیت (Upbit) از سال 2017 آغاز به کار کرد.

در حال حاضر، وون (واحد پول رسمی کره جنوبی) تنها ارز فیاتی است که در این صرافی پشتیبانی می‌شود. با وجود این، بخش بزرگی از کاربران آپ‌بیت خارج از کشور کره جنوبی و حتی خارج از آسیا هستند. کاربران ایرانی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای آنها در انجام احراز هویت وجود دارد، از این صرافی برای معامله ارزهای دیجیتال معتبر استفاده می‌کنند.

توسعه‌دهندگان آپ‌بیت

صرافی آپ‌بیت در اکتبر 2017 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. چی‌هیونگ سونگ (Chi-hyung Song) بنیانگذار آپ‌بیت است. این صرافی با همکاری و پشتیبانی صرافی آمریکایی بیترکس تأسیس شد. این مجموعه جدید توانست در کمتر از یک سال به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های آسیا تبدیل شود.

چی‌هیونگ سونگ (Chi-hyung Song) بنیانگذار آپ‌بیت است.
چی‌هیونگ سونگ (Chi-hyung Song) بنیانگذار آپ‌بیت است.

تیم توسعه‌دهنده آپ‌بیت انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد. گفتنی است که این صرافی در حال حاضر از معاملات مارجین پشتیبانی نمی‌کند.

ویژگی‌های صرافی آپ‌بیت

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال آپ‌بیت (Upbit) عبارتند از:

+ امنیت بسیار بالا

+ ابزارهای پیشرفته آنالیز

+ طراحی کاربرپسند سایت

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (آی‌اواس و اندروید)

+ زیرساخت‌های فنی قوی

+ پشتیبانی بسیار خوب

ارزهای صرافی آپ‌بیت

لیست ارزهای صرافی آپ‌بیت نسبتاً بلند است و حدود صد و نود رمز ارز را در بر می‌گیرد. البته فهرست ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت‌کوین، اتریوم، سوم‌سینگ (SSX)، استکس (STX)، ریپل (XRP)، دوج‌کوین(DOGE)، اتریوم کلاسیک (ETC) و بیت‌کوین‌کش (BCH) بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

آینده آپ‌بیت (Upbit)

برنامه آپ‌بیت برای آینده بیشتر روی گسترش بازارهای مالی و افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است. رودمَپ آپ‌بیت اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد. همچنین با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست.

رودمَپ آپ‌بیت اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد.
رودمَپ آپ‌بیت اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد.

سایت آپ‌بیت مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی آپ‌بیت نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

امنیت صرافی آپ‌بیت

آپ‌بیت (Upbit) برای بالا بردن امنیت صرافی خود، از مکانیزم‌های بسیار سختگیرانه‌ای نظیر سیستم شناسایی دوعاملی استفاده می‌کند. این صرافی کیف پول اختصاصی خود را دارد تا سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را ارتقا دهد.

این صرافی کیف پول اختصاصی خود را دارد تا سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را ارتقا دهد.
این صرافی کیف پول اختصاصی خود را دارد تا سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را ارتقا دهد.

همچنین آپ‌بیت به منظور مقابله با تهدیدات امنیتی، از نیمه دوم سال 2023 تا کنون، بیش از هفتاد درصد از دارایی‌های خود را در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌کند. رابط کاربری ساده و ابزار تخصصی تجزیه و تحلیل بازار از دیگر ویژگی‌های مهم این صرافی ارز دیجیتال هستند.

سوالات متداول صرافی آپ‌بیت (Upbit)

مهم‌ترین ویژگی صرافی آپ‌بیت چیست؟

آپ‌بیت (Upbit) یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در کشور کره جنوبی است. امنیت بالا و حجم زیاد معاملات علت اصلی محبوبیت این پلتفرم در میان کاربران است.

ثبت نام در آپ‌بیت به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی آپ‌بیت و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی آپ‌بیت https://upbit.com است.

دسترسی به صرافی آپ‌بیت برای ایرانیان چگونه است؟

آپ‌بیت نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در آپ‌بیت معامله کرد؟

آپ‌بیت از 190 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله 296 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. در حال حاضر بیت‌کوین، اتریوم، سوم‌سینگ، استکس، ریپل، دوج‌کوین، اتریوم کلاسیک و بیت‌کوین‌کش بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.