جمنای (Gemini) یکی از معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در آمریکا است. این صرافی تحت قوانین سختگیرانه مالی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، در نتیجه محدودیت‌های زیادی برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است. رابط کاربری جذاب و امنیت بالا مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم هستند که آن را به طور ویژه برای تریدرهای تازه‌کار بسیار جذاب می‌کند. نام این صرافی را در ایران به شکل «جمینی» نیز می‌نویسند و تلفظ می‌کنند. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال جمنای و ویژگی‌های متمایز آن می‌پردازیم.

صرافی جمنای

صرافی جمنای (Gemini) در سال 2013 تأسیس شد. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر نیویورک واقع است. این پلتفرم تا کنون امکان مبادله بیش از 70 نوع ارز دیجیتال و بیش از 100 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی جمنای (Gemini) در سال 2013 تأسیس شد.
صرافی جمنای (Gemini) در سال 2013 تأسیس شد.

همچنین لیست توکن‌هایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی شده به مرور در حال گسترش است. رابط کاربری ساده و امنیت بسیار بالا موجب شده است که بخش بزرگی از کاربران جمنای خارج از آمریکا باشند و تعداد کاربران بین‌المللی آن بسیار گسترده باشد. حتی کاربران ایرانی زیادی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای آنها در انجام احراز هویت وجود دارد، از این صرافی برای معامله ارزهای دیجیتال معتبر استفاده می‌کنند. نام این صرافی در زبان فارسی به شکل «جمینی» نیز نوشته می‌شود.

توسعه‌دهندگان جمنای

صرافی جمنای در ژوئن 2013 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. برادران وینکلواس (Winklevoss)، کامرون و تایلر، بنیانگذاران جمنای هستند. این مجموعه توانست در مدتی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد. تیم توسعه‌دهنده جمنای همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته است و انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

برادران وینکلواس (Winklevoss)، کامرون و تایلر، بنیانگذاران جمنای هستند.
برادران وینکلواس (Winklevoss)، کامرون و تایلر، بنیانگذاران جمنای هستند.

این پلتفرم تحت قوانین اداره خدمات مالی ایالت نیویورک فعالیت می‌کند و خدمات خود را در سراسر ایالات متحده و بیش از شصت کشور دیگر دنیا ارائه می‌دهد. این صرافی از زمان تأسیس خود به طور مداوم تعداد رمز ارزهایی را که از آنها پشتیبانی می‌کند گسترش داده است و به عنوان پلتفرمی قابل اعتماد در میان تریدرها شناخته شده است.

ویژگی‌های صرافی جمنای

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال جمنای (Gemini) عبارتند از:

+ رابط کاربری ساده و قابل فهم

+ تنوع ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی

+ پایبندی به قوانین و مقررات

+ امنیت بسیار بالا

+ کاربران زیاد و نقدینگی بالا

+ کارمزد رقابتی تراکنش‌ها

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ کیف پول امن اختصاصی

+ پشتیبانی بسیار خوب

+ زیرساخت‌های فنی قوی

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌اواس)

ارزهای صرافی جمنای

لیست ارزهای صرافی جمنای نسبتاً بلند است و بیش از 70 توکن و بیش از 100 جفت معاملاتی را در بر می‌گیرد. همچنین فهرست توکن‌هایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، اوما (UMA)، دای (DAI)، یواس‌دی‌سی کوین، دوج‌کوین، تتر، چِین‌لینک،لایت‌کوین و پالیگان بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

امنیت صرافی جمنای

امنیت یکی از اولویت‌های صرافی جمنای (Gemini) است. این پلتفرم از روش‌های امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند، از جمله:

احراز هویت دو عاملی: برای ورود به حساب کاربری و برداشت‌ها، این سیستم امنیتی اجرا می‌شود.

نظارت دائمی: پلتفرم دائماً برای شناسایی و مقابله با فعالیت‌های مشکوک بررسی می‌شود.

امنیت یکی از اولویت‌های صرافی جمنای (Gemini) است.
امنیت یکی از اولویت‌های صرافی جمنای (Gemini) است.

رمزگذاری پیشرفته: اطلاعات کاربران و تراکنش‌ها با استفاده از رمزگذاری پیشرفته محافظت می‌شوند.

کیف پول‌های سرد: بخش عمده‌ای از دارایی‌های رمزنگاری شده در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌شوند که از دسترسی آنلاین دور هستند.

این اقدامات امنیتی به همراه قوانین سختگیرانه نظارتی که جمنای از آن پیروی می‌کند، این صرافی را به یکی از امن‌ترین گزینه‌ها در بازار رمز ارز تبدیل کرده است.

آینده جمنای (Gemini)

برنامه جمنای برای آینده بیشتر روی افزایش امنیت این صرافی و لیست کردن ارزهای معتبر جدید متمرکز است. رودمَپ جمنای اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد. همچنین با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست. سایت جمنای مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی جمنای نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی صرافی جمنای چیست؟

جمنای (Gemini) یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در آمریکا است. رابط کاربری بسیار جذاب این پلتفرم در کنار امنیت بالا و تنوع ارزهای قابل معامله موجب محبوبیت بین‌المللی آن در میان تریدرهای تازه‌کار شده است.

ثبت نام در جمنای به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی جمنای و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی جمنای https://www.gemini.com است.

دسترسی به صرافی جمنای برای ایرانیان چگونه است؟

جمنای نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در جمنای معامله کرد؟

جمنای از رمز ارزهای محدودی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بیت‌کوین، اتریوم، سولانا، اوما، دای، یواس‌دی‌سی کوین، دوج‌کوین، تتر، چِین‌لینک،لایت‌کوین و پالیگان بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.