اگر به خرید ارز دیجیتال لومن فکر می‌کنید، ابتدا باید جایی امن برای ذخیره توکن‌های XLM خود پیدا کنید. در واقع شما به یک کیف پول استلار نیاز دارید. در این راهنما، به شما توضیح خواهیم داد که کیف پول ارز دیجیتال استلار لومن چیست و انواع آن کدامند و همچنین برای انتخاب یک کیف پول مناسب، چه نکاتی را باید بررسی کرد.

در ادامه شما را با 5 مورد از بهترین کیف پول های استلار که توسط جامعه ارزهای دیجیتال بررسی و تایید شده است، آشنا خواهیم کرد. لیست ما امنیت، پشتیبانی، سهولت در استفاده و قیمت را در اولویت قرار می‌دهد.

کیف پول استلار چیست؟

کیف پول استلار می‌تواند نرم افزار، سرویس یا ابزاری باشد که کلیدهای خصوصی و عمومی شما را ذخیره و با بلاک چین ارتباط برقرار می‌کند. کلید عمومی کیف پول شبیه به شماره حساب بانکی است و هر کسی می‌تواند آن را ببیند، اما هیچ کس نمی‌داند که متعلق شماست. کلید خصوصی کیف پول به عنوان رمز حساب بانکی عمل می‌کند که می‌توانید از آن برای ارسال استلار به کیف پول دیگر استفاده کنید.

انواع کیف پول استلار کدام‌ها هستند؟

انواع مختلفی از کیف پول‌های کریپتو وجود دارد که بر اساس ویژگی‌های امنیتی و هدفی که انجام می‌دهند، متفاوت هستند. همه آنها مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند. بیایید دو دسته اصلی آنها را مرور کنیم:

کیف پول داغ

کیف پول داغ نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که باید به اینترنت متصل بماند. این یک رسانه ذخیره‌سازی ایده‌آل برای افرادی است که به طور مدام ارزهای دیجیتال خود را مانند استلار لومن معامله می‌کنند. در بیشتر مواقع، کیف‌پول‌های داغ برای پردازش تراکنش‌های روزانه ارزهای دیجیتال، کاربردی هستند. با این حال، اتصال به اینترنت نیز آنها را در معرض تلاش‌های احتمالی هک و سرقت قرار می‌دهد. کیف پول دسکتاپ، موبایل و وب متعلق به این دسته از کیف پول‌های دیجیتال هستند.

کیف پول سرد

کیف پول‌های سرد که ایمن‌تر از کیف پول‌های داغ هستند، یا به طور کامل از اینترنت قطع می‌شوند یا زمانی که کاربر به انجام برخی تراکنش‌های دیجیتال نیاز داشته باشد، به اینترنت متصل خواهند شد. همه کیف پول‌های سخت افزاری محبوب که به شکل دستگاه‌های قابل حمل شبیه فلش USB طراحی شده‌اند، به این دسته تعلق دارند. کیف‌پول‌های کاغذی هم تکه‌های کاغذی هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی مرتبط با یک ارز دیجیتال بر روی آنها چاپ می‌شود و در گروه کیف پول‌های سرد جای می‌گیرند.

کیف پول استلار

برای انتخاب کیف پول استلار به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر به دنبال بهترین کیف پول استلار هستید، قبل از انتخاب خود، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

حداقل میزان بالانس و موجودی

توجه داشته باشید که هر کیف پول ارز دیجیتال استلار باید حداقل بالانس XLM را همیشه حفظ کند. حداقل موجودی قبلا 20 توکن XLM بود اما اکنون روی یک توکن XLM تنظیم شده است.

ویژگی‌های امنیتی

شما همیشه از امنیت کیف پول فیزیکی خود مراقبت می‌کنید، بنابراین مطمئن شوید که همین کار را با کیف پول ارز دیجیتال خود انجام می‌دهید. ویژگی‌های امنیتی را که کیف پول شما ارائه می‌دهد، در نظر بگیرید، مانند رمزگذاری پیشرفته، احراز هویت دو مرحله‌ای، پین‌ها و رمزهای عبور ایمن و موارد دیگر.

کلیدهای خصوصی

کلیدهای خصوصی شما ابزارهایی هستند که به شما امکان می‌دهند به دارایی‌های ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشید، بنابراین به دنبال کیف پولی باشید که بتوانید کنترل کلیدهای خصوصی را در اختیار بگیرید و نیازی به تحویل آنها به شخص ثالث نداشته باشید.

پشتیبان‌گیری و بازیابی

به دنبال کیف پولی باشید که یک ویژگی پشتیبان‌گیری آسان را ارائه می‌دهد، تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی XLM خود را بازیابی کنید.

گروه توسعه‌دهنده

آیا کیف پول توسط یک تیم توسعه قوی پشتیبانی می‌شود که همیشه در تلاش برای ارتقا و بهبود ویژگی‌های آن مانند افزودن پشتیبانی برای ارزهای بیشتر و توسعه حفاظت در برابر تهدیدات امنیتی جدید است؟

پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید چندین نوع کوین و توکن را در یک کیف پول نگه دارید، بررسی کنید که آیا کیف پولی که در نظر دارید از همه ارزهای مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

پشتیبانی مشتری

در نهایت، مطمئن شوید که در صورت بروز مشکل در کیف پول خود، می‌توانید به سرعت و به راحتی به پشتیبانی مشتریان دسترسی پیدا کنید.

بهترین کیف پول استلار کدام است؟

بازار کریپتوکارنسی مملو از طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های دیجیتال است که هر کدام با ویژگی‌های مخصوص به خود به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین چگونه یک کیف پول استلار خوب انتخاب می‌کنید؟ برای کمک به شما، ما تعدادی از بهترین کیف پول‌ های استلار را با مزایا و ویژگی‌های متمایزشان فهرست کرده‌ایم.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano S)

لجر نانو ایکس کیف پولی سخت افزاری است و مانند یک دستگاه USB عمل می‌کند که می‌تواند به هر دستگاهی با درگاه USB وصل شود. این کیف پول علاوه بر استلار از چندین ارز دیجیتال مانند ریپل، اتریوم، بیت کوین، لایت کوین، اتریوم کلاسیک و بسیاری از آلت کوین‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی‌های امنیتی بسیار متمایزی دارد که آن را به یکی از بهترین کیف پول های استلار در بازار تبدیل می‌کند.

لجر نانو اس از سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای، پین کد و سیستم عبارت بازیابی نیز می‌کند. کلیدهای خصوصی شما کاملا محافظت شده و ایمن هستند. در صورت مفقود شدن دستگاه یا قفل شدن صفحه نمایش شما، یک عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای وجود دارد که در هنگام راه‌اندازی اولیه دستگاه به شما داده می‌شود و به وسیله آن می‌توانید حساب خود را بازیابی کنید.

کیف پول استلار

گاردا (Guarda)

کیف پول گاردا یک کیف پول ارز دیجیتال است که بیش از ۴۰ بلاک چین اصلی و بیش از ۱۰ توکن را پشتیبانی می‌کند. کیف پول‌های گاردا برای وب، دسکتاپ، افزونه کروم و موبایل‌های اندورید و iOS در دسترس هستند. تمام نسخه‌های کیف پول را می‌توان برای مدیریت راحت‌تر ارزهای دیجیتال همگام‌سازی کرد.

این کیف پول رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارد، بنابراین هم برای کاربران مبتدی و هم افراد با تجربه مناسب است. همه کیف‌پول‌های ارائه شده توسط گاردا بدون حضانت هستند، یعنی کاربران کنترل کامل بر وجوه خود دارند و هرگز اطلاعات خصوصی خود را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارند. امنیت یکی از مزایای آشکار کیف‌پول‌های کاردا است، همچنین ارز دیجیتال استلار را می‌توان از طریق سرویس صرافی داخلی مبادله کرد و به زودی برای خرید با کارت بانکی هم در دسترس خواهد بود.

کیف پول استلار

کیف پول دسکتاپ استلار (Stellar Desktop Client)

کیف پول دسکتاپ استلار برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این کیف پول به شما امکان می‌دهد کلید خصوصی استلار خود را رمزگذاری کرده و سپس آن را در کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید و اطمینان داشته باشید که لازم نیست کلید را به شخص ثالث تحویل دهید. هیچ نیازی به ثبت نام وجود ندارد و تراکنش‌ها به صورت آفلاین امضا می‌شوند.

ارسال و دریافت استلار از این کیف پول آسان است و همچنین امکان واریز و برداشت یوان چین (CNY) را فراهم می‌کند. اگر به دنبال کیف پولی ساده‌ای هستید که با هدف مدیریت XLM طراحی شده باشد، این کیف پول ارزش دیدن را دارد. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که این کیف پول فقط از XLM پشتیبانی می‌کند و اگر می‌خواهید چندین ارز دیجیتال ذخیره کنید، باید به دنبال کیف پول دیگری باشید.

کیف پول استلار

کیف پول لابستر (Lobstr)

اگر به دنبال کیف پولی هستید که راهی ساده برای ذخیره و مدیریت XLM ارائه دهد، لابستر برای هدف شما طراحی شده است. درست از مرحله اول فرآیند راه‌اندازی تا انجام معاملات روزانه، این کیف پول کاربردی، ساده و بدون پیچیدگی عمل می‌کند.

لابستر که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است، یک رابط کاربری جذاب دارد که تازه‌کارها نباید در درک آن مشکلی داشته باشند. می‌توانید به راحتی وجوه خود را ارسال و دریافت کنید، همچنین یک مبدل قیمت سریع XLM برای راحتی بیشتر وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای، پشتیبانی از اثر انگشت و محافظت ایمن پین اشاره کرد.

کیف پول استلار

اتمیک (Atomic)

اتمیک والت کیف پولی برای ذخیره‌سازی راحت استلار و چندین ارز دیجیتال دیگر است. اتمیک نه تنها به عنوان کیف پول استلار قابل استفاده است، بلکه در حال حاضر بیش از 300 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، هر به‌روزرسانی هفتگی دارایی‌ها و ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند.

کیف پول اتمیک دسکتاپ برای ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان و فدورا در دسترس است. همچنین نسخه موبایل آن از سیستم عامل‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

کیف پول استلار

در نهایت برای اطلاعات بیشتر از ارز استلار، پیشنهاد می‌شود با مزایا و معایب استلار آشنا شوید.

در یک نگاه

از آنجایی که در دنیای ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است، باید توکن‌های بومی را در جایی امن ذخیره کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم، XLMهای خود را در کیف پول صرافی نگه ندارید. صرافی‌ها مقادیر زیادی از سرمایه افراد را در اختیار دارند و اغلب با آن معامله می‌کنند و به همین دلیل هدفی عالی برای هکرها هستند. در نتیجه انتخاب یک کیف پول استلار قابل اعتماد، به حفظ ایمن دارایی‌های شما کمک خواهد کرد.