پیدا کردن کیف پول ترون یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوست‌داران این رمزارز است. کیف پول ارز دیجیتال ترون انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های کیف پول ترون، انواع آن و معرفی بهترین کیف پول ترون برای سرمایه‌گذاران و تریدرها می‌پردازیم.

کیف پول ترون چیست؟

ترون و هر ارز دیجیتالی مثل پول‌های کاغذی نیاز به جایی برای ذخیره‌سازی دارد. کیف پول دیجیتال نرم‌افزاری است که میزان سرمایه ما را نشان می‌دهد و مثل کیف پول‌های معمولی، حالت فیزیکی ندارد چیزی در آن نگهداری نمی‌شود.

ویژگی مهم کیف پول‌های ترون این است که هر کیف پول ارز دیجیتال دو کلید عمومی و خصوصی دارد. کلید عمومی مثل شماره‌حساب بانکی ما عمل می‌کند که می‌توانیم آن را به بقیه دهیم تا برای ما ارز دیجیتال ترون بفرستند و کلید خصوصی مثل رمز حساب بانکی‌مان است که هنگام ارسال رمزارز ترون برای شخص دیگر از آن استفاده می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی کیف پول ترون و سایر رمزارزها داشتن سطح مناسبی از امنیت و درعین‌حال، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف است تا کاربران بتوانند همه سرمایه خود را در یک کیف پول نگه دارند و مجبور نباشند هم‌زمان از چندین کیف پول استفاده کنند.

انواع کیف پول ترون

انواع کیف پول ترون کدام‌ها هستند؟

انواع کیف پول ارز دیجیتال ترون و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال به دو دسته کلی داغ و سرد تقسیم می‌شوند. به کیف پول‌های داغ، گرم هم می‌گویند. مهم‌ترین تفاوت این کیف پول‌ها در مدت اتصال آن‌ها با اینترنت است که باعث تفاوت سطح امنیت آن‌ها می‌شود.

کیف پول‌های داغ دائما به اینترنت متصل هستند. این ویژگی مزایا و معایب خاص خود را دارد. معمولاً کار با کیف پول‌های داغ راحت‌تر است، آن‌ها کاربرپسندتر هستند و دسترسی به آن‌ها به دلیل تنوع بالایی که دارند و سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف، از دستگاه‌های متفاوتی مثل گوشی‌های همراه و کامپیوتر امکان‌پذیر است. کیف پول‌های داغ همچنین برای ترید کردن مناسب‌ترند چون آن‌ها هرلحظه کانکت هستند و انجام تراکنش در آن‌ها سریع‌تر است. بااین‌حال به دلیل اینکه خطر بیشتری ازنظر امنیتی و احتمال هک شدن وجود دارد.

از مهم‌ترین انواع کیف پول‌های داغ برای نگهداری ترون می‌توان به کیف پول‌های موبایل (اندروید و iOS)، دسکتاپ (با قابلیت نصب روی سیستم‌عامل‌های مختلف) و کیف پول‌های آنلاین اشاره کرد.

در مقابل کیف پول‌های سرد، اتصال دائمی به اینترنت ندارند. آن‌ها به‌صورت سخت‌افزاری هستند که معمولاً ظاهری شبیه یک درایو USB دارند. این کیف پول‌ها گاهی به‌صورت کاغذی هستند. این کیف پول‌ها برای نگهداری میزان سرمایه‌های بالا و سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسبند چون احتمال حمله هکری به آن‌ها بسیار کم است.

از طرفی ترید کردن با این کیف پول‌ها به دلیل سرعت عمل پایین‌تری که در مقایسه با کیف پول‌های داغ ایجاد می‌کنند سخت‌تر است. این کیف پول‌ها به اندازه کیف پول‌های داغ در دسترس همگان نیستند چراکه معمولاً قیمت بالایی دارند.

برای انتخاب کیف پول ترون به چه نکاتی دقت کنیم؟

مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول ترون در دو دسته کاربرد و امنیت خلاصه می‌شود؛ که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

انتخاب کیف پول ترون

  • کاربرد

مهم است که تجربه کاربران در استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تجربه مثبتی باشد و کار با این ابزار برای آن‌ها ساده جلوه کند. در خصوص کاربرد کیف پول‌های رمزارز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واسط کاربری قوی

توسعه‌دهندگان کیف پول‌های ارز دیجیتال باید به خاطر داشته باشند که در حال تولید آن برای افراد غیر فنی هستند. به‌این‌ترتیب طراحی برنامه، نحوه استفاده از آن و راهنمای کاربر باید در اولویت باشند.

  • ارسال پیام اطلاع‌رسانی

بازار ارز دیجیتال بسیار بی‌ثبات است. به این معنی که کاربران این بازارها نمی‌توانند هرلحظه قیمت سرمایه خود را تحت نظر داشته باشند و به‌صورت 24 ساعته بازار را پایش کنند. به‌این‌ترتیب برای اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری از بین نرود لازم است کیف پول‌ها تنظیماتی برای ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی داشته باشند تا وقتی قیمت کریپتو به هدف قیمتی موردنظر رسید به‌سرعت به صاحب سرمایه اطلاع دهند.

  • پشتیبان گیری (بکاپ)

برای محافظت از سرمایه کاربران لازم است امکان پشتیبان گیری در کیف پول‌های کریپتو باشد تا فایل بکاپ را روی یک کارت SD، حافظه کامپیوتر یا فضای آنلاین ابری مثل دراپ باکس یا گوگل درایو ذخیره کنند.

  • سازگاری با چندین سیستم‌عامل

برای اینکه حداکثر تعداد ممکن از کاربران بالقوه جذب شوند، کیف پول‌ها باید با سیستم‌عامل‌های مختلف سازگار باشند. بهتر است کاربران کیف پول‌هایی را انتخاب کنند که بتوانند در هرلحظه از آن استفاده نمایند و لازم نباشد آن را به یک دستگاه خاص مثل کامپیوتری با یک سیستم‌عامل خاص متصل نمایند.

  • امنیت

امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در توسعه کیف پول ترون و سایر رمزارزهاست. از دیدگاه کاربران، اگر کیف پولی قابلیت ذخیره امن ارزهای دیجیتال را نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد. کیف پول‌های ارز دیجیتال باید حداقل به اندازه برنامه‌های بانکداری سنتی امن باشند.

  • احراز هویت دومرحله‌ای

کیف پول ارز دیجیتال که احراز هویت دومرحله‌ای دارد از کاربران خود در برابر هک شدن محافظت می‌کند. توسعه‌دهندگان همچنین باید از کاربران خود بخواهند که آدرس IP خود را تأیید کنند.

  • خروج اتوماتیک

خروج اتوماتیک یک ویژگی ضروری است و به‌این‌ترتیب عمل می‌کند که مدتی پس از کار نکردن با کیف پول یا بستن مرورگر، به‌صورت اتوماتیک از آن خارج می‌شود. این گزینه در بانکداری سنتی نیز یکی از بهترین قابلیت‌های نرم‌افزارها بوده است.

  • ذخیره کلید خصوصی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کیف پول ارز دیجیتال ترون و به‌طورکلی، کریپتو، ذخیره کلید خصوصی به‌صورت محلی (نه به‌صورت آنلاین) است. کلیدهای کیف پول نباید در سرور ذخیره شوند تا در معرض دزدی و هک شدن قرار بگیرند بلکه باید در دستگاه کاربر ذخیره گردند.

بهترین کیف پول ترون کدام است؟

در ادامه برخی از بهترین کیف پول‌های ترون را معرفی کرده‌ایم.

کیف پول ترون

1) لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

درکیف پول‌های سخت‌افزاری، لجر یک غول است. مطمئنا لجر می‌تواند بهترین کیف پول سخت‌افزاری ترون باشد. این کیف پول نسخه پیشرفته لجر نانو اس است اما قابلیت‌های بیشتری دارد مثلاً دارای بلوتوث است و استفاده از آن بدون OTG یا USB با گوشی‌های هوشمند راحت است.

لجر نانو ایکس سطح امنیتی فوق‌العاده بالایی دارد و کلیدهای خصوصی را به شکل بسیار امنی نگه می‌دارد. این والت علاوه بر ترون از بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند.

2) ترون لینک (TronLink Wallet)

ترون لینک یکی از بهترین کیف پول‌ها برای ترون است که مبتنی بر اندروید و به‌صورت چندمنظوره طراحی شده است. ترون لینک یک رابط کاربری مناسب و یک کیف پول سرد یکپارچه است که باعث امنیت بیشتر برای رمزارزهای ترون می‌شود. عبارت بازیابی این کیف پول ارز دیجیتال ترون 24 کلمه‌ای و امن است و این والت به‌طور خاص برای نگهداری ترون طراحی شده است.

3) تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های ترون از نظر امنیت است. این کیف پول برای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال بکار می‌رود و یک عبارت اولیه برای محافظت از کیف پول دارد. این کیف پول از نوع داغ است ولی نسخه آنلاین و دسکتاپ ندارد و فقط برای اندروید و iOS در دسترس است. این والت از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین‌ها برای ترون است.

4) کوبو (Cobo Wallet)

کیف پول کوبو یکی دیگر از کیف پول‌هایی است که از رمزارزهای زیادی از جمله ترون پشتیبانی می‌کند. دانلود و نصب آن روش نسبتاً ساده‌ای دارد و هم برای اندروید و هم iOS در دسترس است. سطح امنیت این کیف پول مطلوب است و کیف پول سخت‌افزاری همراه آن یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است.

5) گوآردا (Guarda Wallet)

گوآردا یک کیف پول امن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است که از بیش از 10 هزار رمزارز مختلف از جمله ترون را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از محبوب‌ترین موارد برای نگهداری ترون است. این کیف پول از همه سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی کرده و می‌تواند به‌صورت تحت وب، نرم‌افزار موبایل، دسکتاپ یا افزونه مرورگر استفاده شود. این شاید بهترین کیف پول ترون برای کسانی است که می‌خواهند کیف پولی برای ترید کردن این رمزارز داشته باشند.

جمع‌بندی

کیف پول ترون در انواع مختلف داغ و سرد تولید شده‌اند. برخی از این کیف پول‌ها سخت‌افزاری و برخی نرم‌افزاری هستند و برای دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف در دسترس هستند؛ اما بهترین کیف پول ترون کیف پولی است که هم امنیت مناسبی داشته باشد هم کار کردن با آن برای همه راحت باشد.