بای‌بیت (Bybit) یکی از امن‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال برای انجام معاملات فیوچرز است. برای انجام معاملات خُرد در این صرافی نیازی به احراز هویت نیست، اما برای استفاده از گزینه‌های پیشرفته باید این فرایند را انجام داد. بای‌بیت تا کنون امکان مبادله بیش از صد توکن گوناگون را با کارمزد پایین و سرعت بالا برای کاربران خود فراهم آورده است. علی‌رغم محدودیت‌هایی که این صرافی برای استفاده از خدمات پیشرفته خود برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است، استفاده از بای‌بیت همچنان در میان تریدرهای ایرانی رواج دارد. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت و ویژگی‌های مهم آن می‌پردازیم.

 

صرافی بای‌بیت

صرافی بای‌بیت (Bybit) در سال 2018 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی شرکت خدمات مالی و صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت در سنگاپور است. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از صد نوع ارز دیجیتال و سیصد جفت معاملاتی را به صورت سریع و ارزان برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی بای‌بیت (Bybit) در سال 2018 آغاز به کار کرد.
صرافی بای‌بیت (Bybit) در سال 2018 آغاز به کار کرد.

همچنین لیست رمز ارزهایی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود روزبه‌روز در حال گسترش است. بای‌بیت علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی‌های خود درآمد کسب کنند. همچنین گزینه‌های معاملاتی فیوچرز متعددی را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد.

 

ویژگی‌های صرافی بای‌بیت

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت (Bybit) عبارتند از:

+ امنیت بسیار زیاد

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ پشتیبانی اختصاصی و بیست‌وچهار ساعته

+ امکان انجام معاملات خُرد بدون احراز هویت

+ تعداد زیاد ارزهای قابل مبادله

+ بازار معاملات آتی (Futures)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ امکان انجام معاملات حرفه‌ای با سفارشات متنوع (VIP)

+ کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ها

+ اپلیکیشن کاربرپسند موبایل (اندروید و آی‌اواس)

 

توسعه‌دهندگان بای‌بیت

صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت در سال 2018 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. بن ژو (Ben Zhou) بنیانگذار بای‌بیت و مدیرعامل فعلی این شرکت است. این مجموعه توانست در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را به میزان بسیار زیادی گسترش دهد.

بن ژو (Ben Zhou) بنیانگذار بای‌بیت و مدیرعامل فعلی این شرکت است.
بن ژو (Ben Zhou) بنیانگذار بای‌بیت و مدیرعامل فعلی این شرکت است.

تیم توسعه‌دهنده بای‌بیت همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته‌اند و خدمات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. در حال حاضر، صرافی بای‌بیت انواع گزینه‌های معاملاتی نظیر فیوچرز را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

جدیدترین به‌روزرسانی بای‌بیت

بای‌بیت تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است. حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط 529 میلیون دلار در روز بوده است. کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است. بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد افزایش حجم معاملات روزانه و به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

ارزهای صرافی بای‌بیت

لیست ارزهای صرافی بای‌بیت بسیار بلند است و بیش از صد ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد. فهرست رمز ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود دائماً در حال گسترده شدن است.

کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است.
کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است.

در حال حاضر، بیت کوین، اتریوم، بیت‌دائو (BIT)، سولانا، ایپ‌کوین (APE)، دی‌وای‌دی‌ایکس (DYDX)، لایت‌کوین، دوج‌کوین، اولانچ (AVAX)، متیک (MATIC) و پولکادات بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

 

آینده بای‌بیت

برنامه بای‌بیت برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است تا امکان سفارشات متنوعی را به کاربران خود بدهد. نقشه راه بای‌بیت اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد. اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده بای‌بیت را بسیار روشن دانست. سایت بای‌بیت مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی بای‌بیت نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

 

سوالات متداول صرافی بای‌بیت (Bybit)

بای‌بیت چیست؟

بای‌بیت (Bybit) یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال برای انجام معاملات فیوچرز است. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از صد رمز ارز گوناگون را با سرعت زیاد و کارمزد پایین برای کاربران خود فراهم آورده است.

مهم‌ترین ویژگی صرافی بای‌بیت چیست؟

امنیت بالای صرافی بای‌بیت مهم‌ترین ویژگی این صرافی است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. این صرافی از سازوکارهای متعددی برای تأمین امنیت کاربران خود استفاده می‌کند تا تریدرها با خیال راحت معاملات خود را انجام دهند.

ثبت نام در بای‌بیت به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بای‌بیت و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی بای‌بیت https://www.bybit.com است.

دسترسی به صرافی بای‌بیت برای ایرانیان چگونه است؟

بای‌بیت نیز همانند بیشتر صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد. با وجود این، امکان انجام معاملات خُرد بدون احراز هویت در این صرافی برای افراد وجود دارد.

چه ارزهایی را می‌توان در بای‌بیت معامله کرد؟

بای‌بیت از حدود صد رمز ارز پشتیبانی می‌کند که این فهرست دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر بیت کوین، اتریوم، بیت‌دائو، سولانا، ایپ‌کوین، دی‌وای‌دی‌ایکس، لایت‌کوین، دوج‌کوین، اولانچ، متیک و پولکادات بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی دارند.