کوین‌وان (Coinone) یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در کره جنوبی است. افراد از سراسر دنیا می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، با اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. صرافی کوین‌وان از ارزهای دیجیتال بسیار محدودی پشتیبانی می‌کند، اما امنیت بسیار بالا و گزینه‌های معاملاتی متنوع موجب محبوبیت آن نزد کاربران شده است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال کوین‌وان و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

صرافی کوین‌وان

صرافی کوین‌وان (Coinone) از سال 2014 آغاز به کار کرد. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر سئول در کره جنوبی است. کوین‌وان امکان مبادله بیش از 166 نوع ارز دیجیتال و 196 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

کوین‌وان (Coinone) یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در کره جنوبی است.
کوین‌وان (Coinone) یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در کره جنوبی است.

وون (واحد پول رسمی کره جنوبی) تنها ارز فیاتی است که در حال حاضر در این صرافی از آن پشتیبانی می‌شود. با وجود این، بخش بزرگی از کاربران کوین‌وان خارج از کشور کره جنوبی و حتی خارج از آسیا هستند. کاربران ایرانی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای آنها در انجام احراز هویت وجود دارد، از این صرافی برای معامله ارزهای دیجیتال معتبر استفاده می‌کنند.

 

توسعه‌دهندگان کوین‌وان

صرافی کوین‌وان در فوریه 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. میانگ‌هان چا (Myunghun Cha) بنیانگذار و مدیرعامل کوین‌وان است. این مجموعه توانست در مدتی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد. تیم توسعه‌دهنده کوین‌وان همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته است و انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

ویژگی‌های صرافی کوین‌وان

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کوین‌وان (Coinone) عبارتند از:

+ امنیت بسیار بالا

+ طراحی کاربرپسند سایت

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ زیرساخت‌های فنی قوی

+ پشتیبانی بسیار خوب

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌اواس)

 

ارزهای صرافی کوین‌وان

لیست ارزهای صرافی کوین‌وان بسیار کوتاه است و حدود صد و شصت و شش رمز ارز را در بر می‌گیرد. البته فهرست ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت کوین، اتریوم، ریپل، اتریوم کلاسیک (ETC)، کاردانو، سولانا، پولکادات و کازماس (ATOM) بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

صرافی کوین‌وان در فوریه 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
صرافی کوین‌وان در فوریه 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

کارمزد صرافی کوین‌وان

صرافی کوین‌وان (Coinone) از هر دو طرف معامله کمیسیونی یکسان (حدود 0.1 درصد) دریافت می‌کند. این مبلغ از متوسط کارمزد صرافی‌های متمرکز کمی پایین‌تر است. از سوی دیگر، هزینه برداشت از این صرافی در مقایسه با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال کمی بالاتر است.

صرافی کوین‌وان (Coinone) از هر دو طرف معامله کمیسیونی یکسان (حدود 0.1 درصد) دریافت می‌کند.
صرافی کوین‌وان (Coinone) از هر دو طرف معامله کمیسیونی یکسان (حدود 0.1 درصد) دریافت می‌کند.

به عنوان مثال، هزینه برداشت بیت‌کوین حدود 0.0015 BTC است که این مبلغ در صرافی‌های دیگر معمولاً 0.0005 است. گفتنی است که کوین‌وان هیچ هزینه‌ای برای واریز وجه به صرافی دریافت نمی‌کند. محدودیت برداشت این صرافی در سال 2023، صد میلیون وون و محدودیت معاملات آن بیست میلیون وون است.

 

آینده کوین‌وان (Coinone)

برنامه کوین‌وان برای آینده بیشتر روی گسترش بازارهای مالی و افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است. رودمَپ کوین‌وان اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد. همچنین با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست. سایت کوین‌وان مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی کوین‌وان نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

 

امنیت صرافی کوین‌وان

کوین‌وان (Coinone) برای بالا بردن امنیت صرافی خود، از مکانیزم‌هایی بسیار سختگیرانه نظیر سیستم شناسایی دوعاملی و کیف پول چندامضایی استفاده می‌کند. همچنین کوین‌وان کیف پول اختصاصی خود را دارد تا سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را ارتقا دهد. رابط کاربری ساده و ابزار تخصصی تجزیه و تحلیل بازار با عنوان پروچارت (Prochart) از دیگر ویژگی‌های مهم این صرافی ارز دیجیتال هستند.

رودمَپ کوین‌وان اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد.
رودمَپ کوین‌وان اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد.

 

سوالات متداول صرافی کوین‌وان (Coinone)

کوین‌وان چیست؟

کوین‌وان (Coinone) یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در کشور کره جنوبی است. افراد از سراسر جهان می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، با اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

مهم‌ترین ویژگی صرافی کوین‌وان چیست؟

صرافی کوین‌وان از رمز ارزهای بسیار محدودی پشتیبانی می‌کند، اما امنیت بسیار بالا و گزینه‌های معاملاتی متنوع موجب محبوبیت آن نزد کاربران شده است.

ثبت نام در کوین‌وان به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی کوین‌وان و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی کوین‌وان https://coinone.co.kr است.

دسترسی به صرافی کوین‌وان برای ایرانیان چگونه است؟

کوین‌وان نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در کوین‌وان معامله کرد؟

کوین‌وان از 166 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله 196 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. در حال حاضر، بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو، سولانا، پولکادات و اتم بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.