تریدر جو (Trader Joe) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این پلتفرم روی شبکه آوالانچ راه‌اندازی شده است و امکان انجام معاملات را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران فراهم می‌آورد. برای ثبت نام در تریدر جو نیازی به احراز هویت نیست. بنابراین تمام افراد از سراسر جهان می‌توانند به راحتی وارد این صرافی شوند و پس از اتصال کیف پول خود به خرید و فروش رمز ارز بپردازند. در این مقاله، به معرفی صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال تریدر جو و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

صرافی تریدر جو

صرافی ارز دیجیتال تریدر جو (Trader Joe) در ژوئن 2021 به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این صرافی بر بستر شبکه آوالانچ راه‌اندازی شده و امکان مبادله توکن‌های گوناگون را برای کاربران فراهم آورده است. افراد همچنین می‌توانند در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری کنند و در کارمزد معاملات شریک شوند. گفتنی است که ورود به صرافی تریدر جو نیازی به احراز هویت ندارد و افراد از سراسر جهان می‌توانند با اتصال کیف پول خود به مبادله ارزهای دیجیتال بپردازند. سیستم وام‌دهی دیفای، امکان سپرده‌گذاری و فارمینگ از دیگر خدمات مهم این پلتفرم هستند.

صرافی ارز دیجیتال تریدر جو (Trader Joe) در ژوئن 2021 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
صرافی ارز دیجیتال تریدر جو (Trader Joe) در ژوئن 2021 به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

به طور کلی، صرافی‌های غیرمتمرکز توانسته‌اند بسیاری از مشکلات صرافی‌های متمرکز را حل نمایند. مشکلاتی نظیر هک شدن و اشتباهات مدیریتی اشخاص در این پلتفرم‌ها کمتر مطرح هستند. زیرا صرافی‌های غیرمتمرکز بدون نیاز به شخص ثالث عمل می‌کنند. تریدر جو نیز یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که نیاز به واسطه‌ها را از بین برده و امنیت بالایی برای کاربران خود فراهم آورده است.

 

نحوه عملکرد تریدر جو

صرافی غیرمتمرکز تریدر جو یک بازارساز خودکار (AMM) محسوب می‌شود. بازارسازان دارایی‌ها را در استخرهایی واریز می‌کنند که تریدرها می‌توانند با آن معامله کنند. قیمت نیز با الگوریتمی بر اساس نسبت دو دارایی مورد معامله تعیین می‌شود. در واقع هر جفت ارز دیجیتال در صرافی تریدر جو، استخر نقدینگی مخصوص خود را دارد. بنابراین هر کسی می‌تواند با واریز معادل هر دو توکن در این استخر نقدینگی، به یک تأمین‌کنندۀ نقدینگی تبدیل شود. همچنین هر زمان که بخواهد می‌تواند ضمن برداشت توکن‌های اصلی خود، سود حاصل از این مشارکت را نیز دریافت نماید.

 

توسعه‌دهندگان تریدر جو

بنیانگذاران تریدر جو با نام مستعار خود را معرفی کرده‌اند، اما می‌توان حدس زد که از افراد شناخته‌شده در حوزه کریپتوکارنسی باشند. تیم توسعه‌دهنده تریدر جو گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های شبکه آوالانچ برداشت.

صرافی غیرمتمرکز تریدر جو یک بازارساز خودکار (AMM) محسوب می‌شود.
صرافی غیرمتمرکز تریدر جو یک بازارساز خودکار (AMM) محسوب می‌شود.

بیشتر پروژه‌هایی که پیش از این روی شبکه آوالانچ قرار داشتند، تنها قادر بودند از بخش محدودی از خصوصیات این شبکه استفاده کنند. همچنین بیشتر آنها از نظر امنیتی بسیار ضعیف بودند. تریدر جو با بهره بردن از تمام تجربه‌های پیشین و با خلاقیت توسعه‌دهندگان خود توانسته است خیلی سریع به ابزاری کارآمد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

 

جدیدترین به‌روزرسانی تریدر جو

تریدر جو تبادل فوری و ارزان توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است. کارمزد این صرافی با رشد زیرساخت‌های آن و افزایش حجم معاملات در آن رو به کاهش است. بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روند روبه‌رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

ویژگی‌های صرافی تریدر جو

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال تریدر جو (Trader Joe) عبارتند از:

+ کارمزد (gas fee) بسیار پایین

+ سرعت بالای انجام تراکنش‌ها

+ خرید و فروش ارز دیجیتال بدون انجام احراز هویت

+ طراحی کاربرپسند و دسترسی آسان به تمام امکانات صرافی

+ تعداد کاربران و حجم نقدینگی رو به افزایش

+ انجام معاملات به صورت خودکار از طریق قراردادهای هوشمند

+ سهولت انجام معاملات خُرد و پردازش سریع سفارش‌ها

+ پاداش‌دهی منصفانه به سرمایه‌گذاران

 

تفاوت تریدر جو با دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز

تریدر جو (Trader Joe) با تمرکز بر شبکه آوالانچ توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان صرافی‌های غیرمتمرکز به دست بیاورد. مهم‌ترین تفاوت تریدر جو با دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال نیز در همین انتخاب هوشمندانه نهفته است. این پلتفرم با استفاده از پروتکل قدرتمند خود توانسته است تراکنش‌هایی سریع‌تر با کارمزدی بسیار کمتر را برای کاربران خود فراهم آورد. همچنین تریدر جو رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که امکان انجام آسان و سریع معاملات را فراهم می‌آورد. تریدر جو به کاربرانی که قصد مبادله ارزهای درون شبکه آوالانچ را دارند و حفظ حریم خصوصی برایشان مهم است بسیار توصیه می‌شود.

 

امنیت صرافی تریدر جو

یکی از مزیت‌های استفاده از صرافی غیرمتمرکز تریدر جو (Trader Joe)، امنیت بالای آن است. صرافی‌های غیرمتمرکز احتمال زیان‌های ناشی از خرابی سرورها را به میزان زیادی کاهش داده‌اند. تریدر جو نیز با انتقال سرورهای خود به نقاط مختلف جهان توانسته است خطر ناشی از خرابی سرورها را تا حد زیادی کاهش دهد.

تریدر جو (Trader Joe) با تمرکز بر شبکه آوالانچ توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان صرافی‌های غیرمتمرکز به دست بیاورد.
تریدر جو (Trader Joe) با تمرکز بر شبکه آوالانچ توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان صرافی‌های غیرمتمرکز به دست بیاورد.

در واقع در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند و اختلالی در عملکرد سیستم به وجود نمی‌آید. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر به دارایی کاربران دسترسی ندارند و در نتیجه حتی اگر هکرها بتوانند به این سیستم نفوذ کنند، چیز زیادی نصیب آنها نمی‌شود.

 

ارز دیجیتال جو (JOE)

توکن جو (Joe token) با نماد JOE یکی از مهم‌ترین رمز ارزهایی است که در صرافی تریدر جو خرید و فروش می‌شود. این ارز دیجیتال در واقع توکن حاکمیتی صرافی غیرمتمرکز تریدر جو است و امکان مشارکت در فرایندهای حاکمیتی را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌آورد.

بیشترین قیمت ارز جو (JOE) معادل 1.61 دلار بود که در فوریه 2022 معامله شد.
بیشترین قیمت ارز جو (JOE) معادل 1.61 دلار بود که در فوریه 2022 معامله شد.

بیشترین قیمت ارز جو (JOE) معادل 1.61 دلار بود که در فوریه 2022 معامله شد. قیمت توکن جو در اواسط سال 2023 کمی کاهش یافته است، اما با توجه به رشد محبوبیت این رمز ارز و توسعۀ این صرافی پیشبینی می‌شود قیمت آن روندی صعودی داشته باشد. این ارز دیجیتال سازگاری کاملی با کیف پول‌های شناخته‌شده‌ای نظیر متامسک دارد. مبادله JOE از طریق صرافی تریدر جو تسهیل شده است. بنابراین خرید و فروش آن بدون نگرانی برای دارندگان این رمز ارز فراهم است.

 

آینده تریدر جو

برنامه تریدر جو برای آینده بیشتر روی توسعه صرافی غیرمتمرکز خود متمرکز است. نقشه راه تریدر جو اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد. بنابراین، با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست. سایت تریدر جو مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این شبکه است. ثبت نام و ورود به صرافی تریدر جو نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود. ویدئوی آموزشی کامل کار با صرافی غیرمتمرکز تریدر جو نیز در صفحه اصلی همین وب‌سایت در دسترس است.

 

سوالات متداول تریدر جو؛ صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر آوالانچ

تریدر جو چیست؟

«تریدر جو» (Trader Joe) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. این صرافی روی شبکه آوالانچ راه‌اندازی شده و با استفاده از استخرهای نقدینگی امکان انجام معاملات را با حداقل کارمزد فراهم آورده است.

ثبت نام در تریدر جو به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی تریدر جو نیازی به احراز هویت نیست. افراد می‌توانند فقط با اتصال کیف پول خود وارد این صرافی شوند و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. آدرس صرافی تریدر جو https://traderjoexyz.com است.

مهم‌ترین ویژگی صرافی تریدر جو چیست؟

تریدر جو مبتنی بر آوالانچ است. کارمزد بسیار پایین مهم‌ترین ویژگی این صرافی محسوب می‌شود. وام‌دهی، استیکینگ و فارمینگ از دیگر امکانات مهم این پلتفرم هستند.

ارز دیجیتال جو چیست؟

ارز دیجیتال جو با نماد JOE یکی از مهم‌ترین رمز ارزهایی است که در صرافی تریدر جو خرید و فروش می‌شود. این ارز دیجیتال در واقع توکن حاکمیتی تریدر جو است و امکان مشارکت در فرایندهای حاکمیتی را برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌آورد.

چگونه می‌توان از تریدر جو درآمد کسب کرد؟

این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری کنند و نقدینگی لازم برای انجام معاملات را فراهم آورند. تریدر جو نیز در مقابل به آنها پاداش می‌دهد و آنها را در کارمزد معاملات انجام‌گرفته شریک می‌کند.

آیا می‌توان تریدر جو را از صرافی‌های دیگر تهیه کرد؟

بله. بیشترین حجم معاملاتی این رمز ارز در خود صرافی تریدر جو انجام می‌گیرد. با وجود این، برای خرید و فروش این توکن می‌توان از طریق دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال نیز اقدام کرد. برای خرید و فروش ارز دیجیتال تریدر جو در ایران می‌توانید به صرفینو مراجعه نمایید.