شیبا اینو یکی از موفق‌ترین و آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال است که به تازگی وارد عرصه رقابت شده است. این رمز ارز نوعی توکن ERC20 است که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند. شیبا اینو با الهام از نام نژاد یک سگ ژاپنی به همین نام گرفته شده است. در این مطلب به معرفی مزایا و معایب اشیبا اینو می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم آیا خرید آن سودمند است یا خیر؟

تاریخچه پیدایش شیبا اینو

قبل از معرفی مزایا و معایب شیبا اینو بهتر است ابتدا با گذشته این رمز ارز آشنا شوید. هویت بنیان‌گذار شیبا اینو همچون بیت کوین ناشناس باقی مانده است. این رمز ارز در سال ۲۰۲۰ توسط شخصی با نام مستعار ریوشی عرضه شد. این رمز ارز در ابتدای پیدایش یک کوادریلیون بود که ریوشی نصف این واحدها را در صرافی یونی سواپ قفل کرد. اما نصف دیگر آن را در اختیار ویتالیک بوترین بنیان‌گذار شبکه اتریوم قرار داد.

بوترین از این ۵۰ درصد باقیمانده، ۱۰ درصد آن را برای کمک به یک بنیاد خیریه در کشور هند به فروش رساند و باقی واحدهای شیبا اینو را به یک آدرس منقضی شده ارسال کرد تا با کاهش تعداد واحدهای موجود در بازار، ارزش این رمز ارز افزایش پیدا کند.

شیبا اینو شباهت بسیاری با دوج کوین دارد. بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال شیبا اینو را به عنوان قاتلی برای دوج کوین معرفی کرده‌اند که رقابت تنگانگی با آن دارد.

 

تاریخچه پیدایش شیبا اینو

علت محبوبیت شیبا اینو چیست؟

زمانی که کرونا در سراسر جهان همه‌گیر شد، بر اقتصاد کشورها تأثیر منفی گذاشت و این اثرات منفی بازار ارزهای دیجیتال را نیز تحت‌الشعاع قرار داد. در همان زمان که بسیاری از رمز ارزها دچار افت قیمت شدند، شیبا اینو با افزایش قیمت روبرو شد. دلایل مختلفی باعث محبوبیت شیبا اینو شده است. یک سال پس از پیدایش شیبا اینو قیمت آن به یک باره ده برابر شد و در لیست ۱۰ رمز ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

این رمز ارز در سال ۲۰۲۱ در صرافی کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا لیست شد و تنها در عرض دو روز که از این خبر می‌گذشت، قیمت آن ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

از سوی دیگر هر بار که ایلان ماسک درباره یک رمز ارز توییت می‌کند، قیمت آن افزایش می‌یابد و کاربران زیادی برای خرید آن اقدام می‌کنند. یکی از دلایل محبوبیت شیبا اینو هم می‌تواند همین توییت‌های گاه و بی گاه ایلان ماسک درباره ارز دیجیتال شیبا اینو باشد.

 

مزایای شیبا اینو

مزایای شیبا اینو چیست؟

مزایای شیبا اینو عبارت‌اند از:

  • یکی از بهترین ویژگی‌های بازار شیبا اینو این است که نوسانات زیادی دارد و مناسب برای افرادی است که دوست دارند در بازار ارزهای دیجیتال به صورت کوتاه مدت روی یک رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند. در واقع با خرید این رمز ارز لازم نیست به مدت طولانی منتظر تغییرات قیمت آن باشید. می‌توانید این رمز ارز را در زمان ارزانی خریداری کنید و در مدت خیلی کوتاه سود قابل توجهی عاید خود کنید.
  • قیمت شیبا اینو نسبت به رمز ارزهای دیگری مانند بیت کوین کمتر است و افراد با هر میزان دارایی می‌توانند روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری کنند.
  • پیش‌بینی کارشناسان حاکی از آن است که این رمز ارز در آینده‌ای نه چندان دور رشد قیمت بالایی را تجربه خواهد کرد. به همین خاطر می‌توانید با سرمایه کم روی شیبا اینو سرمایه‌گذاری کنید و خیلی سریع به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.
  • کار کردن با شیبا اینو ساده و راحت است و به زودی به یکی از فراگیرترین ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد. به این ترتیب می‌تواند فعالیت‌های مالی مختلفی را از سرتاسر جهان به یکدیگر پیوند بدهد. وجود یک واحد پولی غیرمتمرکز که در سراسر دنیا پذیرفته شده است و زیر نظر هیچ نهاد و یا دولتی نیست، قطعاً بسیاری از فعالیت‌های مالی را آسان می‌کند.

معایب شیبا اینو

معایب شیبا اینو چیست؟

معایب شیبا اینو در مقابل مزایای آن واقعاً ناچیز است. این معایب عبارت‌اند از:

  • شیبا اینو بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند و بلاک چین مختص به خود را ندارد. با افزایش تعداد رمز ارزها، این مسئله ممکن است به ضرر شیبا اینو باشد و نتواند آن‌گونه که باید با دیگر رمز ارزهای جدید و پرقدرت رقابت کند. این شبکه از زیرساخت‌های فنی قدرتمندی برخوردار نیست و این امر یکی از ایرادات وارد شده به شیبا اینو است.
  • شیبا اینو یک میم کوین شناخته می‌شود. میم کوین‌ها غالباً ماهیتی تورمی دارند و به تعداد نامحدود تولید می‌شوند که ممکن است قیمت آن‌ها به یک باره کاهش پیدا کند.

کلام پایانی در مورد مزایا و معایب شیبا

در این مطلب با مزایا و معایب شیبا اینو آشنا شدید. شیبا اینو در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزها بین کاربران تبدیل شده است و کاربران زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این رمز ارز را انتخاب می‌کنند. واقعیت این است که مزایای شیبا اینو نسبت به معایب آن به حدی است که می‌توان گفت آینده روشنی در انتظار این رمز ارز است و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش چشمگیر قیمت شیبا اینو خواهیم بود.