صرافی کراکن (Kraken) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است. این صرافی در رتبۀ چهارم از نظر حجم معاملات روزانه در مارکت‌کپ قرار دارد. تمام افراد از سراسر جهان می‌توانند به راحتی وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت و اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. همچنین انجام معاملات خُرد بدون احراز هویت نیز در حال حاضر امکان‌پذیر شده است. کراکن تا کنون امکان مبادله بیش از دویست توکن گوناگون را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران فراهم آورده است. علی‌رغم محدودیت‌هایی که این صرافی برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است، استفاده از کراکن همچنان در میان تریدرهای ایرانی رواج دارد. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال کراکن و ویژگی‌های جدید آن می‌پردازیم.

 

صرافی کراکن

صرافی کراکن (Kraken) در سال 2011 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی شرکت خدمات مالی و صرافی ارز دیجیتال کراکن در آمریکا است. نام این صرافی برگرفته از هیولای افسانه‌ای عظیم‌الجثه‌ای است که در داستان‌های زیادی به آن اشاره شده است. تا کنون این صرافی امکان مبادله بیش از دویست نوع ارز دیجیتال و ششصد جفت معاملاتی را به صورت سریع و ارزان برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی کراکن (Kraken) در سال 2011 آغاز به کار کرد.
صرافی کراکن (Kraken) در سال 2011 آغاز به کار کرد.

همچنین لیست ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود روزبه‌روز در حال گسترش است. کراکن علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی‌های خود درآمد کسب کنند. به این ترتیب کاربران به تأمین نقدینگی این صرافی کمک می‌کنند و کراکن نیز در مقابل به آنها پاداش می‌دهد و آنها را در کارمزد معاملات شریک می‌کند.

 

ویژگی‌های صرافی کراکن

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken) عبارتند از:

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ پشتیبانی قوی

+ امکان انجام معاملات خُرد بدون احراز هویت

+ تعداد زیاد ارزهای قابل معامله

+ بازار معاملات آتی (Futures)

+ امنیت بسیار بالا

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ بازار معاملاتی خارج از لیست (OTC)

+ امکان انجام معاملات حرفه‌ای با انواع سفارشات (Pro)

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ اپلیکیشن قدرتمند موبایل (اندروید و آی‌اواس)

 

توسعه‌دهندگان کراکن

صرافی کراکن در سال 2011 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. جسی پاول (Jesse Powell) بنیانگذار کراکن و دیو ریپلی (Dave Ripley) مدیرعامل فعلی این شرکت است. این مجموعه توانست در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را به میزان بسیار زیادی گسترش دهد.

جسی پاول (Jesse Powell) بنیانگذار کراکن و دیو ریپلی (Dave Ripley) مدیرعامل فعلی این شرکت است.
جسی پاول (Jesse Powell) بنیانگذار کراکن و دیو ریپلی (Dave Ripley) مدیرعامل فعلی این شرکت است.

تیم توسعه‌دهنده کراکن همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته‌اند و خدمات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. در حال حاضر، صرافی کراکن انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

جدیدترین به‌روزرسانی کراکن

کراکن تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است. حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط 740 میلیون دلار در روز بوده است. کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است.

کراکن (Kraken) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است.
کراکن (Kraken) یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است.

بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد افزایش حجم معاملات روزانه و به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

ارزهای صرافی کراکن

لیست ارزهای صرافی کراکن بسیار بلند است و بیش از دویست ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد. فهرست رمز ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، تتر، کاردانو، چِین‌لینک، دوج‌کوین، لایت‌کوین، زیرو ایکس (ZRX) و آوی (AAVE) بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

 

آینده کراکن

برنامه کراکن برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است تا امکان سفارشات متنوعی را به کاربران خود بدهد. نقشه راه کراکن اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد. همچنین با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده کراکن را بسیار روشن دانست. سایت کراکن مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی کراکن نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود. ویدئوی آموزشی کامل کار با صرافی کراکن نیز در صفحه اصلی همین وب‌سایت در دسترس است.

سوالات متداول صرافی کراکن (Kraken)

کراکن چیست؟

کراکن (Kraken) یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از دویست رمز ارز گوناگون را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران خود فراهم آورده است.

چگونه می‌توان از کراکن درآمد کسب کرد؟

این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی‌های خود درآمد کسب کنند. به این ترتیب کاربران به تأمین نقدینگی این صرافی کمک می‌کنند و کراکن نیز در مقابل به آنها پاداش می‌دهد و آنها را در کارمزد معاملات شریک می‌کند.

ثبت نام در کراکن به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی کراکن و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی کراکن https://www.kraken.com است.

دسترسی به صرافی کراکن برای ایرانیان چگونه است؟

کراکن نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در کراکن معامله کرد؟

کراکن از حدود دویست ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که این فهرست دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر بیت کوین، اتریوم، بیت‌کوین‌کش، کاردانو، دوج‌کوین، لایت‌کوین، زیرو ایکس و آوی بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی دارند.