کوین‌بیس (Coinbase) یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است. تمام افراد از سراسر جهان می‌توانند به آسانی وارد این صرافی شوند و پس از اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. کوین‌بیس تا کنون امکان مبادله بیش از دویست توکن گوناگون را پس از بررسی دقیق اعتبار آنها برای کاربران خود فراهم آورده است. علی‌رغم محدودیت‌هایی که این صرافی آمریکایی برای استفاده از خدمات خود برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است، استفاده از کوین‌بیس برای معاملات با حجم زیاد همچنان در میان تریدرهای ایرانی رواج دارد. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس و ویژگی‌های مهم آن می‌پردازیم.

 

صرافی کوین‌بیس

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در سال 2012 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی این مجموعه در سان‌فرانسیسکو آمریکا است. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از دویست نوع رمز ارز معتبر را برای کاربران خود فراهم آورده است. همچنین لیست ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود روزبه‌روز در حال گسترش است.

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در سال 2012 آغاز به کار کرد.
صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در سال 2012 آغاز به کار کرد.

کوین‌بیس علاوه بر امکان خرید و فروش رمز ارز، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود درآمد کسب کنند. همچنین گزینه‌های معاملاتی گوناگونی را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد.

 

ویژگی‌های صرافی کوین‌بیس

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس (Coinbase) عبارتند از:

+ رابط کاربری بسیار خوب

+ امنیت بسیار بالا

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ امکان انجام حرفه‌ای معاملات با گزینه‌های متنوع (Pro)

+ پشتیبانی قوی بیست‌وچهار ساعته

+ تعداد زیاد ارزهای قابل مبادله

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ کارمزد پایین و سرعت بالای تراکنش‌ها

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌اواس)

 

توسعه‌دهندگان کوین‌بیس

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس در سال 2012 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) و فرد ارسام (Fred Ehrsam) بنیانگذاران کوین‌بیس هستند و آرمسترانگ مدیرعامل فعلی این شرکت است. این مجموعه توانست در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را به میزان بسیار زیادی گسترش دهد.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) و فرد ارسام (Fred Ehrsam) بنیانگذاران کوین‌بیس هستند
برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) و فرد ارسام (Fred Ehrsam) بنیانگذاران کوین‌بیس هستند

تیم توسعه‌دهنده کوین‌بیس همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته‌اند و خدمات گوناگونی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. در حال حاضر، صرافی کوین‌بیس انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

جدیدترین به‌روزرسانی کوین‌بیس

کوین‌بیس تبادل آسان توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم کرده است. حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط 441 میلیون دلار در روز بوده است.

انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023
انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023

کارمزد این صرافی با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات کاهش یافته است. بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد افزایش حجم معاملات روزانه و به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

ارزهای صرافی کوین‌بیس

لیست ارزهای صرافی کوین‌بیس بسیار بلند است و بیش از دویست ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد. فهرست رمز ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس‌کوین (BNB)، ریپل، یواس‌دی‌کوین (USDC)، دوج‌کوین، کاردانو، سولانا، تون‌کوین (TON)، ترون، دای (DAI)، پولکادات، پالیگان (MATIC) و لایت‌کوین بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

 

آینده کوین‌بیس

برنامه کوین‌بیس برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی پیشرفته‌اش متمرکز است تا امکان سفارش‌های متنوعی را به کاربران خود بدهد. نقشه راه کوین‌بیس اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد. اما با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده کوین‌بیس را بسیار روشن دانست. سایت کوین‌بیس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی کوین‌بیس نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

 

سوالات متداول صرافی کوین‌بیس (Coinbase)

آیا امکان معاملات فیوچرز و مارجین در کوین‌بیس وجود دارد؟

خیر. در حال حاضر امکان استفاده از بازار معاملات فیوچرز (Futures) و بازار معاملاتی مارجین (Margin) در کوین‌بیس وجود ندارد.

کوین‌بیس چیست؟

کوین‌بیس (Coinbase) یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال است. این صرافی تا کنون امکان مبادله بیش از دویست رمز ارز گوناگون را با سرعت زیاد و کارمزد پایین برای کاربران خود فراهم کرده است.

ثبت نام در کوین‌بیس به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی کوین‌بیس و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی کوین‌بیس https://www.coinbase.com است.

دسترسی به صرافی کوین‌بیس برای ایرانیان چگونه است؟

کوین‌بیس نیز همانند بیشتر صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه ارزهایی را می‌توان در کوین‌بیس معامله کرد؟

کوین‌بیس از حدود دویست رمز ارز پشتیبانی می‌کند که این فهرست دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس‌کوین، ریپل، یواس‌دی‌کوین، دوج‌کوین، کاردانو، سولانا، تون‌کوین، ترون، دای، پولکادات، پالیگان و لایت‌کوین بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی دارند.

مهم‌ترین ویژگی صرافی کوین‌بیس چیست؟

امکان انجام حرفه‌ای معاملات با گزینه‌های متنوع و حجم بالا مهم‌ترین ویژگی این صرافی است که آن را از رقبای خود متمایز می‌کند. سایت و اپلیکیشن موبایل کوکوین نیز رابط کاربری بسیار کاربردی و ساده‌ای دارند که کار با این صرافی را برای کاربران آسان می‌کنند.