نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟ این سوالی است که همه افراد تازه‌وارد به دنیای ارزهای دیجیتال از خود می‌پرسند. بنابراین ما در این راهنما قصد داریم نکات نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را به شما آموزش دهیم.

آموزش مرحله به مرحله نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر در دنیای کریپتو تازه کار هستید، فهمیدن نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال مثل بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و دیگر رمز ارزها می‌تواند در ابتدا گیج کننده باشد. خوشبختانه، یادگیری ترید بسیار ساده است. شما می‌توانید با دنبال کردن پنج مرحله آسان، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

1. یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید

برای نحوه خرید و فروش ار دیجیتال، ابتدا باید یک کارگزار یا یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در حالی که همه آنها به شما امکان خرید ارزهای دیجیتال را می‌دهد، چند تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

2. حساب خود را ایجاد و تأیید کنید

هنگامی که در مورد صرافی ارز دیجیتال تصمیم گرفتید، می‌توانید برای افتتاح حساب ثبت نام کنید. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید، ممکن است مجبور شوید هویت خود را تأیید کنید. این یک گام اساسی برای جلوگیری از تقلب و برآوردن الزامات نظارتی است.

ممکن است تا زمانی که فرآیند تأیید را کامل نکرده‌اید، نتوانید ارز دیجیتال را معامله کنید. پلتفرم‌های معاملاتی ممکن است از شما بخواهند که یک کپی از مدرک شناسایی مانند کارت ملی یا پاسپورت خود را ارسال کنید. حتی ممکن است از شما خواسته شود که یک عکس سلفی بارگذاری کنید تا ثابت کنید که مدارک ارسال شده با هویت شما مطابقت دارد.

حساب ارز دیجیتال خود را ایجاد و تأیید کنید

3. واریز وجه برای سرمایه گذاری

برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که وجهی در حساب خود دارید. شما ممکن است با متصل کردن حساب بانکی خود، مجوز انتقال وجه یا حتی پرداخت با کارت نقدی یا اعتباری، پول را به حساب کارگزاری خود واریز کنید. بسته به صرافی یا کارگزار و روش تامین مالی شما، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا بتوانید از پولی که سپرده‌گذاری می‌کنید، برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید.

4. سفارش ارز دیجیتال خود را ثبت کنید

هنگامی که پول در حساب شما وجود دارد، آماده هستید تا اولین سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید. صدها ارز دیجیتال را می‌توانید انتخاب کنید، از نام‌های معروفی مانند بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا ارزهای دیجیتال مبهم‌تری مانند Theta Fuel یا Holo.

وقتی تصمیم گرفتید کدام ارز دیجیتال را بخرید، می‌توانید نماد آن را وارد کنید، برای مثل BTC نماد بیت‌کوین است. حالا باید تعداد سکه‌هایی که می‌خواهید بخرید را وارد کنید. با اکثر صرافی‌ها و کارگزاران، می‌توانید بخشی از یک واحد ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که تکه‌ای از توکن‌های گران‌قیمت مانند بیت‌کوین یا اتریوم را بخرید.

5. یک روش ذخیره سازی انتخاب کنید

صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت حمایت‌هایی مانند شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نیستند و در معرض خطر سرقت یا هک قرار دارند. در صورت فراموش کردن یا گم کردن رمز دسترسی به حساب خود، حتی ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید، همان‌طور که میلیون‌ها دلار بیت کوین قبلا گم شده‌اند. به همین دلیل بسیار مهم است که یک مکان ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال خود داشته باشید.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت حمایت‌هایی مانند شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نیستند

همانطور که گفتیم، اگر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را از طریق یک صرافی انتخاب کنید، چندین گزینه برای ذخیره‌سازی دارایی خود پیش رو دارید:

  • کریپتو را در صرافی بگذارید. هنگامی که ارز دیجیتال می‌خرید، اغلب در یک کیف پول ارز دیجیتال متصل به صرافی ذخیره می‌شود. اگر این روش را دوست ندارید یا می‌خواهید رومز ارزها را به مکان امن‌تری منتقل کنید، می‌توانید آن را از صرافی به یک کیف پول گرم یا سرد جداگانه منتقل کنید. بسته به صرافی و میزان انتقال شما، ممکن است مجبور باشید برای انجام این کار کارمزد کمی بپردازید.
  • کیف پول‌های گرم، کیف پول‌های دیجیتالی هستند که به‌صورت آنلاین ذخیره می‌شوند و در دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند تبلت، کامپیوتر یا تلفن اجرا می‌شوند. کار با کیف‌پول‌های گرم راحت است، اما از آنجایی که همواره به اینترنت متصل هستند، خطر سرقت بالا می‌رود.
  • کیف پول سرد کیف پول‌های ارز دیجیتالی هستند که به اینترنت متصل نیستند، و این موضوع آنها را به امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. آنها به شکل دستگاه‌هایی مانند درایو USB یا هارد دیسک هستند. با این حال، باید مراقب کیف پول‌های سرد باشید، اگر رمز کلید مرتبط با آن‌ها را گم کنید یا دستگاه خراب شود، ممکن است هرگز نتوانید ارز دیجیتال خود را پس بگیرید. در حالی که همین امر ممکن است در مورد بعضی از کیف‌پول‌های گرم نیز اتفاق بیفتد، برخی از آنها توسط صرافی‌ها اداره می‌شوند که می‌توانند به شما کمک کنند که در صورت فراموش کردن رمز عبور و عبارت بازیابی، به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

مهم ترین نکات خرید و فروش ارز دیجیتال

معاملات ارزهای دیجیتال این روزها بسیار پررونق است. بسیاری از سرمایه‌گذاران هم برای سرمایه‌گذاری در این بازار مصمم هستند. اما برای مبتدیان و سرمایه‌گذاران در زمینه ترید ارزهای دیجیتال ، در اینجا 10 نکته وجود دارد که دانستن آنها ضروری است. دانستن نکات خرید و فروش ارز دیجیتال به شما کمک کند در طولانی‌مدت در بازار ارزهای دیجیتال پایدار بمانید.

1. برای ترید هدف داشته باشید

مهم است که انگیزه یا هدفی برای ورود به معاملات ارزهای دیجیتال داشته باشید. چه معامله روزانه باشد و چه اسکالپ تریدینگ، داشتن یک انگیزه همیشه حیاتی است که شما را به سمت موفقیت سوق دهد. این را به ذهن بسپارید که کنید که در ارزهای دیجیتال، هم برنده وجود دارد و هم بازنده. بازار ارزهای دیجیتال را نهنگ‌های بزرگ کنترل می‌کنند و نوسان بسیاری دارد. بنابراین وقتی یک اشتباه کوچک مرتکب می‌شوید، سرنوشت رمز ارزهای شما در دست نهنگ‌های بزرگ است. بنابراین گاهی اوقات بهتر است به بعضی از معاملات وارد نشوید تا از ضرر دور بمانید. بهترین راه برای محافظت از ارز دیجیتال، دوری از برخی معاملات است.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

. برای سود و زیان هدف‌گذاری کنید

نکته ساده و در عین حال دشواری که باید بدانیم این است که چه زمانی از معامله خارج شویم، چه در سود و چه در زیان باشیم. تعیین حد ضرر که می‌تواند به کاهش ضرر شما کمک کند، بسیار مهم است. این یکی از ویژگی‌هایی است که همه سرمایه‌گذاران باید داشته باشند. در مورد سود هم همینطور است. حریص نباشید، سطحی هم برای سود تعیین کنید تا همه چیز تحت کنترل شما بماند.

3. در طول فومو (FOMO) هوشیار باشید

ترس از دست دادن، یکی از رایج‌ترین دلایل شکست تریدرهای ارزهای دیجیتال است. بسیاری از مردم ترید ارزهای دیجیتال را از بیرون می‌بینند و شروع به این تصور می‌کنند که قرار است به سود آنها برسد. اما این تصویر واقعی از بازار ارزهای دیجیتال نیست. ترس از دست دادن می‌تواند فرصت خوبی برای دیگران باشد تا ارزهای دیجیتال را در دست بگیرند. پس در چنین مواقعی هوشیار باشید.

4. عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید

به اندازه کافی عاقل باشید و بدانید که یک شبه به سودهای کلان نمی‌رسید، بلکه باید در جای خود بمانید و سودهای کوچکی را جمع‌آوری کنید و به طور منظم در معاملات ارزهای دیجیتال شرکت داشته باشید. ایده خوبی است که در بازاری که نقدینگی کمتری دارد، سرمایه‌گذاری کمتری بر روی پرتفوی خود انجام دهید.

عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید

5. مدیریت ریسک

وقتی به بازار ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنیم، قیمت اکثر آلت کوین‌ها به قیمت فعلی بازار بیت کوین بستگی دارد. درک این نکته ضروری است که بیت کوین نسبت به ارز فیات نوسان بیشتری دارد. نکته ساده‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وقتی قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد، قیمت آلت کوین‌ها کم می‌شود و برعکس. این ممکن است بیشتر تریدرهای ارزهای دیجیتال را سردرگم کند. و بنابراین بهتر است در این بازه زمانی یا اهداف کوتاه‌مدت داشته باشید یا به سادگی معامله نکنید.

6. با توجه ارزش بازار معامله کنید

یک اشتباه رایج که همه مبتدیان انجام می‌دهند این است که وقتی قیمت‌ها پایین است سکه می‌خرند. اما تصمیم برای سرمایه‌گذاری در یک سکه باید ارتباط کمی با مقرون‌به‌صرفه بودن، ارتباط بیشتری با ارزش بازار داشته باشد. بهتر است از ارزش بازار رمز ارز برای انتخاب یا تصمیم به سرمایه‌گذاری استفاده کنید. هر چه ارزش بازار سکه بالاتر باشد، برای سرمایه‌گذاری در معاملات ارزهای دیجیتال مناسب‌تر است.

7. فروش جمعی

با عرضه اولیه سکه (ICO)، استارت‌آپ‌ها فرصتی اولیه برای سرمایه‌گذاری در ایده خود از طریق فروش جمعی به مردم ارائه می‌دهند. استارت‌آپ‌ها در ازای خرید توکن‌ها با کمترین قیمت، آنها را در طول مبادلات با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. ICO‌ها می‌توانند با توجه به سوابقی که نشان می‌دهد برخی از توکن‌ها بیش از ده‌برابر ارزش بازدهی که پیش‌بینی کرده‌اند، به فروش برسانند. بنابراین نظارت بر تیم پشت پروژه و تجزیه و تحلیل توانایی آنها برای انجام وعده‌هایشان حیاتی است.

با توجه ارزش بازار معامله کنید

8. معامله گران آلت کوین برای درک تغییرات

از آنجایی که بیشتر آلت کوین‌ها پس از مدتی خاص ارزش خود را از دست می‌دهند، مراقب باشید که آنها را برای مدت طولانی نگه ندارید. حجم معاملات روزانه بهترین معیار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است. نکته در اینجا این است که حتما نمودارهای قیمتی این سکه‌ها را مشاهده کنید و به افزایش قیمت‌های مختلف نیز توجه داشته باشید.

9. تنوع بخشیدن

از آنجایی که ارز دیجیتال غیرقابل پیش بینی است، بهترین راه برای عبور از قطعیت‌ها، تنوع بخشیدن به پرتفولیو است. وقتی بیت کوین در برابر دلار ارزش خود را از دست می‌دهد، تمام سکه‌های دیگر نیز ارزش خود را از دست خواهند داد و برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند. در چنین حالتی، تنوع می‌تواند ابزاری عالی برای حفظ بازار ارزهای دیجیتال باشد.

10. تعیین هدف در فروش

با قرار دادن سفارش‌های فروش، از ویژگی تعیین هدف استفاده کنید، این می‌تواند کمک بزرگی باشد و همچنین در حین انجام معاملات پر فراز و نشیب، آن را آسان کند. انگیزه و تمرکز خود را حفظ کنید تا تسلیم نشوید. با ذهنی آرام و هوشمندانه معامله کنید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در یک نگاه

در این مطلب نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را به‌صورت گام به گام بررسی کردیم. برای افرادی که در این زمینه تجربه ندارند، شاید این مراحل دشوار باشد، اما با کمک این راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال، می‌توانید کار خود را آغاز کنید و با گذشت زمان و انجام معاملات متعدد به یک تریدر موفق تبدیل شوید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال کار زمان‌بری نیست، اما باید به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در این بازار، به دانش و مهارت تحلیلی هم نیاز دارید که پیش‌نیاز معاملات کریپتو است.