برای معرفی با بهترین کیف پول کاردانو، بهتر است در ابتدا کمی با این ارز دیجیتال آشنا شویم. کاردانو یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که ارز دیجیتال ADA را اجرا می‌کند. کاردانو که در سال 2015 راه‌اندازی شد و در حال حاضر یکی از 10 ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است. ما در این مقاله با انواع والت کاردانو،  نکاتی برای انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کاردانو آشنا خواهیم شد که می‌توانید برای  ذخیره سازی ADA از آنها استفاده کنید.

کیف پول کاردانو چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال کاردانو ابزاری است که به شما امکان می‌دهد با بلاک چین کاردانو تعامل داشته باشید.

به این ترتیب، می‌توانید ارز دیجیتال بومی کاردانو، ADA را ارسال، دریافت و ذخیره کنید، به اشتراک بگذارید و یا توکن‌های کادانو را، چه دارایی‌های بومی و چه NFTها مدیریت کنید. همچنین می‌توانید به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) کاردانو متصل شوید.

با وجود بسیاری از تهدیدات امنیتی در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از کیف پول کاردانو ضروری است. رها کردن ADA خود در صرافی‌ها چندان عاقلانه نیست، چون دارایی‌های شما در معرض خطر سرقت یا هک قرار می‌گیرد. همچنین با ذخیره ADA در کیف پول خود می‌توانید فرصت دریافت جوایز را از طریق استیکینگ (سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال) به دست آورید.

انواع کیف پول کاردانو کدام‌ها هستند؟

انواع والت کاردانو و ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو گروه کلی کیف پول داغ و کیف پول سرد تقسیم کرد.

کیف پول داغ

یکی از مهم‌ترین انواع کیف پول‌های دیجیتال، کیف پول داغ است که به اینترنت متصل می‌شوند و به طور کلی امنیت کمتری دارند. از طرف دیگر کیف پول‌های داغ به دلیل ارتباط با اینترنت، دسترسی بهتری را ارائه می‌دهند. حتی اگر کیف پول‌های داغ در برابر کلاهبرداران و حملات هکرها آسیب پذیر باشند، بسیار کاربرپسندتر هستند.

کیف پول سرد

کیف پول‌های سرد در مقابل کیف پول‌های داغ قرار می‌گیرند و انواع خاصی از کیف پول‌های دیجیتال هستند که برای ذخیره‌سازی سرد طراحی شده‌اند. ذخیره‌سازی سرد به این معنی است که کیف پول‌ها توکن‌های کاربران را در حالت آفلاین ذخیره می‌کنند. در نتیجه، به عنوان خزانه‌ای عمل می‌کنند که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت رمز ارزهای خود از آنها استفاده کنید.

بنابراین، کاملاً واضح است که افرادی با دارایی‌های دیجیتال بسیار زیاد، مزایای بهتری از کیف پول‌های سرد دریافت خواهند کرد. با این حال، ترکیبی از هر دو کیف پول سرد و گرم می‌تواند مزایای ارزشی بهتری را برای کاربران ارزهای دیجیتال ایجاد کند. به عنوان مثال، بخش بزرگی از وجوه را می‌توان به طور ایمن در یک کیف پول سرد ذخیره کرد و دارایی کمتری را که به طور روزانه به آن نیاز است، در کیف پول داغ با انعطاف‌پذیری بیشتر نگه داشت. بنابراین، یک رویکرد ترکیبی با ترکیب دو دسته کیف پول کریپتو با هم می‌تواند امنیت بهتری را در کنار انعطاف‌پذیری ارائه دهد.

کیف پول کاردانو

برای انتخاب کیف پول کاردانو به چه نکاتی دقت کنیم؟

در اینجا چند فاکتور مهم وجود دارد که باید در انتخاب بهترین والت کاردانو به دنبال آنها باشید:

استفاده

بزرگترین عاملی که باید در هنگام انتخاب کیف پول رمزنگاری در نظر بگیرید این است که چگونه می‌خواهید از دارایی های دیجیتال خود استفاده کنید. بنابراین، اگر قصد خرید و نگهداری سرمایه خود را برای مدت طولانی دارید، کیف پول سخت افزاری بهترین انتخاب برای شما است.

امنیت

احراز هویت دو مرحله‌ای که به نام 2FA هم شناخته می‌شود، ویژگی است که به شما امکان می‌دهد هویت خود را هنگام ورود به کیف پول دیجیتال تأیید کنید. اگر شخصی رمز عبور شما را داشته باشد یا رمز عبور شما را به نحوی شکسته باشد، اما همچنان نیاز به گذراندن سطح دوم احراز هویت دارد. کیف پول یک کد تأیید را به تلفن همراه شما می‌فرستد که باید برای دسترسی و ورود، کد را در کیف پول وارد کنید.

پشتیبانی از چند امضا

گاهی اوقات، یک کیف پول دیجیتال متعلق به چندین نفر است، مانند شرکای تجاری. در آن زمان، پشتیبانی چند امضایی به شما کمک می‌کند تا امنیت کیف پول را تنظیم کنید. برای انجام تراکنش به آن امضاها نیاز است. همچنین از انتقال وجه غیر مجاز به کیف پول دیگر، بدون تایید دیگر صاحبان امضا، جلوگیری می‌شود.

پشتیبانی از چند ارز دیجیتال

بسیاری از صاحبان ارزهای دیجیتال، چندین نوع رمز ارز دارند. بنابراین، مدیریت یک کیف پول جداگانه برای هر ارز می‌تواند یک فرآیند پیچیده باشد. پس بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که از چندین نوع ارز پشتیبانی می‌کند.

نسخه پشتیبان

کیف پول دیجیتال انتخابی شما باید گزینه‌ای برای پشتیبان‌گیری یا Backup ارائه دهد. بنابراین، در صورتی که لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا دستگاه تلفن شما از کار بیفتد، باید به سرعت از داده‌ها، نسخه پشتیبان تهیه کنید. بنابراین با استفاده از این روش، بعضی از کیف پول‌های دیجیتال یک ویژگی مفید برای بازیابی کیف پول شما ارائه می‌دهند.

بهترین کیف پول کاردانو کدام است؟

کیف پول‌هایی که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند بسیارند، اما انتخاب بهترین والت کاردانو به شما کمک می‌کند که این رمز ارز را امن نگه دارید. در اینجا چند مورد از بهترین کیف پول های کاردانو را به شما معرفی می‌کنیم که انتخاب را برای شما راحت‌تر خواهند کرد.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول سخت افزاری لجر از سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این کیف پول یکی از بهترین‌ها برای تمام نیازهای بلاک چین کاردانو است.

لجر به راحتی با تمام کیف پول‌های اصلی کاردانو ادغام و به طور مستقیم به بعضی از DAppهای کاردانو متصل می‌شود. این کیف پول، ADA و سایر دارایی‌های بومی کاردانو و NFT‌ها را کاملا ایمن نگه می‌دارد و به شما این امکان را می‌دهد که تراکنش‌هایی ایمن در بلاک چین داشته باشید.

لجر نانو ایکس از بیش از 5500 کوین و توکن دیگر هم پشتیبانی می‌کند و با استفاده از کابل USB یا اتصال بلوتوث می‌توانید آن را به کامپیوتر شخصی و گوشی هوشمند خود وصل کرده و از آن استفاده کنید.

کیف پول کاردانو

ترزور مدل تی (Trezor Model T)؛ کیف پول کاردانو

ترزور هم یک کیف پول سخت افزاری است که از سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک و اندروید پشتیبانی می‌کند اما در دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌شود.

این کیف پول یک رابط کاربری بسیار ساده دارد. می‌توانید با کمک صفحه لمسی، از عملکردهای آن استفاده کنید.

ترزور از تعداد زیادی کیف پول و بیش از 1200 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. همه تراکنش‌های کاردانو مانند انتقال و حتی استیکینگ به صورت داخلی در دستگاهی با استفاده از کلید خصوصی شما امضا می‌شوند که هرگز فاش نخواهد شد.

کیف پول کاردانو

ددالوس (Daedalus)

یک کیف پول دسکتاپ بسیار امن برای کاردانو است که توسط شرکت IOHK توسعه داده شد. می‌توان از این کیف پول در ویندوز (نسخه‌های 8.1 و 10)، مک و لینوکس استفاده کرد.

ددالوس از تعداد نامحدودی کیف پول پشتیبانی می‌کند که به سازماندهی توکن‌های ADA و دارایی‌های بومی و NFTهای کاردانو شما کمک خواهد کرد. همچنین ویژگی‌های بازیابی و پشتیبان‌گیری آن عالی است.

ددالوس با هر دو کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس، لجر نانو اس پلاس و ترزور مدل تی، به‌خوبی کار می‌کند.

کیف پول کاردانو

یورویی (Yoroi)؛ کیف پول کاردانو

کیف پول یورویی محصول شرکت Emurgo و یک کیف پول سبک روزانه برای کاردانو است. نصب آن در مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اج و دستگاه‌های اندروید و iOS بسیار آسان است.

می‌توانید ADA و تمام توکن‌ها و دارایی‌های بومی و NFT‌های کاردانو را با استفاده از این کیف پول مدیریت کنید.

برخلاف ددالوس که نود کامل کاردانو را اجرا می‌کند، در یورویی نیازی نیست که بلاک چین کامل را دانلود کنید، بنابراین دانلود آن بسیار سریع و استفاده ساده از ویژگی‌های آن است.

کیف پول کاردانو

اتمیک (Atomic)

اتمیک کیف پولی همه کاره با ویژگی‌های فراوان است، بنابراین می‌تواند برای کاربرانی که می‌خواهند دارایی‌های متعددی را نگه دارند و آنها را در یک کیف پول مبادله کنند، مفید باشد. علاوه بر این، از تمام سیستم عامل‌های ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان، فدورا، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک کلیدها و داده‌ها را در دستگاه شما ذخیره می‌کند و در این اطلاعات در هیچ سروری نگهداری نمی‌شوند. اتمیک والت از کاردانو و بیش از 300 ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کاردانو

اکسدوس (Exodus)

برای سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS در دسترس است. همچنین می‌توانید کیف پول‌ها را همگام‌سازی کنید تا بتوانید از هر کجا به ارز دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

همچنین این کیف پول یک صرافی یکپارچه دارد و از بیش از 100 ارز دیجیتال، از جمله، کاردانو، پشتیبانی می‌کند.

در یک نگاه

مروری بر لیست بهترین کیف پول کاردانو داشتیم. این کیف پول‌های برتر که ADA خود را در آنها ذخیره می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد که توکن‌های خود را نگهداری و به راحتی آنها را مبادله کنید.

اگر یکی ایمن‌ترین گزینه را می‌خواهید، کیف پول‌های سخت افزاری بهترین هستند. بله، شاید آنها کمی گران باشند، اما ارزش پرداخت را دارند. از طرف دیگر، اگر به دنبال کیف پول‌های بسیار کاربردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کیف پول‌های نرم افزاری و داغ را انتخاب کنید.