انتخاب راه مناسب برای نگهداری از رمز ارزها، شاید مهم‌ترین موضوع برای دارندگان دارایی‌های دیجیتال باشد. در حال حاضر شیبا اینو اگر شناخته شده‌ترین میم کوین نباشد قطعا یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است. نگهداری از این رمز ارز در جای امن و قابل دسترس چالشی است که ذهن فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. در این مطلب به فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین کیف پول شیبا می‌پردازیم و ماهیت کیف پول ارز دیجیتال شیبا را بررسی خواهیم کرد.

کیف پول شیبا چیست؟

بی‌شک کیف پول‌های دیجیتال امن‌ترین مکان برای دارایی‌های دیجیتال به حساب می‌آیند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. کیف پول شیبا همانند کیف پول ارزهای دیگر یک حساب دیجیتالی مستقل برای نگهداری توکن‌های شیبا اینو است. به عبارتی بهتر کیف پول شیبا دارای آدرس مستقل برای معاملات این توکن است و هیچ ارتباطی با ارزهای دیگر ندارد. این به نوبه خود به معنای استقلال کیف پول شیبا اینو در پلتفرم‌های مختلف است.

کیف پول شیبا چیست؟

 

برخی از ارزهای دیجیتال که توسط تیم‌های توسعه‌دهنده حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنند دارای کیف پول مختص به خود هستند که توسط تیم توسعه‌دهنده آن‌ها معرفی شده است. نمونه‌ای از این کیف پول‌ها، ترون لینک است که توسط تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال ترون در حال فعالیت است. این در حالی است که تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو علی رغم مدیریت صرافی شیبا سواپ (shiba swap)، هیچ کیف پول اختصاصی برای آن معرفی نکرده است.

با وجود این که تیم توسعه شیبا اینو کیف پولی برای این ارز دیجیتال معرفی نکرده، اما وجود کیف پول‌های معتبر در بازار کار نگهداری از توکن‌های آن را آسان کرده است. در ادامه به معرفی انواع کیف پول شیبا خواهیم پرداخت و کار را برای انتخاب بهترین کیف پول شیبا آسان خواهیم کرد.

انواع کیف پول شیبا اینو کدام ها هستند؟

برای شیبا اینو کیف پول‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید توکن‌های خود را در آنها نگهداری کنید. در ادامه انواع کیف پول توکن شیبا اینو را بررسی کرده‌ایم:

کیف پول سخت افزاری

این مدل از کیف پول‌ها امنیت فوق‌العاده بالایی داشته و در صورت استفاده از آن دارایی‌های هر فردی در امان است. البته احتمال هک و دستکاری آن صفر نیست اما این احتمال بسیار پایین است. به طور کلی کیف پول‌های سخت افزاری ابزار مناسبی برای هولدرها به حساب می‌آیند و شاید چندان مناسب تریدرها نباشند. همچنین هزینه استفاده از آن‌ها بالا است و باید برای خرید آن‌ها هزینه کرد.

 

کیف پول سخت افزاریکیف پول نرم‌افزاری

پرطرفدارترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند. کیف پول ارز شیبا در بستر نرم‌افزاری آن، گزینه مناسبی‌تری برای نگهداری توکن‌های شیبا است. هرچند امنیت کیف پول نرم‌افزاری در سطح نوع کاغذی و سخت‌افزاری نیست اما به طور کلی می‌تواند تامین‌کننده امنیت دارایی‌ها باشد و استفاده از آن کار پرریسکی محسوب نمی‌شود.

به کمک کیف پول‌های نرم‌افزاری قابلیت مانور بالا رفته و سرعت انتقال توکن‌ها به صرافی برای معامله بالا می‌رود. این مسئله باعث می‌شود که دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده روی شیبا از هرگونه آسیب غیرمنتظره‌ای در امان بمانند.

کیف پول کاغذی

امن‌ترین کیف پول‌های دیجیتال که احتمال هک و دست درازی به دارایی‌های موجود در آن غیرممکن است. کیف پول‌های کاغذی شامل یک نسخه کاغذی از اطلاعات کیف پول است که با گرفتن پرینت به راحتی قابل نگهداری است. به طور کلی استفاده از این نوع کیف پول‌ها توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است احتمال اشتباه در انتقال توکن‌ها وجود داشته باشد.

همچنین باید به این مسئله دقت داشت که نگهداری شیبا اینو در صرافی‌ها کار بسیار خطرناکی است و سرمایه موجود در آن در معرض خطر بالایی قرار دارد. پس بهتر است دارایی‌های دیجیتال در کیف پولی امن نگهداری شود.

برای انتخاب کیف پول شیبا به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال شیبا باید نکات مختلفی را بررسی کنیم و با قرار دادن فاکتورهای مختلف در کنار هم نتیجه‌گیری کرد. فاکتورهای مختلفی که در این رابطه بررسی می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

·        هدف از خرید شیبا اینو

انتخاب هدف برای خرید یک دارایی دیجیتال می‌تواند بر نحوه نگهداری آن تاثیرگذار باشد. به طور خلاصه منظور از انتخاب هدف یعنی قصد سرمایه‌گذاری جدی روی این ارز یا صرفا داشتن آن به عنوان یک دارایی دیجیتال. فردی که با دید سرمایه‌گذاری روی شیبا اینو این توکن را خریداری می‌کند قصد حفظ آن را داشته و می‌تواند از کیف پول کاغذی یا سخت‌افزاری استفاده کند.

·        معاملات برای هولدرها و تریدرها فرق می‌کند

تریدرها به طور معمول دارایی‌های خود به ویژه میم کوین‌ها را مدت زیادی نگه نمی‌دارند و دائما در حال معامله آن‌ها هستند. با توجه به این موضوع، استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری انتخاب بهتری برای تریدرها است. چه بسا بسیاری از آن‌ها تنها چند ساعت میم کوینی مانند شیبا اینو را حفظ می‌کنند که این به نوبه خود نیاز تریدرها به کیف پول ارز شیبا را تا حدی منتفی می‌کند.

·        اعتبار کیف پول

شاید مهم‌ترین مسئله در انتخاب کیف پول شیبا اینو، اعتبار آن یا به عبارتی اعتبار سازنده آن است. کیف پول‌هایی که گمنام هستند یا تازه به بازار پا گذاشته‌اند انتخاب پرریسکی برای نگهداری رمز ارزها هستند.

·        امکانات موجود در آن

منظور از امکانات موجود در کیف پول‌ها، نحوه اتصال آن‌ها به صرافی‌ها و ارائه خدمات مختلف از جمله استیکینگ (staking) و نمودارهای مختلف از تغییرات قیمت و اطلاعات (سقف بازار و حجم معاملات و …) ارز شیبا است.

بهترین کیف پول ارز شیبا کدام است؟

در بازار ارزهای دیجیتال کیف پول‌های متنوعی وجود دارند که خدمات قابل قبولی به کاربران ارائه می‌کنند. همانطور که گفته شد اعتبار کیف پول‌ها مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین کیف پول ارز شیبا است. تراست ولت به عنوان یک از شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین کیف پول‌ها مطرح است که اعتبار قابل قبولی در میان رقیبان خود دارد. بایننس با ساخت این کیف پول و ارائه خدمات مختلف بسیار معروف است.

 

 

بهترین کیف پول ارز شیبا

 

داشتن یک رابط کاربری قابل پسند برای عموم کاربران و بی‌نقص بودن ارائه خدمات نقش پررنگی در انتخاب کیف پول مناسب دارد که اتمیک ولت این ویژگی‌ها را دارا است. به طور کلی اتمیک ولت، کیف پول مناسبی برای معامله‌گران ارزهای نامدار بازار است چرا که مانند تراست ولت گستردگی بالایی در پشتیبانی از ارزهای مختلف ندارد.

کار با کیف پول‌های سخت‌افزاری هرچند سختی‌های خاص خود را دارد اما در برخی موارد گزینه خوبی برای نگهداری دارایی هستند. کیف پول لجر به عنوان یکی از نامدارترین و معتبرترین کیف پول‌ها در دنیای رمز ارزها فعالیت دارد. استفاده از آن برای ذخیره توکن شیبا اینو به صورت مستقیم میسر نیست و باید به کمک یک کیف پول نرم‌افزاری شیبا را در آن ذخیره کرد. کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگری مانند ترزور هم در دنیای رمز ارزها حضور فعالی دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای کیف پول ارز دیجیتال شیبا باشند.

در یک نگاه

چالش نگهداری از رمز ارز‌ها همیشه برای معامله‌گران این بازار وجود داشته است. یکی از رمز ارزهای پر طرفدار شیبا است. اگر شما هم شیبا ترید می‌کنید و نگران از دست دادن سرمایه خود هستید، حتما از کیف‌ پول‌های معتبری مثل لجر و تراست ولت استفاده کنید.