اگر به میم‌کوین‌ ها علاقه دارید، قبل از انتخاب هر توکنی با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره آینده ارز دیجیتال دوج کوین، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین میم‌کوین بازار اطلاعات کسب کنید. دوج‌کوین در سال 2013 بر پایه بیت‌کوین و به‌صورت یک میم اینترنتی منتشر شد. این ارز دیجیتال در مبادلات، خرید کالا و پرداخت پاداش و کمک‌های مالی کاربرد دارد. مثل هر میم‌کوین دیگری، دوج‌کوین نیز قدرت خود را از حامیانش می‌گیرد و عملکرد آن‌ها تأثیر مستقیمی بر قیمت و ماندگاری دوج‌کوین در بازار خواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی فاکتورهای اثرگذار بر قیمت دوج‌کوین، تاریخچه قیمتی و پیش‌بینی‌های آن برای سال‌های پیش رو می‌پردازیم.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال دوج کوین

ازنظر فاندامنتال، عواملی وجود دارند که روی آینده ارز دیجیتال دوج کوین و تغییرات آن اثرگذار هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین این موارد را بررسی خواهیم کرد:

1) میزان عرضه‌و‌تقاضا

دوج‌کوین یک میم‌کوین است که به‌خاطر اینکه مردم شروع به خرید آن کردند مشهور و محبوب شد. هیچ‌کس نمی‌داند آیا مردم در آینده توجه بیشتری به آن خواهند کرد یا خیر. بنابراین اولین چیزی که روی تحلیل آینده ارز دیجیتال دوج کوین تأثیر می‌گذارد عرضه‌و‌تقاضاست.

در اقتصاد اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد، قیمت به‌صورت خودکار بالا می‌رود و  اگر تقاضا کم و عرضه زیاد باشد قیمت کاهش می‌یابد. بنابراین این فاکتور به انتخاب دوج‌کوین توسط مردم وابسته است.

برخی افراد دوج‌کوین را فقط برای سرگرمی می‌خرند و برخی معتقدند گزینه خوبی برای معامله یا سرمایه‌گذاری است. کسانی که آن را برای سرگرمی می‌خرند آینده ارز دیجیتال دوج کوین برایشان بی‌اهمیت است، از کم‌وزیاد شدن ارزش آن نمی‌هراسند و تحت سود یا زیان، آن را معامله می‌کنند. بنابراین قیمت دوج‌کوین به عرضه‌وتقاضا وابسته است.

2) اخبار ترند شده

خبرها روی آینده ارز دیجیتال دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال تأثیر بسیار زیادی دارند. دنیای امروز دنیای دیجیتال است و همه تلفن موبایل و دسترسی به اینترنت دارند. همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اخبار و مقالات شبکه‌های اجتماعی روی تصمیم‌گیری مردم برای خریدوفروش اثر می‌گذارد.

اگر خبری با عنوانی مشابه «قیمت دوج‌کوین در مرحله بعدی به 1 دلار خواهد رسید» ترند شود قطعاً مردم شروع به خرید آن خواهند کرد و اگر این خبر که «استفاده از دوج‌کوین ممنوع خواهد شد» منتشر شود آن را خواهند فروخت و قیمت کاهش خواهد یافت.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین

3) عرضه محدود

قیمت بیت‌کوین به دلیل محدودیت عرضه آن در حال افزایش است. حداکثر 21 میلیون بیت‌کوین می‌تواند در گردش باشد و این محدودیت به معنی قیمت بالاتر است. اما ارزش بازار دوج‌کوین حدود 30 میلیارد دلار است و بیش از 131 میلیارد توکن دوج در گردش است که در مقایسه با بیت‌کوین بسیار بالاست. بنابراین بالا بودن عرضه به معنی کاهش قیمت و کاهش تقاضا در آینده ارز دیجیتال دوج کوین است.

4) خرید بدون تخصص

تازه‌واردان بازار کریپتو بدون شناخته تکنولوژی ارزهای دیجیتال و پیش بینی آینده ارز دوج کوین شروع به خرید می‌کنند و وقتی ضرر کردند، می‌فروشند. این فروش به معنی کاهش قیمت است. مردم از تبلیغات یوتیوبی، مقالات داستانی و موارد دیگر دست به خریدوفروش دوج‌کوین می‌زنند تا درآمد کسب کنند.

مبادلات مبتنی بر تبلیغاتی که در آن‌ها زندگی‌های لوکس مثل خانه و اتومبیل‌های گران‌قیمت باعث تحریک احساسات آن‌ها برای شروع معامله می‌کند. بنابراین وقتی افراد زیادی بدون تحقیق و به‌صورت کورکورانه وارد عمل می‌شوند، می‌توانند روی قیمت ارز دیجیتال اثر بگذارند.

به‌همین‌دلیل است که قیمت دوج‌کوین نوسان می‌کند و برخی خبرها باعث کاهش یا افزایش قیمت و تغییر آینده ارز دیجیتال دوج کوین می‌شوند. مثلاً زمانی که چین قانون منع مبادلات بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تصویب کرد، با توجه به اینکه حجم بالایی از ارزش بازار کریپتو مربوط به کشور چین است، قیمت دوج‌کوین نیز مثل بسیاری از رمزارزها شروع به کاهش کرد.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین

5) مسائل سیاسی

بسیاری از مسائل سیاسی کشورها بر قیمت دوج کوین در آینده اثر دارد مثل وقوع جنگ بین دو کشور یا حملات تروریستی می‌تواند باعث نوسان شدید قیمت‌ها شود. این مسائل موجب بی‌ثباتی سیاسی می‌گردد و مردم سعی می‌کنند با در نظر گرفتن احتیاط بیشتر، سرمایه‌گذاری کمتری روی ارزهای دیجیتال داشته باشند. تغییرات سیاسی و اجتماعی یکی از فاکتورهای مهم تحلیل آینده ارز دوج کوین و سایر رمزارزهاست.

6) کاهش ارزش پول ملی کشورها

به نظر می‌رسد درحال‌حاضر شاهد شروع تورم و بی‌ثباتی اقتصادی هستیم که ممکن است بدتر هم بشود. این مسئله می‌تواند موجب بحران و کاهش ارزش پول ملی در برخی کشورها شود. چنین مسئله‌ای باعث کاهش ارزش آینده ارز دیجیتال دوج کوین و سایر رمزارزها خواهد شد.

تحلیل روند قیمت دوج کوین

دوج‌کوین برخلاف بسیاری از کوین‌ها با عرضه عمومی یا ICO وارد نشد بلکه برای آن محدودیت عرضه 100 میلیاردی در نظر گرفتند و هرکسی که لبتاب یا تلفن هوشمند داشت می‌توانست ماینینگ را شروع کند. آنچه درباره دوج‌کوین منحصربه‌فرد بود تغییر میزان پاداش بلاک‌های استخراج‌شده بود که می‌توانست به صفر تا 1 میلیون دوج‌کوین باشد. این مسئله تا سال 2015 که تعداد توکن‌های در گردش دوج‌کوین به 100،000 رسید ادامه داشت. اما بعد از آن سقف پاداش دوج‌کوین را برای کنترل سیستم تورمی آن به 10،000 دوج کاهش دادند تا قیمت در درازمدت پایدارتر بماند.

باوجود محبوبیت دوج‌کوین در بین کاربران بازار کریپتو این رمزارز تنها دو جهتش بزرگ قیمتی را در طول چهار سال اول حضور خود در بازار تجربه کرده است. اولین مورد بعد از انتشار توکن بود که قیمت آن در 15 روز از 0.0002 به 0.0023 دلار رسید و دومین افزایش بزرگ قیمت در مارس 2017 بود که قیمت دوج با افزایش 1494 درصدی به 0.004 دلار رسید.

بااینکه بسیاری از رمزارزها تا سه‌ماهه دوم 2017 بازار صعودی داشتند اما دوج‌کوین به زیر 0.001 سقوط کرد. در نوامبر 2017 مجددا موردحمایت خریداران قرار گرفت و قیمت آن در ژانویه 2018 به 0.017 دلار رسید. بااین‌حال بیش از سه سال طول کشید تا دوج‌کوین بتواند دوباره به این قیمت برگردد. در این مدت تبلیغات توکن و میزان خریدوفروش آن به‌شدت کاهش یافت.

علاقه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و سایر حامیان مشهور دوج‌کوین در اوایل سال 2021 باعث شد قیمت دوج‌کوین رکورد قبلی خود را بزند و از ماه ژانویه تا می قیمت 6800 درصد رشد کرد و به بالاترین رکورد خود یعنی 0.73 دلار رسید. از آن زمان قیمت دوج‌کوین باوجود نوسانات زیاد، شیب نزولی دارد.

پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال دوج کوین

قیمت آینده ارز دیجیتال دوج کوین و سایر کوین‌ها علاوه بر فاکتورهایی که در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شوند به فاکتورهای اجتماعی و سیاسی نیز وابسته است که می‌توانند در کسری از ثانیه قیمت یک رمزارز را افزایش یا کاهش چند برابری دهند. دوج‌کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین

پیش بینی آینده ارز دوج کوین تا پایان 2022 می‌گوید با تمام شدن بازار خرسی و تثبیت بازارهای مالی درنهایت دوج‌کوین در اواخر 2022 شروع به افزایش قیمت کند. افت قیمت در اوایل 2022 فرصت زیادی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است. اگر بازار به روند صعودی خود برگردد می‌تواند این سال را باقیمت حدود 0.30 دلار به پایان برساند.

پیش‌بینی می‌شود سال 2023 با اتمام بازار نزولی یک سال رو به بهبود در آینده رمز ارز دوج کوین باشد. همچنین انتظار می‌رود در سال آتی این کوین مجدداً تحت حمایت حامیان خود ازجمله ایلان ماسک قرار بگیرد. اما برای آن، افزایش چشمگیری در ارزش بازار پیش‌بینی نمی‌شود و می‌تواند این سال را با 0.40 دلار به پایان ببرد.

در سال 2024 با هالوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) بیت‌کوین مواجه هستیم که می‌تواند سرآغاز چرخه صعودی بعدی بازار و افزایش قیمت دوج کوین در آینده باشد. در این مرحله دوج‌کوین مرز 0.5 دلار را خواهد گذراند. اگر شرایط مناسب باشد می‌تواند تا پایان 2024 به بیش از 0.65 دلار برسد.

احتمالاً تا سال 2025 شاهد وضوح بیشتر قوانین و مقررات بازار کریپتو و افزایش اعتماد عمومی هستیم. هم‌زمان استفاده کسب‌وکارها نیز از رمزارزها بیشتر خواهد شد. ازآنجایی‌که معمولاً یک سال بعد از هالوینگ، بازار به اوج خود می‌رسد پیش‌بینی می‌شود آینده ارز دوج کوین روشن‌تر باشد و قیمت دوج‌کوین در این سال حدود 0.77 دلار حرکت کند.

برای تحلیل دقیق هر یک از رمز ارزها لازم است که از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال آشنایی کافی داشته باشید.

در یک نگاه

دوج‌کوین، میم‌کوین محبوب بازار است که بین ده ارز دیجیتال برتر ازنظر ارزش بازار قرار دارد. فاکتورهای زیادی روی پیش بینی قیمت دوج کوین در آینده اثرگذار هستند. برخی فاکتورها غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. ازاین‌رو هیچ‌گاه نمی‌توان تحلیل دقیقی از قیمت آینده ارز دیجیتال دوج کوین و سایر رمزارزها ارائه کرد. بااین‌حال اکثر پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که آینده رمز ارز دوج کوین آینده روشنی  است و قیمت آن تا چند سال آینده رشد خوبی خواهد داشت.