در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است و افراد زیادی تمایل دارند در این بازار مالی سرمایه‌گذاری کنند. به همین دلیل شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالیت در هر نوع بازار مالی نیازمند شناخت بازار و داشتن استراتژی مناسب است. شناخت رمز‌ارزهای آینده دار برای سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها را در سال جاری داشته باشید. در این مقاله قرار است به معرفی 7 رمز برتر برای سرمایه‌گذاری در سال 2022 بپردازیم.

7 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2022

رمز‌ارزهایی که در ادامه به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری معرفی می‌شوند، با توجه به عوامل مختلفی انتخاب شده‌اند. شرکای سرمایه‌گذار، استقبال کاربران، قیمت، پیش‌بینی‌های انجام شده، وضعیت بازار و… همه عواملی هستند که در انتخاب این رمز‌ارزها دخیل بوده‌اند.

1.     بیت‌کوین

بیت‌کوین (BTC) اولین رمز‌ارزی است که به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری به معرفی آن می‌پردازیم. این رمز‌ارز در سال 2009 توسط خالق ناشناس آن ساتوشی ناکاموتو به عنوان اولین ارز دیجیتال جهان به وجود آمد.

بیت‌کوین از همان ابتدای پیدایش تا به امروز در صدر جدول رمز‌ارزها قرار دارد. شاید در سال گذشته به دلیل به وجود آمدن تعداد زیادی پروژه رمز‌ارز روی شبکه اتریوم، بیت‌کوین با سقوط قیمت مواجه شد. اما هنوز هم بین رمز‌ارزها حرف اول را می‌زند. بیت‌کوین رمز‌ارزی است که روی شبکه غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و هیچ نهاد و دولتی کنترل آن را در دست ندارد.

 

؛ معرفی 7 رمز‌ارز فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری

 

با گسترش و پذیرش رمز‌ارزها توسط مردم در سراسر جهان، بیت‌کوین جای ارزهای فیات را خواهد گرفت و مردم برای تمامی تراکنش‌ها و پرداخت‌های خود از این رمز‌ارز استفاده خواهند کرد. بیت‌کوین در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 40781 دلار در رتبه اول بازار رمز‌ارزها قرار دارد و حدود 41 درصد از سهم معاملات بازار را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان بازار رمز‌ارزها بالاترین قیمت این رمز‌ارز را 57 هزار دلار و پایین‌ترین قیمت را 34000 هزار برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند. این رمز‌ارز برای سرمایه‌گذاری ریسک پایینی دارد. اگر به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت روی یک رمز‌ارز هستید، بیت‌کوین اولین گزینه پیش روی شما است.

2.     اتریوم

اتریوم (ETH) در میان تمامی رمز‌ارزها در رتبه دوم بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای سرمایه ‌گذاری قرار دارد. این رمز‌ارز به عنوان نسل دوم رمز‌ارزها شناخته می‌شود و از نظر محبوبیت در میان کاربران جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

شبکه اتریوم در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین با هدف رفع مشکلات شبکه بیت‌کوین اعم از مقیاس‌پذیری و کارمزد بالای تراکنش‌ها تأسیس شد. اتریوم از آن جهت که بستر مناسبی برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های جدید است، مورد توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان قرار دارد.

اتریوممحبوبیت اتریوم به حدی است که به آن لقب نفت دیجیتال داده‌اند. این رمز‌ارز در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب با قیمت 2675.84 دلار در رتبه دوم بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و حدود 17 درصد از سهم معاملات بازار را به خود اختصاص داده است. کارشناسان بازار رمز‌ارزها برای اتریوم 3314  دلار در بهترین حالت و 2623 دلار را در بدترین حالت برای سال 2022 پیش‌بینی کرده‌اند. این رمز‌ارز ریسک پایین و ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد.

 

3.     سولانا

سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است. این رمز‌ارز نیز همچون بسیاری از آلت کوین‌های دیگر با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه بیت‌کوین به وجود آمده است و در این راه نیز موفق عمل کرده است. شبکه سولانا در سال 2017 توسط آناتولی یاکوونکو تأسیس شد. شرکت‌های بزرگی از شبکه سولانا حمایت می‌کنند و همین مسئله نیز یکی از دلایل موفقیت این رمز‌ارز است.

 

سولانا

ارز دیجیتال سولانا در حال حاضر با قیمت 88.85 دلار در رتبه 9 بازار رمز‌ارزها قرار گرفته است و 1.53 درصد از سهم معاملات بازار را در اختیار گرفته است. شبکه سولانا از مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار است و در کسری از ثانیه، بیش از 50 هزار تراکنش در این شبکه ثبت می‌شود. تمام ویژگی‌های سولانا آن را به یکی از آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. حداکثر قیمتی که برای این رمز‌ارز در سال 2022 پیش‌بینی شده است، 197.4 دلار و حداقل قیمت 112 دلار است.

4.     کاردانو

کاردانو (ADA) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال 2022 است که می‌توانید روی آن حساب باز کنید. این رمز‌ارز از ابتدای پیدایش تا به امروز به موفقیت‌های چشم‌گیری در بازار رمز‌ارزها دست پیدا کرده است. چارز هاسکینسون که خود یکی از اعضای تیم اتریوم بود، در سال 2015 شبکه کاردانو را تأسیس کرد. این شبکه نیز همچون دیگر شبکه‌های پس از بیت‌کوین، با هدف رفع مشکلات شبکه بیت‌کوین به وجود آمد و با استفاده از روش‌های جدید تا حد زیادی توانست مشکل مقیاس‌پذیری در شبکه بیت‌کوین و قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم را حل کند.

 

کاردانو

خیلی از کارشناسان بازار رمز‌ارزها به موفقیت کاردانو امیدوارند و آینده روشنی را برای این رمز‌ارز پیش‌بینی کرده‌اند. کاردانو در حال حاضر با قیمت 0.84 دلار در رتبه 8 بازار رمز‌ارزها قرار گرفته است و  1.58 درصد از سهم کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو از آن دسته رمز‌ارزهایی است که حتی اگر در سال 2022 هم رشد قیمت آن‌چنانی نداشته باشد، قطعا برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت یک رمز‌ارز جذاب و آینده دار محسوب می‌شود. حداکثر قیمتی که کارشناسان برای این رمز‌ارز پیش‌بینی کرده‌اند، 1.6 دلار و کمترین قیمت 1.3 دلار است و جزو رمز‌ارزهای کم ریسک بازار محسوب می‌شود و ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد.

5.     پولکادات

پولکادات با نماد اختصاری (DOT) دیگر رمز‌ارزی است که در دسته‌بندی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری قرار می‌گیرد. این رمز‌ارز در سال 2017 طی یک عرضه اولیه عرضه شد و یکی از موفق‌ترین ICO‌های انجام شده بود که 140 میلیون دلار عاید توسعه‌دهندگان خود کرد. این پروژه تا حد زیادی توانست مشکلات مقیاس‌پذیری، کارمزد بالا و سرعت پایین شبکه‌های بلاک چینی را حل کند. این رمز‌ارز در حال حاضر با قیمت 16.67 دلار و سهم 0.9 درصدی از بازار ارزهای دیجیتال، رتبه 12 را در میان رمز‌ارزها به خود اختصاص داده است.

کاربردها و ویژگی‌های شبکه پولکادات باعث شده است تا از آن به عنوان یکی از بسترهای آینده توکن‌های غیرمتمرکز یاد شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد، قطعاً رمز‌ارز دات با افزایش قیمت چشم‌گیری روبرو می‌شود. روی این رمز‌ارز نیز می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت حساب باز کنید. حداکثر قیمت پیش‌بینی شده برای این رمز‌ارز 38.26 دلار و کمترین قیمت 23.17 دلار است.

پولکادات

6.     شیبا اینو

شیبا اینو (SHIB) یکی از جدیدترین رمز‌ارزها و در عین حال یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه ‌گذاری است. این رمز‌ارز در سال 2020 توسط خالق آن ریوشی معرفی شد. شیبا اینو بر بستر اتریوم ارائه شده است و آن را رقیبی برای دوج کوین معرفی کرده‌اند. این رمز‌ارز در حال حاضر با قیمت 0.000024 دلار در رتبه 15 بازار رمز‌ارزها قرار گرفته است و 0.72 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

شیبااینو

شیبا یکی از رمز‌ارزهای به شدت نوسان‌پذیر محسوب می‌شود و بهتر است برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت روی آن حساب کنید. بالاترین قیمت پیش‌بینی شده در سال 2022 برای این رمز‌ارز، 0.000054 و پایین‌ترین قیمت نیز 0.00003 دلار پیش‌بینی شده است.

7.     ریپل

ریپل با نماد (XPR) آخرین رمز‌ارزی است که در بین بهترین ارزهای دیجیتال 2022 برای سرمایه‌گذاری به معرفی آن می‌پردازیم. این رمز‌ارز در سال 2013 توسط شرکت Ripplepay ارائه شد. ریپل در ابتدای امر با قیمت 0.005 دلار روانه بازار شد، اما در سال 2018 با رشد چشمگیری مواجه شد و همین امر سبب شد تا افراد زیادی روی این رمز‌ارز سرمایه‌گذاری کنند.

ریپل در حال حاضر با قیمت 0.73 دلار در رتبه 6 بازار قرار گرفته است و 1.91 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. ریپل ریسک سرمایه‌گذاری پایینی دارد. اما تعداد زیاد سکه‌های در گردش آن باعث شده است تا بتوان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آن حساب باز کرد. حداکثر قیمت پیش‌بینی شده برای ریپل 1.3 دلار و حداقل قیمت 0.8 دلار است.

 

 

ریپل

در یک نگاه

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال 2022 نیاز به ساعت‌ها بررسی و مطالعه دارد و از سوی دیگر عوامل متعددی بر افزایش و کاهش قیمت رمز‌ارزها مؤثر است. سال 2021 یکی از بهترین سال‌ها برای فعالیت در بازار رمز‌ارزها بود. اما سال 2022 با سقوط قیمت رمز‌ارزها شروع شد و جنگ بین روسیه و اوکراین نیز به شدت بر سقوط قیمت رمز‌ارزها دامن زد. ارزهای دیجیتال معرفی شده با توجه به عوامل مختلفی انتخاب شده‌اند، اما بهتر است خودتان نیز قبل از انتخاب یک رمز‌ارز برای سرمایه‌گذاری، به طور کامل راجع به آن تحقیق کنید.