زمان و نحوه ترید ارزهای دیجیتال بسیار مهم است اما زمان و نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول نیز از جمله نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد. اینکه آیا اینک زمان مناسبی است که ارز دیجیتال خود را به دلار یا حتی تومان تبدیل کنیم؟ یا اینکه بهترین روش تبدیل ارز دیجیتال به دلار یا تومان چیست؟ این‌ها سوالاتی است که به ویزه برای تریدرهای کم تجربه‌تر پیش می‌آید.

از آنجایی که در ایران و در برهه‌ای از زمان قیمت دلار و دیگر ارزها به صورت ناگهانی با افزایش قابل توجهی روبرو می‌شود، گاه یک ریسک خطرناک و تبدیل ارز دیجیتال به پول می‌تواند سود قابل توجهی را به همراه داشته باشد اما ممکن است بازار شما را شوک کند و با افزایش ناگهانی قیمت ارز دیجیتال مواجه شوید. از این رو باید قبل از هر کاری به خوبی بازار را بررسی و واکاوی کنید.

 

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول

چطور ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم؟

اولین روشی که برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد به ذهن می‌رسد، مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال است. صرافی‌های معتبر، ارز دیجیتال شما را به دو روش به فروش می‌رسانند. در روش اول خود صرافی خریدار ارز شما است و این صرافی است که تبدیل ارز دیجیتال به دلار را بر عهده می‌گیرد. در روش بعدی صرافی به عنوان یک واسطه عمل کرده و در ازای تغییر ارز دیجیتال به پول نقد، کارمزد دریافت می‌کند. اگر صرافی انتخاب شده اعتبار کافی داشته باشد، این روش یکی از بهترین روش‌های چنج ارز با پول نقد است.

در روش بعدی این شما هستید که فروشنده را انتخاب می‌کنید. شما پول نقد را از فرد دریافت کرده و در ازای آن رمز خصوصی و عمومی ارزها را در اختیار او قرار می‌دهید. در این روش شاید بتوانید ارزهای دیجیتال خود را به قیمت بالاتری بفروشید و خبری از واسطه یا کارمزد نیست. اما باید دقت کنید که فرد انتخاب شده حقیقی و مورد اعتماد باشد. چرا که در صورتی که در ازای ارز دیجیتال نتوانید پول دریافت کنید، به هیچ عنوان نمی‌توانید ارزها را ردگیری کنید.

 

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به دلار

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال

قبل از شروع آموزش نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد باید بگوییم برای این کار تا جایی که می‌توانید حساسیت به خرج دهید. دنیای ارزهای دیجیتال، پر از ریسک است و از این رو در اولین اقدام باید بازار را به خوبی بررسی کنید.

بازار را بررسی کنید

یک جمله از یک فرد ثروتمند، یک اتفاق سیاسی و یا حتی وقوع یک اتفاق طبیعی در بازار ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد و ممکن است در یک شب شما را ثروتمند کند. از این مباحث پیش‌بینی نشده که گذر کنیم، بررسی نمودارها نشان می‌دهد که به زودی ممکن است با صعود و یا نزول قیمت مواجه شویم. از این رو باید قبل از تبدیل ارز دیجیتال به ریال به خوبی دو تا دوتا چهارتا کرده و سپس تصمیم بگیرید.

یک صرافی معتبر انتخاب کنید

قبلا گفتیم بهترین روش برای چنج ارز دیجیتال به پول نقد کمک گرفتن از صرافی است. پس سؤال کنید و یا از تجربه خود کمک گرفته و یک صرافی معتبر را انتخاب کنید. شرایط خرید و فروش ارز دیجیتال و روش تبدیل ارز دیجیتال به تومان را در صرافی بررسی کنید و در صورتی که با شرایط شما مطابقت داشت آن را انتخاب کنید. حالا باید در صرافی عضو شوید. در فرایند عضو شدن باید ابتدا احراز هویت شوید و مدارک را با توجه به خواسته صرافی ارسال نمایید.

ارز خود را به ریال تبدیل کنید

حالا که احراز هویت انجام شد، آدرس اختصاصی از جانب صرافی برای شما ارسال می‌شود. این آدرس را در کیف پول وارد خواهید کرد. باید مقدار ارزی که برای فروش در نظر دارید را برای خریدار ارسال نمایید. در این قسمت باید دقت کنید که میزان ارزی که وارد می‌کنید با مقداری که به صرافی گزارش داده‌اید یکسان باشد. در کمتر از 30 دقیقه ارز شما به ریال تبدیل شده و در حسابی که به صرافی اعلام کرده‌اید دریافت می‌شود. بسته به سیاست‌های صرافی ممکن است پول نقد با کمی تأخیر به حساب شما واریز شود.

 

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به دلار

در زمان تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد می‌توانید آن را به شکل دلار دریافت کنید. البته قبل از تبدیل ارز دیجیتال به دلار باید بررسی کنید که آیا صرافی مقدار ارز شما را می‌خرد یا نه. سپس بررسی کنید که امکان واریز دلار به حساب شخصی شما مقدور است. در این مسیر دقت به اعتبار صرافی نیز مهم است و از آنجایی که ایران در تحریم است بهتر است با حساسیت بیشتری به امکان معامله با صرافی بپردازید.

 

نحوه تبدیل پول به ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال در ابتدا باید در یک صرافی عضو شوید. معامله گران ترجیح می‌دهند انواع ارز دیجیتال را از صرافی‌های مجازی در قالب یک نرم افزار به نام کیف پول ارز دیجیتال، خریداری کنند. کافی است این نرم افزار را در موبایل و یا  لپ تاپ خود نصب کنید، در آن ثبت نام کرده و احراز هویت کنید. تفاوتی ندارد پول معامله گر به ریال باشد و یا دلار، بسته به قیمت ارز دیجیتال، مبلغ از حساب شما کسر شده و در ازای آن ارز دیجیتال مورد نظر ارسال می‌شود.

در این میان صرافی به عنوان یک واسطه مقداری کارمزد از شما کسر می‌کند؛ اما هر صرافی نیز تلاش دارد با آپشن های جذاب خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما لذت بخش و ساده نماید.

در یک نگاه

در فرایند تبدیل ارز دیجیتال به پول میزان ارزی که برای فروش در نظر دارید، اعتبار صرافی یا خریدار و از همه مهم‌تر بررسی وضعیت بازار اهمیت دارد. پس بدون عجله ابتدا شرایط صرافی را بررسی کنید و به این فکر کنید که آیا این تبدیل برای شما سود مالی خواهد داشت یا نه.