امروزه چیزهای زیادی در مورد ترید ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌شنویم، اما چطور تریدر شویم؟ وقتی صحبت از ترید بیت کوین می‌شود، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در معاملات ارزهای دیجیتال، نه تنها تریدرهای حرفه ای فرصت‌هایی برای کسب درآمد خوب به دست می‌آورند، بلکه تازه‌کارها نیز وارد بازار می‌شوند و برای رسیدن به سود تلاش می‌کنند.

بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید یک تریدر حرفه ای شوید یا به بازار معاملات راه پیدا کنید، لازم است چند نکته را یاد بگیرید. چون برای موفقیت در بازار کریپتو، بسیار مهم است که بدانید از کجا باید شروع کرد، چگونه پلتفرم‌های مناسب را برگزید، با چه بودجه‌ای باید وارد و کجا باید خارج شد تا به سود رسید.

اینکه چطور تریدر شویم نیاز به کسب مهارت و ویژگی های تریدر موفق دارد. همچنین دستیابی به نتایج مثبت، مستلزم توجه و دانش بیشتری است که در این مطلب قصد داریم به آنها بپردازیم.

تریدر کیست؟

برای اینکه به پاسخِ پرسش چطور تریدر شویم برسیم، ابتدا باید با مفهوم «ترید» و «تریدر» آشنا شویم. Trade در زبان فارسی به معنای معامله و Trader به معنای معامله‌گر است. تریدرها با خرید و فروش متوالی و انجام معاملات متعدد، کسب درآمد می‌کنند. یک تریدر می‌تواند در انواع بازارهای مالی مانند بورس و ارزهای دیجیتال، فعالیت داشته باشد. یک تریدر موفق می‌داند که چه زمان باید به بازار یا سهم وارد شود و چه زمان دارایی خود را بفروشد تا به سود برسد.

تریدر کیست؟

چگونه تریدر ارز دیجیتال شویم؟

بازار کریپتوکارنسی یک بازار منحصر‌به‌فرد و جدید است که با دیگر بازارهای مالی تفاوت دارد. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و می‌تواند سود هنگفتی را برای تریدرها به ارمغان بیاورد. اما همین نوسانات شدید و ریسک‌های این بازار می‌تواند برعکس عمل کند و اگر دانش و تجربه کافی نداشته باشید، ممکن است سرمایه شما را از بین ببرد. برای ورود به بازار ارز دیجیتال ابتدا باید با اصول ‌ترید آشنا شوید، صبور باشید و با گذشت زمان تجربه به دست آورید. در ادامه ویژگی های یک تریدر موفق را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های یک تریدر موفق چیست؟

در نهایت، زمانی فرا می‌رسد که می‌خواهید در مورد ترید بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌طور مفصل آموزش ببینید و موارد بسیار مهمی را یاد بگیرید. تنها نکته این است که مبتدیان باید قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال به چند مورد توجه داشته باشند و سپس برای تصمیم‌گیری بهتر و انجام معاملات اقدام کنند.

ویژگی های یک تریدر موفق

1- یک کیف پول امن انتخاب کنید

اولین چیزی که یک تریدر موفق باید همیشه هنگام ترید ارز دیجیتال بخاطر داشته باشد، انتخاب یک کیف پول امن است. از کیف پول برای ایمن کردن رمزارزها در برابر انواع خطرات، هکرها یا کلاهبرداران استفاده می‌شود. از سوی دیگر، کیف پول برای انجام معاملات در هر مکان و هر زمان مورد استفاده است. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق ارز دیجیتال، انتخاب یک کیف پول معتبر و ایمن بسیار مهم است. کیف پول‌ها کلید خصوصی و عمومی دارند. تریدرها نباید کلید خصوصی خود را با کسی به اشتراک بگذارند، چون به آنها اجازه دسترسی به کیف پول را می‌دهند.

2- ابتدا کمی تجربه کسب کنید

برای اینکه بدانیم چطور تریدر شویم، ابتدا باید کمی تجربه کسب کنیم. این یک نکته مفید برای تمام افرادی است که می‌خواهند حرفه خود را به‌عنوان تریدر ارز دیجیتال شروع کنند. مبتدیان به جای اینکه مستقیم به سراغ بازار معاملات ارزهای دیجیتال در سطح بالا بروند، باید از یک سطح پایین‌تر شروع کنند. حتی شاید بهتر باشد ابتدا فقط بر روی کاغذ معامله کنید و سرمایه خود را وارد بازار نکنید. یکی از ویژگی های تریدر موفق این است که آنها از ابتدا با سرمایه کم شروع به کسب تجربه می‌کنند تا همه چیز را یاد بگیرند و بیاموزند که کل فرآیند معاملات چگونه کار می‌کند.

3- می خواهید چه نوع تریدری باشید

تریدرها باید نوع معاملات خود را مشخص کنند، یعنی باید بدانند می‌خواهند چه نوع تریدری باشد. انواع معاملات نقش مهمی در معامله شما دارند، بنابراین باید انواع روش‌های معامله از جمله معاملات روزانه، نوسانی و دیگر روش‌ها را بشناسید و بر حسب علاقه و تحلیل خود، آنها را انتخاب کنید. در میان همه انواع روش‌های معامله، معاملات روزانه بهترین انتخاب است، به این دلیل که تریدرهای روزانه، هر روز فرصت‌هایی برای کسب درآمد دارند.

4- روش‌ها، سبک‌ها و استراتژی های معاملاتی را بشناسید

پس از اینکه تصمیم گرفتید یک تریدر حرفه ای باشید، باید با تمام استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال، سبک‌ها و روش‌های معاملاتی آشنا شوید. معاملات تنها زمانی برای تریدرها سودآور است که سبک یا استراتژی معاملاتی مناسبی را انتخاب و بر اساس آن معامله کنند. همانطور که گفتیم، ترید روزانه ارز دیجیتال روش محبوبی در بین روش‌های دیگر است.

5- در مورد تحلیل بازار بیاموزید

برای کسب سود بیشتر، باید بهترین تصمیمات را گرفت. به همین دلیل تریدرها باید استفاده از ابزارها یا منابع تحلیل بازار را آموزش ببینند و از آنها استفاده کنند. تریدرهای موفق باید روی انتخاب ابزارهای مناسب و استفاده از منابع معتبر برای کسب اخبار یا اطلاعات در مورد بازار ارزهای دیجیتال تمرکز کنند و برای پیش‌بینی قیمت رمز ارزها و استفاده از آن در معاملات، تجزیه و تحلیل کامل انجام دهند.

6- بر روی احساسات خود کنترل کامل داشته باشید

یک تریدر ارز دیجیتال باید احساسات خود، به ویژه ترس و طمع را درک و کنترل کند. کنترل احساسات از ویژگی های تریدر موفق است که او را از دیگران جدا می‌کند. ترس و طمع، نیروهای عاطفی قدرتمندی هستند که می‌توانند قضاوت افراد را مختل کنند و باعث گرفتن تصمیمات اشتباه شوند. تریدرهای موفق یاد می‌گیرند که چگونه احساسات خود را کنترل کنند و به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشند.

تریدر ارز دیجیتال

7- رابطه بین ریسک و ریوارد

یک تریدر ارز دیجیتال موفق باید رابطه بین ریسک و ریوارد را درک کند. مدیریت ریسک، نوسانات و احتمال نتایج منفی یک معامله را اندازه‌گیری می‌کند. با این حال، یک تریدر موفق هرگز نباید از ریسک کردن فرار کند، چون ریسک و بازده بالقوه رابطه مستقیمی با هم دارند. هرچه ریسک بیشتری را بپذیرید، اگر معامله شما موفق باشد، سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

با کمک این چند مورد، تریدرها می‌توانند به نتایج خوبی دست پیدا کنند و پس از گذشت مدتی کوتاه و کسب تجربه کافی، به یک تریدر موفق تبدیل خواهند شد.

 

در یک نگاه

تریدر کریپتو کسی است که از تغییرات کوتاه‌مدت در قیمت ارزهای دیجیتال سود می‌برد. البته هدف این است که وقتی قیمت‌ها پایین است خرید کنید و وقتی قیمت‌ها بالاتر رفت، بفروشید. ترید می‌تواند سودآور باشد و بسیاری از افراد با انجام آن کسب درآمد می‌کنند. برای اینکه بدانیم چطور تریدر شویم، به مطالعه و تحقیق نیاز داریم و باید ویژگی های تریدر موفق را بدانیم. علاوه بر این به کسب مهارت و تجربه هم نیاز است. انتخاب پلتفرم مناسب هم در این موفقیت به شما کمک خواهد کرد.