بازار رمز ارزها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است. با بیش از 18000 سکه و توکن مختلف در بازار، علاقه سرمایه‌گذاران به سرعت در حال افزایش است. اما انتخاب ترکیب مناسب برای به حداکثر رساندن بازده بلندمدت می‌تواند بسیار دشوار باشد. ما در این مقاله به دنبال این هستیم که چند ارز دیجیتال که بهترین گزینه برای  سرمایه‌ گذاری بلندمدت در سال جدید هستند را معرفی کنیم. پس اگر در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت در سال جاری برنامه دارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال چیست؟

رمزارزها در چند سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند. با این وجود بسیاری از فعالان بازارهای مالی ممکن است تعجب کنند که این همه غوغا برای چیست. چرا کسی باید روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کند؟ در واقع، استفاده و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد. بازار کریپتو، با توجه به مسیری که جهان در حال حرکت است، از مفهوم متاورس گرفته تا NFT ها و باقی کانسپت‌های دنیای مجازی، قطعا مارکتی رو به رشد خواهد بود و برنده این میدان کسانی هستند که با دید منطقی، شروع به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت در ارزهای دیجیتال کنند. بنابراین مزایای بازار رمز ارزها را می‌توان به شرح زیر تقسیم بندی و معرفی کرد:

  1. آینده درخشان با ظهور برنامه‌های جدید و در حال توسعه
  2. بازار فعال و 24 ساعته
  3. وجود پتانسیل بالای پلن‌های اجرایی برای ایجاد یک جهان مدرن
  4. پایه ریزی اساس قراردادهای هوشمند در بستر بلاکچین
  5. ورود بازار رمز ارزها به صنایع دیگر از جمله غذا، دارو و…

در بازار رمز ارزها گزینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که در این مقاله قرار است به چند مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت در سال 2022 بپردازیم.

ALGO

Algo یک ارز دیجیتال برای پلتفرم بلاک چین Algorand با تقریبا 14 میلیارد دلار سرمایه در بازار است. این پلتفرم از عملکرد قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کند و از یک الگوریتم اجماع مبتنی بر سیستم اثبات سهام خالص استفاده می‌کند. Algo یکی از سریع‌ترین سکه‌های در حال رشد در دنیای ارزهای دیجیتال است و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که ارزش آن تا سال 2025 دو یا سه برابر شود. سیلویو میکالی، استاد از دانشگاه MIT،Algo را تاسیس کرد.

پلتفرم اثبات سهام Algo، این ارز دیجیتال را نسبت به رقبای خود، در میان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت پایدارتر می‌کند؛ کیفیتی که در دنیای تجارت محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) به طور فزاینده ای حیاتی می‌شود.

 

پلتفرم بلاک چین

BITCOIN

مطمئنا بیت کوین، پدر همه ارزها، باید در این لیست باشد. بیت کوین حدود 40 درصد از کل سرمایه بازار را تشکیل می‌دهد. السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به ارز ملی تبدیل کرد، توانست از بازار نزولی اخیر برای خرید 150 سکه در اوایل دسامبر استفاده کند. بیت کوین یک پیشنهاد پرخطر برای سرمایه‌ گذاران کوتاه مدت است، اما یک انتخاب مطمئن برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت است، بنابراین در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت ما  قرار می‌گیرد.

BINANCE COIN

BNB در حال حاضر سومین توکن بزرگ است که بر اساس ارزش بازار اندازه‌گیری می‌شود. همچنین شاهد افزایش تسلط BNB بر بازار از 0.7 درصد در اوایل سال 2021 به 4.1 درصد در وضعیت فعلی هستیم. این بدان معناست که فضای زیادی برای رشد وجود دارد و بایننس از آن بهره می‌برد.

BNB سکه اصلی زنجیره هوشمند بایننس است. زنجیره هوشمند بایننس یک بلاک چین است که به طور فزاینده‌ای محبوب است و در کنار این موارد، بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بیت کوین و آلت‌کوین در جهان است.

 

BINANCE COIN

 

CARTESI

Cartesi تلاش می‌کند تا با ارائه صورت‌حساب به عنوان پاسخی به مشکلات مقیاس‌پذیری و هزینه‌های بالای دیگر بلاک‌چین، خود را از بسته ارزهای دیجیتال متمایز کند. اواخر سال 2021، ارزش این ارز دیجیتال بیش از 3000 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، رمز ارز کارتزی به جهت سهولت در ترید به سرعت تبدیل به یک رمز ارز محبوب بین تریدرهای این بازار شده است.

 

CARTESI و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ETHEREUM

قبلاً اشاره کردیم که بیت کوین بیشترین تسلط را دارد و بایننس کوین در رتبه سوم قرار دارد. این سؤال ایجاد می‌شود که شماره دو کیست؟  در بین بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت، اتریوم ، ارز دیجیتالیاست  که 21 درصد بازار رمز ارزها را در اختیار دارد. این رمز ارز پر استفاده‌ترین بلاک چین در سراسر جهان  و همچنین شبکه‌ی مورد علاقه نسل جوان است و به سرعت در حال رشد در زمنیه‌های مالی غیر متمرکز است.

 

LOOPRING

LOOPRING

Loopring یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم است که در اواخر سال 2021 بالای 3 دلار معامله می‌شد و ارزش آن امروز در بازار تقریبا 4 میلیارد دلار است. دو دلیل اصلی برای افزایش 700 درصدی Loopring در اواخر سال، یکی شایعاتی در مورد استفاده از این رمز ارز در مفهوم “metaverse” و دیگری سر و صدا در مورد برنامه ریزی GameStop برای استفاده از Loopring برای ایجاد یک بازار NFT است. با این حال، تاکنون هیچ یک از این شایعات تایید نشده است ولی همچنان گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال به شمار می‌رود.

 

SHIBA و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

SHIBA

شیبا در آگوست 2020 ایجاد شد و ارزش بازار را از مرز 28 میلیارد دلار عبور داد. محبوبیت این ارز دیجیتال به سرعت افزایش یافته است و در اوایل دسامبر 2021 به فهرست ده سکه برتر جهان بر اساس ارزش بازار رسید. شیبا به نوعی یک اسپین آف از Dogecoin است، دوج یک رمز ارز است که ابتدا در سال 2013 به عنوان میم توسعه یافت، اما خود را به یک سکه همه کاره تبدیل کرده است که برای تجارت غذا، خرید و توسعه خدمات استفاده می‌شود.

گرچه قیمت شیبا به نوسانات تمایل دارد، اما به لطف علاقه مداوم ردیتورها و صحبت‌های مربوط به حضور آن در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، آینده خوبی را می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد.

SOLANA

سولانا اولین ارز دیجیتال خود را در سال 2020 آغاز کرد، اما ارزش آن به سرعت بیش از 15000 درصد در سال 2021 افزایش یافت و با ارزش بازار 69 میلیارد دلار به ششمین سکه بزرگ در جهان تبدیل شد. در آغاز سال 2021، یک سکه تنها 1.51 دلار ارزش داشت، اما در آخر سال، حدود 229 دلار معامله می‌شد.

سولانا یکی از محبوب‌ترین سکه‌ها است زیرا به طور قانع کننده‌ای با اتریوم رقابت می‌کند و به عنوان آینده بلاک چین شناخته شده است. سولانا همچنین یکی از سریع‌ترین سکه هاست که از 50000 تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند PayPal Holdings به شدت در به دست آوردن پذیرش جریان اصلی سکه‌های کریپتو مانند Solana کمک کرده‌اند.

در یک نگاه

ارز دیجیتال شکلی از پول دیجیتال بدون سیستم مدیریت مرکزی، مانند دولت است. شما می‌توانید کالا یا خدمات را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کنید، اما بسیاری از مردم آن را به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر می‌گیرند. مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، حتی بهترین ارز دیجیتال هم دارای ریسک است. رمزارزها می‌توانند به موج آینده تبدیل شوند، اما فعلا این امر به پذیرش عمومی بیشتری نیاز دارد. هیچ چیز قطعی نیست و این ماهیت سرمایه‌گذاری است.

در این مقاله سعی کردیم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت در سال 2022 را معرفی کنیم. با این حال، ارزهای دیجیتال پتانسیل زیادی دارند. بنابراین، قبل از ورود به فضای ارزهای دیجیتال، باید بدانید که پولی که به سختی به دست آورده اید را در چه چیزی قرار می دهید و سعی کنید آگاهی لازم از نکات سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال را بدست آورید.