معامله با کمترین کارمزد ارز دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا از پرداخت هزینه‌های زیاد کارمزد و گس در امان باشید. اما اینکه چطور کارمزد معاملات را مشخص و پلتفرمی را با کمترین کارمزد ارز دیجیتال انتخاب کنید، نیاز به کمی تحقیق و مطالعه دارد. در این مطلب قصد داریم درباره کارمزد معاملات و کاهش این هزینه شما را راهنمایی کنیم.

کارمزد ارز دیجیتال چیست؟

در زندگی روزمره، خدماتی را دریافت می‌کنیم که نیاز به پرداخت کارمزد دارند، مانند تراکنش‌های کارت به کارت بانکی. این کارمزد در مورد ارزهای دیجیتال هم صادق است، یعنی اگر بخواهید رمز ارزی را از یک آدرس به آدرس دیگر ارسال کنید، باید کارمزد بپردازید.

کارمزدی که باید بپردازید به دو روش از حساب شما کسر می‌شود، یا روی قیمت ارز دیجیتال ارسال‌شده محاسبه و به آن اضافه می‌شود، و یا از مقدار ارز دیجیتال دریافتی در مقصد، کسر خواهد شد، و این بستگی به پلتفرم انتخابی شما دارد. به همین دلیل باید کمترین کارمزد صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنید و یا یک کیف پول با کمترین کارمزد ارز دیجیتال پیدا کنید.

میزان کارمزد معاملات ارز دیجیتال چقدر است؟

کارمزدهای کریپتو متفاوت است، اما اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال بین 0.1 تا 1 درصد، یا بیشتر در هر معامله کارمزد دریافت می‌کنند. این بدان معناست که اگر 1000 دلار را برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اختصاص داده باشید، کارمزدی که برای آن تراکنش می‌پردازید، به طور متوسط می‌تواند بین 1 تا 10 دلار باشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که هر صرافی و پلتفرم، میزان کارمزد متفاوتی دارند. بنابراین بهتر است هنگام انتخاب صرافی، کارمزدها را در کنار معیارهای دیگر، بررسی کنید.

چطور با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم و بفروشیم؟

در حالی که ممکن است نتوانید به طور کامل ارزهای دیجیتال را بدون کارمزد معامله کنید، استراتژی‌های متعددی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آنها برای کاهش و پرداخت کمترین کارمزد ارز دیجیتال در معاملات خود استفاده کنند.

کمتر معامله کنید

یکی از ویژگی‌هایی که کارمزدهای تراکنش و اسپردهای پیشنهادی دارند، این است که هر چه بیشتر معامله کنید، تأثیر بیشتری بر بازده نهایی شما خواهد داشت. هر معامله با کارمزدی همراه است که صرافی آن را از موجودی شما کسر می‌کند. پرداخت کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال، در کاهش این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند.

همچنین هر معامله با یک اسپرد اتفاق می‌افتد، که وقتی به قیمت پیشنهادی/فروشی برای ارزهای دیجیتالی مانند لایت‌کوین که در حال معامله هستید نگاه می‌کنید، بازدهی کمتری را نسبت به آنچه انتظار دارید برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای سرمایه‌گذارانی که به‌طور منظم بین حساب‌های ارز دیجیتال و حساب‌های بانکی خود معامله می‌کنند، این تراکنش‌ها حتی پرهزینه‌تر هستند. بنابراین، یک راه ساده برای کاهش کارمزدها و هزینه‌های کلی معاملات، این است که رمز ارزهای خود را نگهداری و در اصطلاح «هودل» کرده و کمتر معامله کنید.

از انواع ترید کم‌هزینه استفاده کنید

راه دیگری که سرمایه‌گذار می‌تواند کمترین کارمزد ارز دیجیتال را برای معاملات کریپتو پرداخت کند، بررسی نوع معامله‌ای است که می‌خواهد انجام ‌دهد. به عنوان مثال، سفارشات محدود اغلب با کارمزد کمتری همراه هستند. در یک سفارش محدود، یک سرمایه‌گذار موافقت می‌کند که یک رمز ارز را با قیمتی خاص یا بهتر بخرد یا بفروشد.

این بدان معناست که یک سفارش محدود خرید با قیمت محدود یا پایین‌تر اجرا می‌شود، در حالی که یک سفارش محدود فروش با قیمت محدود یا بالاتر انجام خواهد شد. اما با سفارش‌های محدود، سرمایه‌گذار هیچ اطمینانی از انجام سفارش ندارد. اگر بازار از قیمت تعیین‌شده دور شود، هیچ معامله‌ای انجام نخواهد شد.

خریدهای مقایسه‌ای انجام دهید

با وجود صرافی‌های زیادی که برای سرمایه‌گذاری‌های کریپتو رقابت می‌کنند، کارمزدهای معاملات به طور منظم در حال تغییر هستند. ممکن است خریدهای مقایسه‌ای انجام دهید، به‌خصوص برای سرمایه‌گذارانی که مرتب معامله می‌کنند، یا برای سرمایه‌گذارانی که انتظار دارند در آینده نزدیک پول خود را نقد کنند. اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید؛ با توجه به پتانسیل مشکلات امنیتی درباره ارزهای دیجیتال، امنیت صرافی و پشتوانه آن هم باید به دقت بررسی شود.

همچنین باید به این فکر کنید که صرافی مورد نظر کدام ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از صرافی ها ممکن است بیت کوین را ارائه دهند، اما ممکن است همه آنها از آلت کوین‌های کوچکتر مانند کاردانو پشتیبانی نکنند.

جوایز و تبلیغات

صرافی‌های ارزهای دیجیتال هنوز تا حدودی جدید و به شدت رقابتی هستند. جریان ثابتی از رقبای جدید وجود دارد که به سرمایه‌گذاران کارمزدهای بسیار پایین یا حتی معاملات بدون کارمزد را برای برنده شدن حساب‌های جدید ارائه می‌دهند. اما یکی از اولین مشتریان یک صرافی ارز دیجیتال می‌تواند خطرآفرین باشد.

با این حال، حتی برخی از بزرگترین بازیکنان به طور مرتب تبلیغات کم یا بدون کارمزد را برای برنده شدن حساب‌های جدید ارائه می‌دهند. اما مراقب باشید که این تبلیغات اغلب تاریخ انقضا دارند. وقتی تبلیغات منقضی می‌شوند، سرمایه‌گذار باید تصمیم بگیرد که آیا به ترید با نرخ‌های معمول صرافی ادامه دهد یا دارایی‌های دیجیتال خود را به صرافی دیگری منتقل کند، که اغلب می‌تواند با هزینه‌های اضافی همراه باشد.

از یک صرافی با امکان ترید بدون کمیسیون استفاده کنید

پلتفرم رابین هود (Robinhood)، به سرمایه‌گذاران کمک کرد که معاملات خود را با کمیسیون صفر انجام دهند. برخی دیگر از صرافی‌ها هم به‌تازگی معاملات ارزهای دیجیتال خود را بدون کمیسیون انجام می‌دهند.

از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال که کارمزد صفر دارند می‌توان به بلاک‌فولیو (Blockfolio)، فن‌مکس (Phenmex) و امپلیفای (Amplify) اشاره کرد. صرافی‌های ارزهای دیجیتال بزرگ‌تر، مانند کوین‌بیس و بایننس، کارمزدهای معاملاتی را ارزیابی می‌کنند، اما راه‌هایی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند آن‌ها را به حداقل برسانند.

ارز دیجیتال را با سکه بخرید

ارز دیجیتال را با سکه بخرید

وقتی ارز دیجیتال را به ارزهای فیات مانند دلار تبدیل می‌کنید، احتمالا با هزینه‌هایی برای آن برداشت و واریز مربوط به کیف پول دیجیتال خود مواجه خواهید شد. از سوی دیگر، استفاده از رمز ارزها برای معامله در بیشتر موارد رایگان است. استفاده از این استراتژی را برای انجام معامله با کمترین کارمزد ارز دیجیتال خود در نظر داشته باشید.

انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد چگونه است؟

هر بلاک چین برای انجام تراکنش‌ها، کارمزد و هزینه‌های مربوط به خود را دارد. از بین بلاک چین‌ها، اتریوم بیشترین هزینه و کارمزد را برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کند. در واقع اگر قصد انتقال ارز دیجیتالی را داشتید که در شبکه دیگری به جز اتریوم قابل انجام بود، اتریوم را انتخاب نکنید، چون کارمزد انجام تراکنش‌ها در اتریوم بیشتر است.

بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر توکن‌های شما بر روی بلاک چین‌های دیگر قابل معامله هستند، بلاک چینی را انتخاب کنید که کارمزد کمتری دارند. به عنوان مثال فانتوم یک رمز ارز است که در سه بلاک چین می‌توان تراکنش های آن را انجام داد، فانتوم، اتریوم و bep20. اگر قصد داشتید در شبکه اتریوم تراکنش خود را انجام دهید، روزهای شنبه و یکشنبه، کارمزد و گس این شبکه پایین‌تر است.

کدام ارزهای دیجیتال کمترین کارمزد را دارند؟

برای انتقال ارز دیجیتال با کمترین کارمزد، می‌توانید رمز ارزهایی را انتخاب کنید که هزینه انجام تراکنش‌های آنها پایین‌تر است. در اینجا چند رمز ارز را که کارمزد انتقال آنها پایین است، معرفی می‌کنیم.

استلار (Stellar)

استلار یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید است. بلاک چین استلار فوق‌العاده سریع است و پرداخت‌ها حداکثر ظرف چند ثانیه تأیید و تسویه می‌شوند. میانگین هزینه‌های تراکنش نیز به طرز چشمگیری پایین است و به 0.00001 لومن می‌رسد، که توکن استلار است.

استلار (Stellar)

این بدان معناست که شما برای هر تراکنش بر اساس قیمت فعلی Lumen، حدود 0.0000035 دلار پرداخت خواهید کرد. این یکی از دلایل اصلی است که استلار به سرعت تبدیل به یک انتخاب محبوب برای افرادی می‌شود که می‌خواهند مبالغ زیادی را به صورت آنلاین منتقل کنند. همچنین این دلیلی است که استلار در ابتدای این لیست قرار دارد.

آیوتا (IOTA)

آیوتا یکی از سازگارترین ارزهای دیجیتال در این لیست است. IOTA به عنوان یک « پروتکل انتقال داده و ارزش باز و بدون احساس» توصیف می‌شود. بنیاد آیوتا، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین، مدیریت توسعه توکن آیوتا را بر عهده دارد.

آیوتا هیچ کارمزدی برای انجام تراکنش دریافت نمی‌کند. در شبکه IOTA هم هیچ ماینری وجود ندارد و هر تراکنش را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسباتی زیاد انجام داد. به همین دلیل نیاز به پرداخت هرگونه هزینه گس نیست.

با توجه به اینکه این شبکه هیچ کارمزد تراکنشی دریافت نمی‌کند، چه چیزی باعث افزایش قیمت این توکن می‌شود؟ پاسخ ساده است: تقاضا. با تکمیل تراکنش‌های بیشتر، شبکه سریع‌تر می‌شود. مهم‌تر از آن، زمان تأیید هنوز تا حدودی پایین است و به طور متوسط ​​بین 10 تا 12 ثانیه طول می‌کشد تا یک تراکنش انجام شود.

آیوتا (IOTA)

کاردانو (Cardano)

کاردانو یک ارز دیجیتال بسیار محبوب است که سریع، فوق‌العاده مقیاس‌پذیر و مهم‌تر از همه سازگار با محیط زیست است. با این حال، در مقایسه با نام‌های بالا، ADA ، نماد این رمز ارز، همچنان کمترین کارمزد ارز دیجیتال را دریافت می‌کند که اغلب بین 0.15 تا 0.18 آدا است.

بلاک چین کاردانو به دلیل توسعه سریع آن، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. قراردادهای هوشمند هم از جمله توسعه جدید کاردانو است که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را بر روی شبکه بسیار شفاف کاردانو بسازند.

کاردانو با کارمزدهای کم تراکنش، کاربردهای عملی و اساسی محکم، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در میان جامعه DeFi (سیستم مالی غیرمتمرکز) تبدیل شده است.

لایت کوین (Litecoin)

لایت کوین در ابتدا برای پرداخت طراحی شده بود و توسعه‌دهندگان اقداماتی را انجام دادند تا کارمزد تراکنش‌ها را تا حد امکان پایین نگه دارند.

کارمزد تراکنش به طور متوسط ​​حدود 0.0070 دلار برای هر تراکنش است و تسویه هر تراکنش حدود دو دقیقه طول می‌کشد. لایت کوین همچنین به طور قابل توجهی محبوب است، چون یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو محسوب می‌شود.

این رمز ارز تا حدودی مشابه بیت‌ کوین است، و این یکی از دلایلی است که از زمان عرضه اولیه، برای آن تقاضای ثابتی وجود دارد.

دش (Dash)

دش کوین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه‌گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال است. میانگین کارمزد تراکنش برای دش بین 0.2 تا 0.3 دلار است که بسیار ارزان‌تر از بیت کوین است.

مهمتر از آن، سرعت تراکنش در شبکه این ارز دیجیتال به طور قابل توجهی بالاتر است. دش در اصل یک فورک (سکه جدید) لایت کوین محسوب می‌شود که لایت کوین هم به نوبه خود فورکی از بیت کوین است. بسیاری از تریدرها و صرافی‌ها اکنون Dash را می‌پذیرند به گزینه‌ای جذاب تبدیل شده است.

دش (Dash)ترون (Tron)

ترون در سال 2017 ایجاد شد و ظرف چند سال ارزش بازار آن به 1.6 میلیارد دلار افزایش یافت. این رمز ارز با الهام از بیت کوین برای بهبود ساختار اصلی بیت کوین ایجاد شد.

در حال حاضر، میانگین کارمزد تراکنش‌های ترون، کسری از سنت است که آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای ارسال یا دریافت پول تبدیل می‌کند. USDT، استیبل کوین صادر شده توسط تتر، در شبکه TRON نیز موجود است، بنابراین می‌توانید به راحتی مبالغی را با کارمزد انتقال صفر و انتقال تقریبا فوری ارسال و دریافت کنید.

 

در یک نگاه

کارمزد تراکنش‌ها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سود یا زیان کلی سرمایه شما داشته باشد، بنابراین، خرید و فروش ارز دیجیتال با کمترین کارمزد اهمیت زیادی دارد. در حالی که اجتناب از این هزینه‌ها همیشه امکان‌پذیر نیست، چندین راه ساده وجود دارد که می‌توانید برای کاهش کارمزدها و جلوگیری از پرداخت اضافی انجام دهید.

بسیاری از ارزهای دیجیتال همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای به حداقل رساندن کارمزد تراکنش‌ها در سطح اساسی با افزایش چشمگیر سرعت پردازش هستند. با گذشت زمان، این تلاش‌ها می‌تواند کارمزد تراکنش‌ها را کمتر از هزینه‌های پردازش تجاری مرسوم یا کارمزد معاملات واسطه‌ای کند.