بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری کدام‌ها هستند؟ ما میم‌کوین‌ها را با اسم دوج‌کوین و نماد سگ زرد می‌شناسیم. در سال 2021 پس از اینکه ایلان ماسک به صورت ضمنی از دوج حمایت کرد و ارزش آن 5000 برابر رشد کرد، میم‌کوین‌ها وارد سبد سرمایه‌گذاری بسیاری از تریدرها شدند.

گرچه میم‌کوین‌ها معمولا براساس یک شوخی شکل می‌گیرند و مشکلی از دنیای واقعی حل نمی‌کنند اما در سال‌های گذشته حجم زیادی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه با مفهوم میم‌کوین و بهترین میم کوین ها برای خرید آشنا خواهیم شد.

میم کوین یعنی چی؟

میم‌کوین‌ ها ارزهای دیجیتالی هستند که براساس یک الگوی رفتاری، یک ایده جالب یا خنده‌دار در یک تصویر، ویدئو یا سایر اشکال رسانه ایجاد شده‌اند. با اینکه میم کوین ها شبیه سایر ارزهای دیجیتال کار می‌کنند ولی اغلب آنها بنیان محکمی ندارند. به این ترتیب نوسانات آنها بیشتر و موفقیتشان به جامعه هوادارنشان وابسته است. اگر اشخاص معروف از یک میم‌کوین حمایت کنند و مردم به سمت خرید آن بروند، آن کوین به شدت رشد میکند و تبدیل به بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری می‌شود.

محبوب ترین میم کوین ها

با اینکه میم‌کوین‌ها منشا متفاوتی نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارند عملکرد آنها کاملا مشابه است. این ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین و دفترکل توزیع شده استفاده می‌کنند که سوابق تراکنش‌ها را نگه می‌دارد. این رمزارزها همچنین در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل خرید‌و‌فروش هستند.

میم‌کوین‌ها نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال از طریق ماینینگ ایجاد می‌شوند. کسانی که بلاک جدیدی از آنها را استخراج کنند، مقداری از آن میم کوین را پاداش می‌گیرند.

با‌این‌حال میم ‌کوین ‌ها ویژگی‌های مشابه سایر ارزهای دیجیتال دارند، حقیقت این است که اغلب آنها و حتی محبوب ترین میم کوین ها فاقد ارزش اساسی یا موارد استفاده منحصربه‌فرد هستند. بیشتر کاربران، این کوین‌ها را برای سرگرمی یا عضویت در جامعه آن می‌خرند و این کوین‌ها هیچ مشکلی از دنیای واقعی را حل نمی‌کنند.

معرفی 7 میم کوین آینده دار برای سرمایه گذاری

اولین میم‌کوینی که به بازار معرفی شد دوج کوین بود که در مدت کوتاهی به موفقیت چشمگیری رسید. میم‌کوین های دیگری که توانستند توجه بازار را به خود جلب کنند پس از دوج‌کوین ارائه شدند. در ادامه به معرفی بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری می‌پردازیم.

دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین با رمزارز DOGE ارز دیجیتال متن‌باز و همتا‌به‌همتایی و یکی از محبوب ترین میم کوین ها است که هدف آن انجام پرداخت‌های دیجیتالی به کمک بلاکچین است. این ارز دیجیتال توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس در دسامبر 2013 معرفی شد که هاردفورکی از لاکی‌کوین و براساس پروتکل اثبات کار (PoW) بود. به این ترتیب امکان استخراج بیت‌کوین نیز وجود دارد که در حال حاضر پاداش آن 10،000 دوج است.

دوج‌کوین هیچ مدیر یا موسسه پشتیبانی ندارد و کاملا توسط هواداران خود مدیریت می‌شود. با این‌حال یکی از پرطرفدارترین رمزارزهاست و در رده‌بندی وبسایت کوین‌مارکت‌کپ در بین رمزارزهایی با بیشترین ارزش بازار قرار دارد.

دوج بیشتر برای تامین مالی جمعی و انعام‌دهی به سازندگان محتوای آنلاین استفاده می‌شود. در‌عین‌حال برخی کسب‌و‌کارها مثل شرکت تسلا نیز آن را به‌عنوان یک وسیله پرداخت پذیرفته‌اند. میم‌کوین یکی از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری در سال‌های اخیر بوده است.

شیبا

 کوین ژاپنی شیبا اینو در سال 2020 ارائه شد و نماد آن همان سگ دوج‌کوین بود. شیبا اینو در پاسخ به این پرسش ایجاد شد که «چه میشود اگر رمزارزی تماما توسط جامعه طرفداران خود اداره شود» و اساس آن بیشتر بودن قدرت جمعی نامتمرکز نسبت به قدرت متمرکز بود. شیبا اینو روی بلاکچین اتریوم ایجاد شد و همه تراکنش‌های آن در این بلاکچین ثبت می‌شوند.

محبوب ترین میم کوین ها

شیبا اینو قیمت ناچیزی دارد. در سپتامبر 2022 قیمت یک کوین آن حدود 0.000012 دلار بود، بنابراین 800 عدد شیبااینو یک سنت می‌شد. اما علی‌رغم این قیمت ناچیز تقریبا ارزش همه کوین‌های شیبا‌اینو که تعدادشان به 549 تریلیون عدد می‌رسید در حدود 6.8 میلیارد دلار بود و نشان میداد شیبا از محبوب ترین میم کوین ها برای کاربران است. با‌این‌حال حدود 40 درصد این کوین‌ها توسط ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم سوزانده شده است و دیگر قابلیت استفاده ندارند.

شیبا اینو سه توکن SHIB، LEASH و BONE دارد که به‌ترتیب برای مبادله، سپرده‌گذاری و رای‌دهی استفاده می‌شوند.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم با مزایا و معایب شیبا اینو نیز آشنا شوید.

سیف مون

سیف مون از بهترین میم کوین ها برای خرید و ارز دیجیتالی است که در مارس 2021 روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) توسعه داده شد و هدف آن مثل دوج‌کوین، تسهیل سیستم پرداخت و ارائه محصولات جدید بلاکچین، متاورس و NFT بود. این رمزارز طوری طراحی شد که سرمایه‌گذاری بلندمدت را تشویق کند تا دارندگان، کوین‌های خود را نفروشند. اما در مرحله اول موفق نبود.

محبوب ترین میم کوین ها در نهایت سیف‌مون برای رسیدن به این هدف 10 درصد از کارمزدها را به دارندگان تاین توکن تخصیص داد و برای ثبات قیمت توکن، نیمی از کارمزدها را به استخر نقدینگی وارد می‌کند. توسعه‌دهندگان سیف مون مقدار در گردش آن را به صورت دستی کم می‌کنند تا قیمت آن را بالا نگه دارند.

به‌این‌ترتیب سیف مون می‌خواهد مسئله فروش زودهنگام توکن‌ها توسط خریداران و نیز نوسان قیمت را حل کند. در‌حال‌حاضر سیف‌مون کیف پول دیجیتالی مخصوص خود را برای اندروید و iOS دارد.

مونا کوین

مونا کوین(MONA)  از بهترین میم کوین های آینده دار ژاپنی است که به عنوان یک شبکه پرداخت برای تراکنش های همتا‌به‌همتا و انجام مبادلات بدون دخالت شخص ثالث طراحی شده است.

محبوب ترین میم کوین ها

این ارز دیجیتال یک هاردفورک از لاکی‌کوین است که در سال 2013 ارائه شد اما به دلیل بهبودی که در سیستم خود داده مصرف انرژی کمتری دارد و سریعتر و نسبت به اسیک ماینرها مقاوم است. بنیاد موناکوین نیز در سال 2014 برای ترویج و توسعه این ارز دیجیتال تاسیس گردید و درحال‌حاضر جامعه توسعه‌دهندگان فعالی دارد.

مونا کوین را می‌توان با استفاده از بیتکوین یا ین ژاپن خریداری کرد و معمولا از آن برای انعام‌دهی در بازی‌های آنلاین استفاده می‌شود. این رمرارز تحت تاییر آژانس خدمات مالی ژاپن است و یک روش پرداخت قانونی و از محبوب ترین میم کوین ها در این کشور محسوب می‌شود.

فلوکی اینو

فلوکی اینو یک توکن ERC-20 روی بلاکچین اتریوم است که نماد آن همان سگ شیبا‌اینو است. این توکن از زمان ایجاد خود روند ثابتی داشته و ارزش بازار خوبی دارد که برای یک ارز دیجیتال تازه تاسیس، چشمگیر است.

درحال‌حاضر قیمت آن بسیار پایین است اما بیشترین قیمت آن 0.0003359 دلار بود که در 4 نوامبر 2021 به آن رسید. از آن زمان تاکنون قیمت فلوکی نوسان داشته اما مجددا به اوج خود نرسیده است.

محبوب ترین میم کوین ها

فلوکی‌اینو عرضه توکن بالایی دارد و برای آن 10 تریلیون توکن در نظر گرفته شده است. با اینکه دوج کوین و شیبااینو یک میم‌کوین هستند اما سازندگان فلوکی‌اینو آن را یک توکن کاربردی برای پیشگامان متاورس می‌دانند.

این توکن در حال توسعه یک بازی NFT به نام Valhalla است و در یک بازار NFT به نام FlokiPlace استفاده می‌شود. همچنین پلتفرمی برای آموزش ارزهای دیجیتال دارد. بااین‌حال این توکن هنوز کاربرد واقعی ندارد اما مردم علاقه زیادی به آن نشان داده‌اند.

کیتی اینو

کیتی اینو یک پلتفرم جامعه بازی آنلاین است که روی شبکه بلاکچین ساخته شده و هدف آن ایجاد سرگرمی از طریق میم‌کوین‌هاست. این توکن مبتنی بر NFT است و کاربران می‌توانند آواتار و اکسسوری های بازی را با آن مبادله کنند. بعدا توکن‌های معامله شده بین کاربرانی که بازی می‌کنند مبادله می‌شود.

محبوب ترین میم کوین ها

Kitty توکن بومی این پلتفرم است و هدف آن داشتن کاربردهای چندگانه است. درحال‌حاضر این توکن بر انتشار بازی کیتی کارت و نسخه بتای آن تمرکز دارد. کیتی برای کسب درآمد از طریق بازی و سرگرمی و درعین‌حال کمک به بازار دیفای (DeFi) طراحی شده است. کیتیاینو برای علاقمندان به بازی های مبتنی بر بلاکچین از بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری است.

دوج دش

دوج دش یک بازی Play to Earn (P2E) برای کسب درآمد در گوشی های اندروید و iOS است که توسط استودیوهای دوج منتشر شده و از بهترین میم کوین های آینده دار است. این بازی با پرداخت 100 دوج‌دش به شما امکان ورود به بازی و شانس برنده شدن 10،000 دوج دش را می‌دهد.

محبوب ترین میم کوین ها

در چندماه گذشته بازی‌های P2E راه خود را به دنیای موبایل باز کرده‌اند و حتی در‌صورتی‌که بازیکنان تمایلی به شرط‌بندی برای کسب درآمد بشتر نداشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان بازی کنند. با‌این‌حال معمولا بازی‌های P2E بیش از سرگرمی بر درآمدزایی تمرکز دارند. اما درمورد دوج‌دش، شاید این بازی کمی شبیه بازی سوپر ماریو به نظر برسد.

در این بازی برای اینکه قادر به برداشت سکه‌های خود باشید باید به سطح 10 برسید. بنابراین اگر بازیکن تا قبل از سطح 10 بمیرد نمی‌تواند جوایز خود را دریافت کند. با‌این‌حال رسیدن به این سطح دشوار است.

در یک نگاه

در‌حال‌حاضر میم‌کوین‌ها یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار هستند و طرفداران زیادی دارند. محبوبترین و شناخته‌شده‌ترین میم‌کوین، دوج‌کوین است و شیبا‌اینو در رده بعدی قرار دارد. محبوب ترین میم کوین ها بر حمایت مخاطبانشان از آنها متکی هستند و هرقدر میزان کاربران آنها بیشتر باشد، ارزش آنها افزایش می‌یابد.