بیت‌هامب (bithumb) یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در کره جنوبی است. نام این صرافی در ایران به شکل‌های «بیت هامب» و «بیت هامپ» نیز تلفظ می‌شود. افراد از سراسر دنیا می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. صرافی بیت‌هامب از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های معاملاتی متنوعی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال بیت‌هامب و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

صرافی بیت‌هامب

صرافی بیت‌هامب (bithumb) از سال 2014 آغاز به کار کرد. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر سئول در کره جنوبی است. بیت‌هامب امکان مبادله بیش از 231 نوع ارز دیجیتال و 265 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین در حال حاضر از 36 ارز فیات نظیر دلار آمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا، یورو، روبل و وون (واحد پول رسمی کره جنوبی) در این صرافی پشتیبانی می‌شود.

صرافی بیت‌هامب (bithumb) از سال 2014 آغاز به کار کرد.
صرافی بیت‌هامب (bithumb) از سال 2014 آغاز به کار کرد.

گفتنی است که بخش بزرگی از کاربران بیت‌هامب خارج از کشور کره جنوبی و حتی خارج از آسیا هستند. تریدرهای ایرانی زیادی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای آنها در انجام احراز هویت وجود دارد، از این صرافی برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند. طبق آمار کوین‌مارکت‌کپ، حجم معاملاتی این صرافی در سال 2023 به طور متوسط حدود دویست میلیون دلار در روز بوده است.

 

ارزهای صرافی بیت‌هامب

لیست ارزهای صرافی بیت‌هامب نسبتاً کوتاه است و حدود دویست و سی و یک رمز ارز را در بر می‌گیرد. البته فهرست ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، ریپل، بیت کوین، سولانا، انترباتن (ENTC)، سولانا، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، لِوِر (LEVER) و استلار بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است که این صرافی هنوز توکن اختصاصی خود را عرضه نکرده است.

 

ویژگی‌های صرافی بیت‌هامب

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بیت‌هامب (bithumb) عبارتند از:

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ طراحی کاربرپسند سایت

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ امکان وام‌دهی (Lending)

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ زیرساخت‌های فنی قوی

+ امنیت بالا

+ پشتیبانی بسیار خوب

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌اواس)

 

توسعه‌دهندگان بیت‌هامب

صرافی بیت‌هامب در ژانویه 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این مجموعه توانست در مدتی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد. تیم توسعه‌دهنده بیت‌هامب همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته است و انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

لیست ارزهای صرافی بیت‌هامب نسبتاً کوتاه است و حدود دویست و سی و یک رمز ارز را در بر می‌گیرد.
لیست ارزهای صرافی بیت‌هامب نسبتاً کوتاه است و حدود دویست و سی و یک رمز ارز را در بر می‌گیرد.

گفتنی است که بنیان‌گذاران و مدیران بیت‌هامب مرکز تحقیق و توسعه پیشرویی در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده‌اند. وظیفه اصلی این مرکز، طراحی معماری سیستم‌های جدید بلاکچینی است تا در آینده در این صرافی به کار گرفته شود.

 

کارمزد صرافی بیت‌هامب

کارمزد پایه صرافی بیت‌هامب (bithumb) 0.15 است. این مبلغ از متوسط کارمزد صرافی‌های متمرکز کمی پایین‌تر است. همچنین اگر از کوپن‌های تخفیف بیت‌هامب (Discounted Fixed Amount Coupon) استفاده شود، میزان کارمزد بین 0.08 تا 0.14 می‌شود. گفتنی است که بیت‌هامب هیچ هزینه‌ای برای واریز وجه به صرافی و سرمایه‌گذاری دریافت نمی‌کند. باید یادآوری کرد که به دلیل تعداد زیاد کاربران بیت‌هامب، میزان نقدینگی و به تبع آن میزان نقدشوندگی ارزهای دیجیتال در این صرافی بسیار بالا است.

 

امنیت صرافی بیت‌هامب

بیت‌هامب (bithumb) برای بالا بردن امنیت صرافی خود، از مکانیزم‌های بسیار سختگیرانه‌ای نظیر احراز هویت چند مرحله‌ای استفاده می‌کند. همچنین بیت‌هامب از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS برای تأمین امنیت حساب‌های مشتریان خود بهره می‌برد.

کارمزد پایه صرافی بیت‌هامب (bithumb) 0.15 است.
کارمزد پایه صرافی بیت‌هامب (bithumb) 0.15 است.

این صرافی چند بار در سال‌های اخیر مورد حمله هکری قرار گرفته، اما موفق شده است خلأهای امنیتی را شناسایی کند و آنها را ایمن نماید. همچنین این صرافی با مسئولیت‌پذیری کامل و پس از برآورد خسارت‌های واردشده، تمام سرمایه ازدست‌رفته افراد را جبران کرد.

 

آینده بیت‌هامب (bithumb)

برنامه بیت‌هامب برای آینده بیشتر روی افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است. رودمَپ بیت‌هامب اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد. همچنین تحقیقاتی که دربارۀ این صرافی در پلیس کره جنوبی در حال انجام است، آینده صرافی ارز دیجیتال بیت‌هامب را با ابهام روبه‌رو کرده است.

برنامه بیت‌هامب برای آینده بیشتر روی افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است.
برنامه بیت‌هامب برای آینده بیشتر روی افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است.

البته اتهام‌های مطرح‌شده در مورد خروج ارز از کشور کره جنوبی هنوز اثبات نشده است و فعالیت‌های این پلتفرم هنوز ادامه دارد. سایت بیت‌هامب مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی بیت‌هامب نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود. گفتنی است که زبان اصلی این صرافی کره‌ای است اما می‌توان آن را به انگلیسی تغییر داد.

 

سوالات متداول صرافی بیت‌هامب (bithumb)

بیت‌هامب چیست؟

بیت‌هامب (bithumb) یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در کشور کره جنوبی است. افراد از سراسر دنیا می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

مهم‌ترین ویژگی صرافی بیت‌هامب چیست؟

وجود گزینه‌های معاملاتی متنوع موجب محبوبیت بیت‌هامب نزد کاربران شده است. همچنین تعداد کاربران زیاد و حجم نقدینگی بالا موجب شده است که نقدپذیری رمز ارزها در این صرافی بسیار بالا باشد.

ثبت نام در بیت‌هامب به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بیت‌هامب و دانلود اپلیکیشن آن بهتر است از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. نشانی اینترنتی صرافی بیت‌هامب https://www.bithumb.com است.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در بیت‌هامب معامله کرد؟

بیت‌هامب از 231 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله 265 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. در حال حاضر، ریپل، بیت کوین، سولانا، انترباتن، سولانا، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، لِوِر و استلار بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

دسترسی به صرافی بیت‌هامب برای ایرانیان چگونه است؟

بیت‌هامب نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.