بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد BCH یکی از ارزهای دیجیتال معتبر است. این رمز ارز در صرافی‌های ایرانی با نام بیت کوین نقد نیز شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال موفق‌ترین هارد فورک بیت کوین است که با هدف افزایش تعداد تراکنش‌ها بر بستر بلاکچین ایجاد شد. سرعت تراکنش بیشتر و کارمزد معاملاتی کمتر مهم‌ترین ویژگی‌های بیت کوین کش محسوب می‌شوند.

خرید بیت کوین کش و فروش بیت کوین کش بخش قابل توجهی از معاملات رمز ارز در ایران را تشکیل می‌دهند. در این مقاله، همۀ اطلاعات لازم و ضروری دربارۀ رمز ارز بیت‌کوین‌کش (BCH) به صورت دقیق گردآوری شده‌اند. پس از مرور این موارد می‌توانید با اطمینان کامل برای خرید و فروش بیت‌کوین‌کش اقدام نمایید.

 

خرید بیت کوین کش (bitcoin cash)

بیت کوین کش در فرایند به‌روزرسانی و ارتقای بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد. این فرایند را اصطلاحاً فورک می‌نامند. زمانی که تغییرات در بلاکچین به اندازه‌ای گسترده باشد که باعث ایجاد انشعاب در آن شبکه شود، آن را هارد فورک می‌نامند. بیت کوین کش را موفق‌ترین هارد فورک بیت‌کوین می‌دانند. خرید بیت کوین کش راهی عالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.

ارز دیجیتال بیت کوین کش بر بستر بلاکچین بیت‌کوین عرضه شده است، اما امکان انجام حجم بیشتری از مبادلات را در زمانی کوتاه‌تر و با هزینه‌ای کمتر برای اشخاص فراهم می‌آورد. بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی، بیت‌کوین‌کش را نسخۀ به‌روزشدۀ بیت‌کوین می‌دانند.

به فرایند بیت‌کوین کش اصطلاحا فورک می‌گویند
به فرایند بیت‌کوین کش اصطلاحا فورک می‌گویند

نحوه خرید بیت کوین کش

برای خرید بیت کوین کش کافی است به حساب کاربری خود در صرافی مورد اعتمادتان وارد شوید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش به تومان را مشاهده نمایید و به میزان دلخواه خود از این رمز ارز سفارش دهید. توصیه می‌شود پیش از ثبت سفارش، تحلیل‌ها و چرخه‌های بازار را نیز با دقت بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که کارمزد خرید بیت کوین کش به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین محسوب می‌شود.

گفتنی است که خرید بیت‌کوین‌کش بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های مجاز و معتبر ممکن نیست.

کارمزد خرید بیت‌کوین‌کش به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین
کارمزد خرید بیت‌کوین‌کش به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین

فروش بیت کوین کش

فروش بیت کوین کش در ایران بسیار آسان و سریع است. تمام صرافی‌های معتبر امکان فروش فوری این رمز ارز را دارند. همچنین فروش بیت‌کوین‌کش در کانادا و ترکیه نیز به آسانی انجام‌پذیر است. این ارز دیجیتال، به دلیل سرعت بالا و هزینه پایین انجام شدن تراکنش‌ها در شبکه، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی دارد.

از سوی دیگر، تبدیل بیت‌کوین‌کش به دیگر رمز ارزها نیز به راحتی و با کمترین کارمزد انجام می‌گیرد. بنابراین خرید و فروش بیت کوین کش بدون نگرانی در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین امکان تبدیل بیت‌کوین‌کش به دلار در صرافی‌های سراسر دنیا فراهم است.

فروش بیت‌کوین‌کش در کانادا و ترکیه نیز به آسانی انجام‌پذیر است
فروش بیت‌کوین‌کش در کانادا و ترکیه نیز به آسانی انجام‌پذیر است

نحوه فروش بیت کوین کش (bitcoin cash)

برای فروش بیت کوین کش کافی است به حساب کاربری خود در یک صرافی ارز دیجیتال وارد شوید. قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش به ریال را مشاهده نمایید و میزان رمز ارز مورد نظر خود برای فروش و قیمت مدنظرتان را وارد کنید. مقدار دقیق کارمزد مبادله و مبلغ خالص دریافتی شما در صورت فروش رفتن نیز به صورت شفاف به شما اعلام می‌شود. سپس خریداران آنلاین پیشنهاد فروش شما را بررسی می‌کنند و در صورت قبول معامله، تراکنش انجام می‌گیرد.

گفتنی است که فروش بیت‌کوین‌کش بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های معتبر و مجاز ممکن نیست.

فروش بیت‌کوین‌کش بدون احراز هویت انجام پذیر نیست
فروش بیت‌کوین‌کش بدون احراز هویت انجام پذیر نیست

قیمت بیت‌کوین‌کش

بیت‌کوین‌کش حدود 0.22 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. بیشترین قیمت بیت‌کوین‌کش معادل 4355.62 دلار بود که در دسامبر 2017 معامله شد. قیمت بیت‌کوین‌کش در سال 2023 کمی کاهش یافته است، اما با توجه به پیشرفت این رمز ارز پیشبینی می‌شود قیمت آن روندی صعودی داشته باشد و دیگر شاهد ریزش آن نباشیم. بررسی نمودار قیمت بیت‌کوین‌کش و تاریخچه آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به آن دارند. همچنین شرایطی فراهم شده است که تبدیل بیت‌کوین‌کش به ارزهای دیجیتال دیگر بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر از ارزهای رایج انجام گیرد.

قیمت بیت‌کوین‌کش در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند
قیمت بیت‌کوین‌کش در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند

قیمت بیت‌کوین‌کش در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. در نتیجه، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش متغیر است و پیشبینی قیمت بیت‌کوین‌کش نیز تابع دلار است. این موضوع در مورد نسبت قیمت بیت‌کوین‌کش به یورو، پوند، لیر و دلار کانادا نیز صادق است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که نمودارها و تحلیل‌ها به دقت بررسی شوند. البته باید توجه داشت که قیمت خرید و قیمت فروش این رمز ارز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همچنین کارمزد بیت‌کوین‌کش هنگام خرید، فروش، واریز، برداشت و انتقال پایین‌تر از ارزهای دیجیتال دیگر است.

 

کاربرد بیت‌کوین‌کش

رمز ارز بیت‌کوین‌کش با هدف بهبود بخشیدن به مکانیسم بیت‌کوین ایجاد شد. انتقال آسان، کم‌هزینه و سریع پول در این سیستم موجب شده است که بیت‌کوین‌کش کاربردهای متعدد و گسترده‌ای داشته باشد. توسعه‌دهندگان بیت‌کوین‌کش قصد دارند این ارز دیجیتال را به معاملات روزانه مردم وارد کنند. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگی که برای ارائۀ خدمات خود ارزهای دیجیتالی نظیر بیت‌کوین را می‌پذیرند، از بیت‌کوین‌کش نیز به صورت کامل پشتیانی می‌کنند.

بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است
بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است

در ایران، به دلیل دسترسی نداشتن اشخاص به حساب‌های بانکی بین‌المللی، ارزهای دیجیتال گزینه‌ای بسیار عالی برای انجام معاملات بین‌المللی محسوب می‌شوند. بسیاری از تاجران و فعالان اقتصادی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی خود از ارزهایی نظیر بیت‌کوین‌کش (BCH) بهره می‌برند. در واقع، فناوری بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است.

گفتنی است افراد پس از خرید بیت‌کوین‌کش می‌توانند به آسانی و با پایین‌ترین کارمزد هر ارز دیجیتال دیگری را که تمایل دارند تهیه کنند. همچنین هر زمان که بخواهند می‌توانند بلافاصله رمز ارز بیت‌کوین‌کش خود را به ریال تبدیل نمایند. سایت بیت‌کوین‌کش مرجع رسمی اطلاعات جدید و به‌روزرسانی‌ها در مورد این ارز دیجیتال است.

 

صرافی بیت کوین کش

«صرفینو» بهترین صرافی برای خرید بیت‌کوین‌کش و فروش بیت کوین کش در ایران است. در این صرافی، کارمزدی بابت انتقال بیت‌کوین‌کش به کیف پول یا موارد دیگر گرفته نمی‌شود و افراد فقط کارمزد رسمی انتقال در شبکه را پرداخت می‌کنند. گفتنی است که کارمزد تبدیل ریال به بیت‌کوین‌کش و کارمزد تبدیل بیت کوین کش به ریال به میزان تراکنش و قیمت لحظه‌ای این رمز ارز وابسته است و پیش از انجام هر تراکنشی به صورت دقیق و روشن به خریداران و فروشندگان نشان داده می‌شود.

کارمزد انتقال پایین‌تر، امکان واریز و برداشت آنی، تضمین امنیت تراکنش‌ها و پشتیبانی بیست‌وچهار ساعته مهم‌ترین ویژگی‌های صرفینو در مقایسه با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است.

«صرفینو» بهترین صرافی برای خرید بیت‌کوین‌کش و فروش بیت‌کوین‌کش در ایران است
«صرفینو» بهترین صرافی برای خرید بیت‌کوین‌کش و فروش بیت‌کوین‌کش در ایران است

برای خرید و فروش بیت کوین کش در صرافی صرفینو ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید. پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین خود در همین سایت، می‌توانید بلافاصله برای خرید بیت‌کوین‌کش یا فروش بیت‌کوین‌کش خود اقدام کنید. ایجاد حساب کاربری در سایت صرفینو صرفاً با وارد کردن اطلاعات و ضمیمه کردن عکس در کمتر از پانزده دقیقه به طور کامل انجام می‌گیرد.

گفتنی است که در صفحۀ خود همیشه می‌توانید قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش و نمودار تکنیکال و فاندمنتال آن را مشاهده نمایید. باید یادآوری کرد که قیمت بیت‌کوین‌کش به تومان بر اساس قیمت روز دلار تعیین می‌شود.

 

نگهداری بیت کوین کش

بیت‌کوین‌کش را به دلیل شباهت آن با بیت‌کوین می‌توان در بیشتر کیف پول‌های ارز دیجیتال معتبر نگهداری کرد. این ارز دیجیتال سازگاری کاملی با کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناخته‌شده‌ای مانند تراست‌والت و لجر دارد. از سوی دیگر، مبادله آنلاین بیت‌کوین‌کش از طریق بسیاری از صرافی‌ها از جمله بایننس امکان‌پذیر است.

گفتنی است انتقال بیت‌کوین‌کش به دلیل تکنولوژی ارتقاءیافتۀ آن با سرعت بالایی انجام می‌شود. همچنین نگهداری از این رمز ارز در بلندمدت می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

انتقال بیت‌کوین‌کش به دلیل تکنولوژی ارتقاءیافتۀ آن با سرعت بالایی انجام می‌شود
انتقال بیت‌کوین‌کش به دلیل تکنولوژی ارتقاءیافتۀ آن با سرعت بالایی انجام می‌شود

تفاوت بیت کوین کش (bitcoin cash) با بیت کوین

بیت کوین کش و بیت‌کوین به عنوان ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاکچین دارای ساختار اساسی مشابهی هستند. با وجود این، تفاوت‌هایی دارند که آگاهی به آنها برای سرمایه‌گذاران حوزۀ کریپتوکارنسی بسیار ضروری است. مهم‌ترین تفاوت ارز بیت‌کوین‌کش با بیت‌کوین در اندازۀ بلوک آنها است. اندازه بلوک بیت‌کوین‌کش 8 مگابایت و اندازه بلوک بیت‌کوین 1 مگابایت است. افزایش اندازه بلوک‌ها راهکاری برای افزایش حجم معاملات این رمز ارز است. بیت‌کوین‌کش همچنین با حذف سِگویت (SegWit) توانسته است بخش‌های بیشتری از فضای بلوک را آزاد کند.

بیت کوین کش جدیدتر از رقیب خود است و در نتیجه ارزش بازار آن کمتر است. با این حال، آگاهی از ویژگی‌های مثبت بیت‌کوین‌کش نظیر سرعت بیشتر موجب شده است که محبوبیت این رمز ارز روندی رو به رشد داشته باشد.

با حذف سِگویت (SegWit) توانسته است بخش‌های بیشتری از فضای بلوک را آزاد کند
با حذف سِگویت (SegWit) توانسته است بخش‌های بیشتری از فضای بلوک را آزاد کند

آینده بیت کوین کش

«بیت‌کوین‌کش» در اوت 2017 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. هدف از راه‌اندازی این رمز ارز جدید، تغییر اندازۀ بلوک‌ها در بلاکچین بیت‌کوین بود. این تغییر به قدری بزرگ بود که شاخه‌ای جدید در شبکه بیت‌کوین به وجود بیاورد و ارز دیجیتال بیت‌کوین‌کش بر این بستر تازه شکل بگیرد. در حال حاضر، بسیاری از مشکلات ارزهای قدیمی نظیر زمان طولانی تراکنش‌ها و هزینه زیاد استخراج در این فناوری جدید برطرف شده است.

تیم بیت کوین کش توانسته است اعتماد سرمایه‌گذاران را به خوبی در مدت کوتاه فعالیتش جلب نماید و آن را تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال مطمئن بازار کند.

این رمز ارز در پی به‌روزرسانی بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد
این رمز ارز در پی به‌روزرسانی بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد

این رمز ارز در پی به‌روزرسانی بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد. یکی از اهداف مهم بیت‌کوین‌کش این بود که اندازه هر بلاک را افزایش دهد تا از این طریق انجام معاملات بیشتری در زمان کمتری ممکن شود. در حال حاضر، این پروژه موفق شده است که حجم بلوک را از یک مگابایت به هشت مگابایت یعنی هشت برابر قبل برساند.

با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده بیت‌کوین‌کش را بسیار روشن دانست. گفتنی است که خرید و فروش بیت‌کوین‌کش در سال 2023 به دلیل کارمزدهای پایین‌تر و سرعت تراکنش‌های بالاتر در حال افزایش است.

سوالات متداول بیت کوین کش ؛ خرید و فروش و آینده Bitcoin Cash

بیتکوین کش چیست؟

بیتکوین کش ارز دیجیتال معتبری است که با به‌روزرسانی بیتکوین به وجود آمد. مهم‌ترین تفاوت آن با بیتکوین این است که امکان انجام حجم بیشتری از مبادلات را در زمانی کوتاه‌تر برای افراد فراهم می‌آورد.

تفاوت بیتکوین کش با بیتکوین چیست؟

ارز بیتکوین کش در پی به‌روزرسانی بلاکچین بیت‌کوین به وجود آمد. مهم‌ترین دستاورد بیت کوین کش این است که اندازه هر بلاک را افزایش داده و از این طریق انجام معاملات بیشتری را در زمانی کوتاه‌تر ممکن ساخته است.

آینده بیتکوین کش چگونه پیش بینی می‌شود؟

آینده ارز بیت‌کوین‌کش به عوامل گوناگونی نظیر سرعت رشد این پروژه و شرایط بازار کریپتوکارنسی وابسته است. بسیاری از فعالان اقتصادی، بیت‌کوین‌کش را نسخۀ به‌روزشدۀ بیت‌کوین می‌دانند و آیندۀ روشنی برای آن متصور هستند.

بهترین سایت خرید بیت‌کوین‌کش در ایران کدام است؟

صرفینو بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش بیت‌کوین‌کش است. کارمزد بسیار پایین و واریز سریع رمز ارز به کیف پول یا معادل ریالی آن به حساب بانکی افراد مهم‌ترین دلایل این انتخاب هستند.

نگهداری رمز ارز بیت کوین کش به چه ترتیب است؟

بیشتر کیف پول‌های معتبر و امن از رمز ارز بیت کوین کش پشتیبانی می‌کنند و می‌توان به راحتی از آنها برای ذخیرۀ این دارایی ارزشمند استفاده کرد.

قیمت لحظه‌ای بیت کوین کش چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت جهانی بیتکوین کش همانند دیگر ارزهای دیجیتال دائماً در نوسان است، با این حال این رمز ارز همواره ثبات خود را در بازار کریپتوکارنسی حفظ کرده است. گفتنی است که قیمت بیت کوین کش در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. بر همین اساس، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش در سایت صرفینو به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

از کجا و چگونه بیت کوین کش بخریم؟

صرافی‌های ارز دیجیتال امن‌ترین بستر برای خرید بیت‌کوین‌کش در سراسر جهان هستند. برای خرید آنلاین بیتکوین کش در ایران می‌توانید به سایت صرفینو مراجعه نمایید.

برای تبدیل بیت کوین کش به دیگر رمز ارزها چه باید کرد؟

بیت کوین کش را می‌توان به تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار تبدیل کرد. همچنین همیشه به راحتی می‌توان بیتکوین کش را نقد کرد و معادل ریالی، دلاری، یورویی و… آن را دریافت کرد.

خرید و فروش بیت کوین کش در صرفینو به چه ترتیب است؟

خریداران و فروشندگان و تریدرهای ایرانی برای دسترسی به بهترین قیمت بیتکوین کش فقط کافی است در سایت صرافی صرفینو ثبت‌نام کنند و بلافاصله بدون محدودیت خرید و فروش را آغاز نمایند.

کارمزد انتقال بیت کوین کش چقدر است؟

صرافی صرفینو هیچ کمیسیون اضافه‌ای بابت تبدیل بیت کوین کش به ریال و برعکس دریافت نمی‌کند. کارمزد انتقال بیتکوین کش در شبکه به میزان تراکنش و قیمت روز این رمز ارز بستگی دارد و پیش از انجام تراکنش به صورت دقیق برای هر کاربر محاسبه می‌شود.