بیت‌فلایر (BitFlyer) یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در ژاپن است. این پلتفرم مجوز فعالیت در کشورهای متعددی از جمله ژاپن، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را دارد. بنابراین افراد از سراسر دنیا می‌توانند وارد این صرافی شوند و پس از احراز هویت، با اتصال کیف پول خود به خرید و فروش رمز ارز بپردازند. صرافی بیت‌فلایر از ارزهای دیجیتال بسیار محدودی پشتیبانی می‌کند، اما امنیت بسیار بالا، گزینه‌های معاملاتی متنوع و رابط کاربری جذاب موجب محبوبیت آن نزد کاربران شده است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال بیت‌فلایر و ویژگی‌های متمایز آن می‌پردازیم.

صرافی بیت‌فلایر

صرافی بیت‌فلایر (BitFlyer) در سال 2014 تأسیس شد. دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر سئول در ژاپن است. بیت‌فلایر امکان مبادله تعداد محدودی ارز دیجیتال معتبر و جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. ین (واحد پول رسمی ژاپن)، یورو و دلار آمریکا نیز ارزهای فیاتی هستند که در حال حاضر در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود.

دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر سئول در ژاپن است.
دفتر اصلی این صرافی ارز دیجیتال در شهر سئول در ژاپن است.

رابط کاربری ساده و امنیت بسیار بالا، موجب شده است که بخش بزرگی از کاربران بیت‌فلایر خارج از کشور ژاپن و حتی خارج از آسیا باشند. کاربران ایرانی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای آنها در انجام احراز هویت وجود دارد، از این صرافی برای معامله ارزهای دیجیتال معتبر استفاده می‌کنند. نام این صرافی در زبان فارسی به شکل «بیت فلایر» و «بیتفلایر» نیز نوشته می‌شود.

توسعه‌دهندگان بیت‌فلایر

صرافی بیت‌فلایر در ژوئن 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. یوزو کانو (Yuzo Kano) بنیانگذار و مدیرعامل بیت‌فلایر است. این مجموعه توانست در مدتی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد.

یوزو کانو (Yuzo Kano) بنیانگذار و مدیرعامل بیت‌فلایر است.
یوزو کانو (Yuzo Kano) بنیانگذار و مدیرعامل بیت‌فلایر است.

تیم توسعه‌دهنده بیت‌فلایر همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته است و انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این پلتفرم از سال 2017 ارائه خدمات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا آغاز کرد و به بازیگری بین‌المللی در حوزه کریپتوکارنسی تبدیل شد.

ویژگی‌های صرافی بیت‌فلایر

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بیت‌فلایر (BitFlyer) عبارتند از:

+ امنیت بسیار بالا

+ کاربران زیاد و نقدینگی بالا

+ طراحی کاربرپسند سایت

+ کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ کیف پول امن اختصاصی

+ زیرساخت‌های فنی قوی

+ پشتیبانی بسیار خوب

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌اواس)

ارزهای صرافی بیت‌فلایر

لیست ارزهای صرافی بیت‌فلایر بسیار کوتاه است و تعداد محدودی رمز ارز معتبر را در بر می‌گیرد. البته فهرست ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک (ETC)، لایت‌کوین، چِین‌لینک، لیسک (LISK) و پولکادات بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

امنیت صرافی بیت‌فلایر

بیت‌فلایر (BitFlyer) برای بالا بردن امنیت صرافی خود، از مکانیزم‌هایی بسیار سختگیرانه نظیر سیستم شناسایی دوعاملی و کیف پول چندامضایی استفاده می‌کند.

لیست ارزهای صرافی بیت‌فلایر بسیار کوتاه است و تعداد محدودی رمز ارز معتبر را در بر می‌گیرد.
لیست ارزهای صرافی بیت‌فلایر بسیار کوتاه است و تعداد محدودی رمز ارز معتبر را در بر می‌گیرد.

همچنین بیت‌فلایر کیف پول اختصاصی خود را دارد تا سطح امنیت حساب‌های مشتریان خود را ارتقا دهد. رابط کاربری ساده و استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری نظیر SHA-2 و فایروال WAF از دیگر ویژگی‌های مهم این صرافی ارز دیجیتال هستند. گفتنی است که این صرافی تا کنون هرگز به صورت گسترده هک نشده است.

آینده بیت‌فلایر (BitFlyer)

برنامه بیت‌فلایر برای آینده بیشتر روی گسترش ابزارهای تحلیلی و افزایش گزینه‌های معاملاتی متمرکز است. رودمَپ بیت‌فلایر اطلاعات مفیدی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه می‌دهد.

لیست ارزهای صرافی بیت‌فلایر بسیار کوتاه است و تعداد محدودی رمز ارز معتبر را در بر می‌گیرد.
لیست ارزهای صرافی بیت‌فلایر بسیار کوتاه است و تعداد محدودی رمز ارز معتبر را در بر می‌گیرد.

همچنین با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده آن را بسیار روشن دانست. سایت بیت‌فلایر مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی بیت‌فلایر نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

سوالات متداول صرافی بیت‌فلایر (BitFlyer)

مهم‌ترین ویژگی صرافی بیت‌فلایر چیست؟

بیت‌فلایر (BitFlyer) یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال در کشور ژاپن است. امنیت بسیار بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها موجب محبوبیت بین‌المللی آن در میان تریدرها شده است.

ثبت نام در بیت‌فلایر به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بیت‌فلایر و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی بیت‌فلایرhttps://bitflyer.com است.

دسترسی به صرافی بیت‌فلایر برای ایرانیان چگونه است؟

بیت‌فلایر نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازه ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

چه رمز ارزهایی را می‌توان در بیت‌فلایر معامله کرد؟

بیت‌فلایر از رمز ارزهای محدودی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک، لایت‌کوین، چِین‌لینک، لیسک و پولکادات بیشترین حجم معامله را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.