بیتسو (Bitso) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در آمریکای لاتین است. دفتر مرکزی این صرافی در کشور مکزیک است اما اشخاص از سراسر دنیا می‌توانند در این صرافی به معامله رمز ارز بپردازند. کارمزد پایین انجام تراکنش‌ها یکی از مزیت‌های این پلتفرم است که موجب اقبال بین‌المللی آن در میان تریدرها شده است. گفتنی است که احراز هویت برای کاربرانی که با آی‌پی ایران اقدام می‌کنند با محدودیت‌هایی مواجه است. بیتسو تا کنون امکان مبادله بیش از پنجاه رمز ارز معتبر و نود جفت معاملاتی را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران خود فراهم آورده است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال بیتسو و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

تاریخچه صرافی بیتسو

صرافی بیتسو (Bitso) در سال 2014 آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی این شرکت در کشور مکزیک واقع است. این صرافی دفاتر متعددی نیز در کشورها بزرگ آمریکای لاتین مانند برزیل، آرژانتین، کلمبیا و السالوادور دارد. این مجموعه در سال 2022 تعدیل نیروی گسترده‌ای انجام داد، اما با مدیریت درست توانست به رشد خود ادامه دهد.

صرافی بیتسو (Bitso) در سال 2014 آغاز به کار کرد.
صرافی بیتسو (Bitso) در سال 2014 آغاز به کار کرد.

تا کنون این صرافی امکان مبادله بیش از پنجاه نوع ارز دیجیتال معتبر و نود جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. گفتنی است که لیست ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود به مرور در حال گسترش است.

ویژگی‌های صرافی بیتسو

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال بیتسو (Bitso) عبارتند از:

+ کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ گزینه‌های معاملاتی متنوع

+ طراحی کاربرپسند سایت

+ اپلیکیشن کاربردی موبایل (اندروید و آی‌او‌اس)

+ حجم نقدینگی بالا و کاربران زیاد

+ امکان ارسال و دریافت حواله با استیبل‌کوین‌ها

+ امنیت بسیار بالا

کارمزد صرافی بیتسو

کارمزدهای صرافی بیتسو (Bitso) از متوسط کارمزدهای صرافی‌های متمرکز کمی پایین‌تر است. کارمزد برداشت‌کنندگان از بازار 0.098% و کارمزد سازندگان بازار 0.075% است. همچنین کارمزد برداشت اولیه ثابتی به میزان 0.00005 BTC برای تریدرها در نظر گرفته شده است. گفتنی است که بیتسو هیچ هزینه‌ای برای واریز وجه به صرافی دریافت نمی‌کند.

توسعه‌دهندگان بیتسو

صرافی بیتسو در سال 2014 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. بن پیترز (Ben Peters)، دنیل ووگل (Daniel Vogel) و پابلو گونزالس (Pablo Gonzalez) بنیانگذاران بیتسو هستند.

بیتسو (Bitso) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در آمریکای لاتین است.
بیتسو (Bitso) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در آمریکای لاتین است.

این مجموعه موفق شده است نقدینگی زیادی را طی سال‌های فعالیت خود جذب کند و حجم معاملات خود را به میزان زیادی گسترش دهد. تیم توسعه‌دهنده بیتسو همچنین گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برداشته است و انواع گزینه‌های معاملاتی را با حجم بالایی از نقدینگی به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ارزهای صرافی بیتسو

لیست ارزهای صرافی بیتسو کوتاه است و حدود پنجاه رمز ارز را در بر می‌گیرد. فهرست ارزهایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود به مروز در حال گسترده شدن است. در حال حاضر، بیت کوین، اتریوم، ریپل،لایت کوین، بیت‌کوین‌کش، دوج کوین، چیلیز (CHZ) و سولانابیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

آینده بیتسو

برنامه بیتسو برای آینده بیشتر روی گسترش خدمات معاملاتی این صرافی متمرکز است. نقشه راه بیتسو اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد، اما با توجه به رشد پایدار این پروژه، می‌توان آینده بیتسو را بسیار روشن دانست. سایت بیتسو مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی بیتسو نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

جدیدترین به‌روزرسانی بیتسو

بیتسو تبادل سریع و ارزان توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است. با بالا رفتن حجم معاملات روزانه در این صرافی، کارمزدها نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرده‌اند. رشد زیرساخت‌های این پلتفرم همچنین موجب بالا رفتن سرعت انجام معاملات و در نتیجه صرفه‌جویی در زمان کاربران شده است.

بیتسو تبادل سریع و ارزان توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است.
بیتسو تبادل سریع و ارزان توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران فراهم آورده است.

پاداش‌های این صرافی برای تأمین‌کنندگان نقدینگی و سرمایه‌گذاران در سال اخیر افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا اوایل سال 2024 شاهد افزایش ارزهای قابل‌معامله، حجم معاملات روزانه و به‌روزرسانی‌هایی مبتکرانه باشیم.

سوالات متداول صرافی بیتسو (Bitso)

ثبت نام در بیتسو به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بیتسو و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی بیتسو https://bitso.comاست.

دسترسی به صرافی بیتسو برای ایرانیان چگونه است؟

بیتسو (Bitso) نیز همانند بسیاری دیگر از صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال اجازۀ ارائۀ خدمات به کاربران ایرانی را ندارد.

مهم‌ترین ویژگی صرافی بیتسو چیست؟

بیتسو از رمز ارزهای بسیار محدودی پشتیبانی می‌کند، اما کارمزد پایین تراکنش‌ها و امنیت بالا موجب محبوبیت آن نزد کاربران شده است.

عنوان چه رمز ارزهایی را می‌توان در بیتسو معامله کرد؟

بیتسو از حدود پنجاه ارز دیجیتال و نود جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند که این فهرست در حال گسترده شدن است. در حال حاضر بیت کوین، اتریوم، ریپل،لایت کوین، بیت‌کوین‌کش، دوج کوین، چیلیز و سولانا بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی دارند.