بایننس دکس (Binance DEX) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است. برای ثبت نام در صرافی بایننس دکس نیازی به احراز هویت نیست. بنابراین تمام افراد از سراسر دنیا می‌توانند به راحتی وارد این صرافی شوند و پس از اتصال کیف پول خود به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. بایننس دکس با حمایت صرافی بایننس راه‌اندازی شده و امکان مبادله بیش از صد رمز ارز گوناگون را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت برای کاربران خود فراهم آورده است. در این مقاله، به معرفی صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بایننس دکس و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

 

صرافی بایننس دکس

صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس (Binance DEX) در سال 2019 آغاز به کار کرد. این صرافی امکان مبادله بیش از صد نوع ارز دیجیتال را به صورت سریع و ارزان برای کاربران فراهم کرده است. گفتنی است که لیست ارزهای دیجیتالی که در این پلتفرم از آنها پشتیبانی می‌شود روزبه‌روز در حال گسترش است. بایننس دکس در واقع شبکه‌ای همتا به همتا (P2P) برای تبادل رمز ارزها است که در آن می‌توان ارزهای دیجیتالی نظیر بایننس کوین را با سایر ارزها مبادله کرد.

بایننس دکس به کاربران خود امکان می‌دهد تا به صورت مستقیم با خریداران و فروشندگان معامله کنند. در واقع در این صرافی افراد بدون واسطه با سایر کاربران وارد معامله می‌شوند و بر سر قیمت با یکدیگر به توافق می‌رسند. بنابراین ممکن است نرخ ارزهای دیجیتال و کارمزد تراکنش‌ها با دیگر صرافی‌ها متفاوت باشد.

بایننس دکس به کاربران خود امکان می‌دهد تا به صورت مستقیم با خریداران و فروشندگان معامله کنند
بایننس دکس به کاربران خود امکان می‌دهد تا به صورت مستقیم با خریداران و فروشندگان معامله کنند

از سوی دیگر، صرافی‌های غیرمتمرکز توانسته‌اند بسیاری از مشکلات صرافی‌های متمرکز را حل نمایند. مشکلاتی نظیر هک شدن و اشتباهات مدیریتی اشخاص در این پلتفرم‌ها کمتر مطرح هستند. زیرا صرافی‌های غیرمتمرکز بدون نیاز به شخص ثالث عمل می‌کنند. بایننس دکس نیز یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر شبکه بایننس (Binance) است. گفتنی است که ورود به صرافی بایننس دکس نیازی به احراز هویت ندارد.

 

کار با صرافی بایننس دکس

صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس برخلاف صرافی‌های متمرکز، پلتفرمی برای ارتباط افراد با یکدیگر و انجام مستقیم معاملات در حوزه کریپتوکارنسی است. کار با بایننس دکس برای افراد تازه‌کار و افرادی که فقط از خدمات صرافی‌های متمرکز استفاده کرده‌اند احتمالاً کمی گیج‌کننده خواهد بود.

تبادل امن و بی‌واسطۀ رمز ارز مهم‌ترین خصوصیت کار با صرافی بایننس دکس محسوب می‌شود.
تبادل امن و بی‌واسطۀ رمز ارز مهم‌ترین خصوصیت کار با صرافی بایننس دکس محسوب می‌شود.

با وجود این، تجربه‌ای تازه و متفاوت در معاملات ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. اشخاصی که تمایل دارند کنترل دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت کامل در دست داشته باشند و تمایل به ناشناس بودن دارند از کار با این صرافی غیرمتمرکز بسیار بهره خواهند برد. تبادل امن و بی‌واسطۀ رمز ارز مهم‌ترین خصوصیت کار با صرافی بایننس دکس محسوب می‌شود.

 

جدیدترین به‌روزرسانی بایننس دکس

شرکت بایننس توجه ویژه‌ای به صرافی غیرمتمرکز خود دارد و بی‌تردید راه‌اندازی این پلتفرم مسیر پیشرفت این مجموعه را هموارتر از پیش کرده است. بایننس دکس تبادل فوری و ارزان توکن‌های گوناگون را برای معامله‌گران فراهم آورده است. کارمزد این صرافی با رشد زیرساخت‌های آن و افزایش حجم معاملات در آن رو به کاهش است.

بایننس دکس تبادل فوری و ارزان توکن‌های گوناگون را برای معامله‌گران فراهم آورده است.
بایننس دکس تبادل فوری و ارزان توکن‌های گوناگون را برای معامله‌گران فراهم آورده است.

بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران می‌شود. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که توسعۀ این صرافی غیرمتمرکز سبب ارتقای خدمات در حوزۀ کریپتوکارنسی خواهد شد. انتظار می‌رود این پروژه روند روبه‌رشد خود را ادامه دهد و تا پایان سال 2023 شاهد به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

 

توسعه‌دهندگان بایننس دکس

صرافی بایننس دکس با حمایت بایننس شکل گرفت. بنیانگذاران بایننس دکس کار خود را با ایدۀ ساخت یک صرافی غیرمتمرکز بر پایه بایننس آغاز کردند. آنها موفق شدند پروژه خود را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند. سرانجام در سال 2019 صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بایننس دکس به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در سال 2019 صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بایننس دکس به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
در سال 2019 صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بایننس دکس به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

بایننس دکس توانست در زمانی کوتاه نقدینگی زیادی را جذب کند و حجم معاملات خود را گسترش دهد. تیم توسعه‌دهنده بایننس دکس گامی بلند برای استفاده از قابلیت‌های شبکه بایننس برداشت. بایننس دکس (Binance DEX) با بهره بردن از تمام تجربه‌های پیشین و با خلاقیت توسعه‌دهندگان خود توانست خیلی سریع به ابزاری کارآمد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

 

ویژگی‌های صرافی بایننس دکس

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال بایننس دکس (Binance DEX) عبارتند از:

+ ترید کردن به صورت ناشناس

+ سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها

+ امنیت بسیار بالا

+ طراحی کاربرپسند

+ خرید و فروش ارز دیجیتال بدون انجام احراز هویت

+ تمرکززدایی از بازارهای متمرکز ارزهای دیجیتال

+ معامله به صورت همتا به همتا (Peer-to-peer)

 

امنیت صرافی بایننس دکس

یکی از مزیت‌های استفاده از صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس، امنیت بسیار بالای آن است. صرافی‌های غیرمتمرکز احتمال زیان‌های ناشی از خرابی سرورها را به میزان زیادی کاهش داده‌اند. بایننس دکس نیز با انتقال سرورهای خود به نقاط مختلف جهان توانسته است خطر ناشی از خرابی سرورها را تا حد زیادی کاهش دهد.

در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند
در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند

در واقع در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند و اختلالی در عملکرد سیستم به وجود نمی‌آید. همچنین صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر به دارایی کاربران دسترسی ندارند و در نتیجه حتی اگر هکرها بتوانند به این سیستم نفوذ کنند، چیز زیادی نصیب آنها نمی‌شود.

 

تفاوت بایننس دکس با بایننس

بایننس دکس (Binance DEX) یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و بایننس (Binance) یک صرافی متمرکز است. غیرمتمرکز بودن بایننس دکس به کاربران امکان می‌دهد تا بدون واسطه و به طور مستقیم با دیگر کاربران وارد معامله شوند. همچنین توافق بر سر قیمت به خود کاربران واگذار شده است.

بایننس دکس (Binance DEX) یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و بایننس (Binance) یک صرافی متمرکز است
بایننس دکس (Binance DEX) یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و بایننس (Binance) یک صرافی متمرکز است

در نتیجه، قیمت ارزهای دیجیتال نظیر بایننس در این صرافی ممکن است متفاوت با نرخ بازار باشد. به بیان دیگر، بایننس دکس قیمت‌ها را از بازار نمی‌گیرد، بلکه قیمت رمز ارزها بر اساس توافق کاربران و با تعامل آنها تعیین می‌شود.

 

آینده بایننس دکس

برنامه بایننس دکس برای آینده بیشتر روی توسعه این صرافی متمرکز است. نقشه راه بایننس دکس اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی این مجموعه نمی‌دهد. اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده بایننس دکس را بسیار روشن دانست. سایت بایننس دکس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. ثبت نام و ورود به صرافی بایننس دکس نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود. ویدئوی آموزشی کامل کار با صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس نیز در صفحه اصلی همین وب‌سایت در دسترس است.

 

سوالات متداول بایننس دکس؛ صرافی غیرمتمرکز بایننس

بایننس دکس چیست؟

«بایننس دکس» (Binance DEX) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال مبتنی بر بایننس است. این صرافی امکان انجام معاملات را با حداقل کارمزد و حداکثر سرعت و بدون نیاز به احراز هویت برای کاربران خود مهیا کرده است.

تفاوت اصلی بایننس دکس با صرافی بایننس در چیست؟

غیرمتمرکز بودن بایننس دکس مهم‌ترین تفاوت آن با بایننس است. این صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال به کاربران خود امکان می‌دهد تا به طور مستقیم و بی‌واسطه با دیگر کاربران معامله کنند.

ثبت نام در بایننس دکس به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی بایننس دکس نیازی به احراز هویت نیست. افراد می‌توانند فقط با اتصال کیف پول خود وارد این صرافی شوند و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند. آدرس صرافی بایننس دکس https://testnet.binance.org است.

برنامه بایننس دکس برای آینده چیست؟

برنامه بایننس دکس برای آینده بیشتر بر توسعه این صرافی تأکید دارد. رودمَپ بایننس دکس اطلاعات زیادی دربارۀ تغییرات بزرگ پیش روی آن نمی‌دهد. اما با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده بایننس دکس را بسیار روشن دانست.

مهم‌ترین ویژگی صرافی بایننس دکس چیست؟

امنیت بالای بایننس دکس مهم‌ترین مزیت استفاده از این صرافی محسوب می‌شود. احتمال زیان‌های ناشی از خرابی سرورها در این سیستم بسیار کاهش یافته است و در صورت خراب شدن یکی از سرورها، سایر سرورها به کار خود ادامه می‌دهند. همچنین از آنجایی که این صرافی به طور مستقیم به دارایی کاربران دسترسی ندارد، حتی اگر هکرها بتوانند به این سیستم نفوذ کنند، چیز زیادی نصیب آنها نخواهد شد.