بهترین تاکتیک‌های معاملاتی اغلب از سال‌ها سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ناشی می‌شود. با استفاده از این راهنمای مفید، هر فرد تازه واردی، می‌تواند یاد بگیرد که چگونه بهترین استراتژی‌های معاملاتی را ارائه دهد و از اشتباهات رایج ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. در این مقاله به نکات سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال برای کسانی که تصمیم ورود به بازار کریپتو کارنسی را دارند، می‌پردازیم.

برای شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به چه نکاتی دقت کنیم؟

به عنوان یک مبتدی، می‌توانید با انجام اقدامات زیر در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید:

  • انتخاب یک صرافی یا کارگزار کریپتو
  • ایجاد و تأیید حساب خود
  • واریز ارز فیات برای سرمایه‌گذاری
  • سفارش ارز دیجیتال خود
  • انتخاب یک روش ذخیره‌سازی مانند کیف پول

اما این فقط خلاصه ای از کارهایی است که برای سرمایه گذاری باید انجام دهید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه وارد ارزهای دیجیتال شوید و با نکات مهم سرمایه گذاری مبتدی در بازار ارز دیجیتال آشنا شوید، این بخش راهنمای شما خواهد بود.

برای شروع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به چه نکاتی دقت کنیم؟

یک استراتژی برای تجارت کریپتو داشته باشید

جدا کردن توصیه‌های ارزهای دیجیتال واقعی از کلاهبرداری‌ها آسان نیست. کوسه‌های زیادی هستند که منتظرند پول شما را بگیرند. گزارش‌های مربوط به کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتوکارنسی‌ها در نه ماهه اول سال 2021 به 7118 مورد افزایش یافت. طبق ادعای Action Fraud، این میزان در کل سال 2020، 30 درصد افزایش داشت و میانگین ضرر هر قربانی 20500 پوند بود.

سعی کنید با دید انتقادی به پروژه یا پلتفرم نگاه کنید. چند کاربر دارد؟ چه مشکلی را حل می‌کند؟ در آخر از کوین‌هایی که وعده می‌دهند اما چیز ملموسی ارائه نکرده‌اند، اجتناب کنید.

مدیریت ریسک داشته باشید

سبد ارزهای دیجیتال خود را متنوع کنید

سرمایه گذاری بیش از حد روی یک ارز دیجیتال به صرفه نیست؛ همانطور که می‌گویند همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. مانند سهام و بورس، پول خود را بین ارزهای دیجیتال مختلف تقسیم کنید. این کار به این معنی است که اگر ارزش یکی از آنها به شدت کاهش یابد، بیش از حد ضرر نکنید و تحت فشار قرار نگیرید. به خصوص که قیمت‌های بازار این سرمایه گذاری‌ها بسیار پر نوسان است.

دید سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته باشید

قیمت‌ها می‌توانند روز به روز به‌طور چشمگیری افزایش یا کاهش پیدا کنند و معامله‌گران تازه‌کار اغلب در هنگام پایین بودن قیمت‌ها فریب فروش وحشتناک را می‌خورند. ارزهای دیجیتال از بین نمی‌روند و نگه داشتن سرمایه خود در بازار کریپتو برای ماه‌ها یا سال ها، می‌تواند بهترین پاداش‌ها را به شما ارائه دهد.

خریدتان را به صورت خودکار انجام دهید

درست مانند سهام و بورس، می‌توانید از خودکارسازی خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنید. اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال، از جمله Coinbase و  Geminiبه شما امکان می‌دهند تا خریدهای تکراری را تنظیم کنید. بدین صورت که سرمایه‌گذاران کریپتو به پلتفرم می‌گویند که هر ماه مقدار ثابتی از ارز دیجیتال ترجیحی خود را خریداری کند. به عنوان مثال، بیت کوین به ارزش 100 پوند. یعنی وقتی قیمت‌ها بالاست مقدار ارز کمتری می‌گیرند و وقتی قیمت‌ها پایین است مقداری بیشتر خریداری می‌کنند.

این کار استرس ناشی از تلاش برای زمان‌بندی بازار با خرید ارز با کمترین قیمت ممکن یا فروش با بالاترین قیمت را از بین می‌برد.

از ربات‌های تریدینگ استفاده کنید

ربات‌های معاملاتی در برخی شرایط می‌توانند مفید باشند، اما برای مبتدیانی که به دنبال نکات سرمایه‌گذاری رمز ارزها هستند، توصیه نمی‌شوند. اغلب این بات‌ها فقط کلاهبرداری‌های پنهان هستند. اگر الگوریتم واقعی وجود داشت که معاملات خرید و فروش شما را تا حد کمال زمان بندی می‌کرد، طبیعتا همه از آنها استفاده می‌کردند!

به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید

یکی از بهترین نکات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال برای مبتدیان، طرح معاملاتی است. طرح معاملاتی به طرحی اشاره دارد که نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را تعیین می‌کند. طرح معاملاتی ارز دیجیتال شما شامل اجزای زیر است:

  • تجزیه و تحلیل
  • تمرکز بازار
  • نقشه ریسک

با استفاده از برنامه معاملاتی، شما متمرکز می‌مانید و تنها معاملاتی را هدف قرار می‌دهید که با پارامترها و دستورالعمل‌های شما مطابقت دارند. مهمترین بخش ایجاد یک طرح معاملاتی، پایبندی به آن است. فقط در صورتی برنامه خود را تغییر دهید که روش معاملاتی بهتری پیدا کرده باشید.

یک طرح معاملاتی ارزهای دیجیتال، استراتژی شما را با تعامل بازار هماهنگ می‌کند. شما در یک محیط کنترل شده کار می‌کنید و نتایج اندازه گیری می‌کنید. به این ترتیب، می‌توانید نتایج بالقوه خود را تصور کنید. مهمتر از آن، یک طرح معاملاتی به شما امکان می‌دهد ریسک خود را مدیریت کنید تا ضرر پرتفوی خود را محدود کنید. وقتی به یک نسبت ریسک به پاداش ثابت پایبند باشید، می‌توانید از ضررهای غیر منطقی جلوگیری کنید.

تارگت پرایس و حد ضرر

اگرچه نمی‌خواهید هنگام معامله ارزهای دیجیتال پول خود را از دست بدهید، اما در برخی مواقع این امر اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، می‌توانید محدودیتی برای میزان ضرری که می‌توانید تحمل کنید تعیین کنید. توقف ضرر محدودیتی است که با یک کارگزار برای فروش دارایی‌های خود در صورت رسیدن به قیمت خاصی تعیین می‌کنید. با انجام این کار، ضرری که متحمل می‌شوید را به حداقل می‌رسانید.

به عنوان مثال، اگر یک توکن را با قیمت 50 دلار خریداری کنید، می‌توانید یک دستور حد ضرر برای فروش آن در صورت رسیدن قیمت به 45 دلار تعیین کنید. در این صورت، شما آآمادگی 10 درصد ضرر را خواهید داشت. به عنوان یک مبتدی، باید بدانید که چه زمانی ضرر را با حد ضرر کاهش دهید.

در همین حال، قیمت هدف برای یک ارز دیجیتال، تخمین تحلیلگران از قیمت آتی یک توکن است. کارشناسان این قیمت‌ها را بر اساس عملکرد تاریخی و پیش‌بینی درآمد توکن‌ها قرار می‌دهند.محدودیت هایی را برای میزان سرمایه گذاری خود در یک ارز دیجیتال خاص تعیین کنید و وسوسه نشوید که با پولی بیشتر از آنچه می‌توانید از دست بدهید معامله کنید. تجارت ارزهای دیجیتال یک تجارت پرریسک است و نسبت بیشتری از معامله گران به جای سود، ضرر می‌کنند. پس به این نکات پایه‌ای سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال پایبند باشید تا کمترین میزان ضرر را داشته باشید.

سبد ارزهای دیجیتال خود را متنوع کنید

فقط آنچه را که می‌توانید از دست بدهید سرمایه گذاری کنید

یکی از ابتدایی‌ترین بهترین نکات سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال این است که فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. وقتی اجازه می‌دهید مواردی مانند توییت‌های میلیاردرهایی چون ایلان ماسک، تصمیم‌های سرمایه‌گذاری شما را هدایت کنند در نهایت سرمایه‌ خود را از دست می‌دهید.

سرمایه‌گذاران جدید کریپتو اغلب در یک ارز دیجیتال خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند، فقط به این دلیل که دیگران این کار را انجام می‌دهند. بله، این ایده ممکن است فریبنده باشد، اما چگونه در دراز مدت دوام می‌آورد؟ آیا این ارز در حال حاضر فقط در حال تبلیغات است، یا پتانسیل آینده را نیز دارد؟ فقط به این دلیل که به نظر می‌رسد همه اطرافیان شما روی یک میم کوین خاص سرمایه گذاری می‌کنند، زیر بار نروید. در عوض، تحقیقات خود را انجام دهید، به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و مطمئن شوید که حجم خرید خود را افزایش داده‌اید.

در یک نگاه

در این مقاله سعی کردیم راهنمای اصول ورود و نکات سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال برای مبتدیان و تازه واردان را بررسی کنیم. به طور خلاصه، تحقیقات خود را به خوبی انجام دهید، به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و اجازه ندهید هیجان و احساسات، شما را از برنامه خود باز دارن. همچنین گفته‌های متخصصان رمزارزها را تنها معیار خود برای سرمایه‌گذاری قرار ندهید و اطلاعات خود را از منابع معتبر ارزهای دیجیتال دریافت کنید.