فانتوم (Fantom) با نماد FTM یکی از ارزهای دیجیتال معتبر است. این رمز ارز توکن حاکمیتی پلتفرم فانتوم محسوب می‌شود. شبکه فانتوم با هدف حل مشکلات سیستم‌های قدیمی قرارداد هوشمند ایجاد شد. سرعت بالای انجام گرفتن تراکنش مهم‌ترین ویژگی رمز ارز فانتوم محسوب می‌شود. خرید فانتوم و فروش فانتوم بخش قابل توجهی از معاملات رمز ارز در ایران را تشکیل می‌دهند. در این مقاله، همۀ اطلاعات لازم و ضروری دربارۀ رمز ارز فانتوم (اف‌تی‌ام) به صورت دقیق گردآوری شده‌اند. پس از مرور این موارد می‌توانید با اطمینان کامل برای خرید و فروش فانتوم اقدام نمایید.

 

خرید فانتوم

پلتفرم فانتوم بستری مناسب برای خریداران رمز ارز فانتوم به وجود آورده است. این پلتفرم عملکردی بسیار سریع با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا دارد. در واقع فانتوم شبکه‌ای از بلاکچین‌ها است که امکان انجام تراکنش‌ها را در کمتر از دو ثانیه امکان‌پذیر کرده است.

خرید فانتوم راهی عالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.
خرید فانتوم راهی عالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است.

خرید فانتوم راهی عالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. سرعت بالا و کارمزد اندک تراکنش‌ها موجب شده است که این رمز ارز هم در بین تریدرها و هم در میان هولدرها از محبوبیت فراوانی برخوردار باشد.

 

نحوه خرید فانتوم

برای خرید فانتوم کافی است به حساب کاربری خود در صرافی مورد اعتمادتان وارد شوید. قیمت لحظه‌ای فانتوم به تومان را مشاهده نمایید و به میزان دلخواه خود از این رمز ارز سفارش دهید. توصیه می‌شود پیش از ثبت سفارش، تحلیل‌ها و چرخه‌های بازار را نیز با دقت بررسی نمایید.

توصیه می‌شود پیش از ثبت سفارش، تحلیل‌ها و چرخه‌های بازار را نیز با دقت بررسی نمایید.
توصیه می‌شود پیش از ثبت سفارش، تحلیل‌ها و چرخه‌های بازار را نیز با دقت بررسی نمایید.

در نظر داشته باشید که کارمزد خرید فانتوم به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین محسوب می‌شود. گفتنی است که خرید فانتوم بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های مجاز و معتبر ممکن نیست.

 

فروش فانتوم

فروش فانتوم در ایران بسیار آسان و سریع است. تمام صرافی‌های معتبر امکان فروش فوری این رمز ارز را دارند. همچنین فروش فانتوم در ترکیه و کانادا نیز به آسانی انجام‌پذیر است. این ارز دیجیتال، به دلیل سرعت بالای انجام شدن تراکنش‌ها در شبکه، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی دارد.

تبدیل فانتوم به دیگر رمز ارزها نیز به راحتی و با کارمزدی اندک انجام می‌گیرد.
تبدیل فانتوم به دیگر رمز ارزها نیز به راحتی و با کارمزدی اندک انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر، تبدیل فانتوم به دیگر رمز ارزها نیز به راحتی و با کارمزدی اندک انجام می‌گیرد. بنابراین خرید و فروش فانتوم بدون نگرانی در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین امکان تبدیل فانتوم به دلار در صرافی‌های سراسر دنیا فراهم است.

 

نحوه فروش فانتوم

برای فروش فانتوم کافی است به حساب کاربری خود در یک صرافی ارز دیجیتال وارد شوید. قیمت لحظه‌ای فانتوم به ریال را مشاهده نمایید و میزان رمز ارز مورد نظر خود برای فروش و قیمت مدنظرتان را وارد کنید. مقدار دقیق کارمزد مبادله و مبلغ خالص دریافتی شما در صورت فروش رفتن نیز به صورت شفاف به شما اعلام می‌شود.

برای فروش فانتوم کافی است به حساب کاربری خود در یک صرافی ارز دیجیتال وارد شوید.
برای فروش فانتوم کافی است به حساب کاربری خود در یک صرافی ارز دیجیتال وارد شوید.

سپس خریداران آنلاین پیشنهاد فروش شما را بررسی می‌کنند و در صورت قبول معامله، تراکنش انجام می‌گیرد. گفتنی است که فروش فانتوم بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های معتبر و مجاز ممکن نیست.

 

قیمت فانتوم

فانتوم حدود 0.1 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. بیشترین قیمت فانتوم معادل 3/47 دلار بود که در اکتبر 2021 معامله شد. قیمت فانتوم در سال 2023 کمی کاهش یافته است، اما با توجه به پیشرفت این رمز ارز پیشبینی می‌شود قیمت آن روندی صعودی داشته باشد و دیگر شاهد ریزش فانتوم نباشیم. بررسی نمودار قیمت فانتوم و تاریخچه آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به آن دارند. همچنین شرایطی فراهم شده است که تبدیل فانتوم به ارزهای دیجیتال دیگر بسیار سریع‌تر از ارزهای رایج انجام گیرد.

بیشترین قیمت فانتوم معادل 3/47 دلار بود که در اکتبر 2021 معامله شد.
بیشترین قیمت فانتوم معادل 3/47 دلار بود که در اکتبر 2021 معامله شد.

قیمت فانتوم در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. در نتیجه، قیمت لحظه‌ای فانتوم متغیر است و پیش‌بینی قیمت فانتوم نیز تابع دلار است. این موضوع در مورد نسبت قیمت فانتوم به سایر ارزها نیز صادق است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که نمودارها و تحلیل‌ها به دقت بررسی شوند. البته باید توجه داشت که قیمت خرید و قیمت فروش این رمز ارز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همچنین کارمزد فانتوم هنگام خرید، فروش، واریز، برداشت و انتقال بسیار پایین است.

 

کاربرد فانتوم

پروژه فانتوم، به دلیل مقیاس‌پذیری بالا و غیرمتمرکز بودن، بسیاری از محدودیت‌های بلاکچین‌های نسل قبل را ندارد. همچنین متن‌باز بودن آن عاملی برای رشد همه‌جانبۀ آن محسوب می‌شود. انتقال آسان و سریع پول در این سیستم موجب شده است که فانتوم کاربردهای متعدد و بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

در ایران، به دلیل دسترسی نداشتن اشخاص به حساب‌های بانکی بین‌المللی، ارزهای دیجیتال گزینه‌ای بسیار عالی برای انجام معاملات بین‌المللی محسوب می‌شوند. بسیاری از تاجران و فعالان اقتصادی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی خود از ارزهایی نظیر فانتوم (FTM) بهره می‌برند. در واقع، فناوری بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است.

فناوری بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است.
فناوری بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است.

گفتنی است افراد پس از خرید فانتوم می‌توانند به آسانی و با کمترین کارمزد هر ارز دیجیتال دیگری را که تمایل دارند تهیه کنند. همچنین هر زمان که بخواهند می‌توانند بلافاصله رمز ارز فانتوم خود را به ریال تبدیل نمایند. سایت فانتوم مرجع رسمی اطلاعات جدید و به‌روزرسانی‌ها در مورد این ارز دیجیتال است. این ابزار قدرتمند اقتصادی به کاربران خود امکان می‌دهد در هر کجای دنیا که هستند معاملات خود را به آسانی انجام دهند و در اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند.

 

صرافی فانتوم

«صرفینو» بهترین صرافی برای خرید فانتوم و فروش فانتوم در ایران است. در این صرافی، کارمزدی بابت انتقال فانتوم به کیف پول یا موارد دیگر گرفته نمی‌شود و افراد فقط کارمزد رسمی انتقال در شبکه را پرداخت می‌کنند. گفتنی است که کارمزد تبدیل ریال به فانتوم و کارمزد تبدیل فانتوم به ریال به میزان تراکنش و قیمت لحظه‌ای این رمز ارز وابسته است و پیش از انجام هر تراکنشی به صورت دقیق و روشن به خریداران و فروشندگان نشان داده می‌شود. کارمزد انتقال پایین‌تر، امکان واریز و برداشت آنی، تضمین امنیت تراکنش‌ها و پشتیبانی بیست‌وچهار ساعته مهم‌ترین ویژگی‌های صرفینو در مقایسه با دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است.

برای خرید و فروش فانتوم در صرافی صرفینو ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید. پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین خود در همین سایت، می‌توانید بلافاصله برای خرید فانتوم یا فروش فانتوم خود اقدام کنید. ایجاد حساب کاربری در سایت صرفینو صرفاً با وارد کردن اطلاعات و ضمیمه کردن عکس در کمتر از پانزده دقیقه به طور کامل انجام می‌گیرد. گفتنی است که در صفحۀ خود همیشه می‌توانید قیمت لحظه‌ای فانتوم و نمودار تکنیکال و فاندمنتال آن را مشاهده نمایید. باید یادآوری کرد که قیمت فانتوم به تومان بر اساس قیمت روز دلار تعیین می‌شود.

 

نگهداری فانتوم

فانتوم را می‌توان در بیشتر کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال نگهداری کرد. این رمز ارز سازگاری کاملی با کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناخته‌شده‌ای مانند تراست‌والت و لجر دارد. از سوی دیگر، فروش و خرید آنلاین فانتوم از طریق بسیاری از صرافی‌ها امکان‌پذیر است.

فروش و خرید آنلاین فانتوم از طریق بسیاری از صرافی‌ها امکان‌پذیر است.
فروش و خرید آنلاین فانتوم از طریق بسیاری از صرافی‌ها امکان‌پذیر است.

صرافی‌های معتبری نظیر بایننس و بیتمکس امکان مبادله فانتوم را فراهم آورده‌اند. گفتنی است که همانند دیگر ارزهای دیجیتال، فانتوم نیز از طریق شناسه تراکنش قابل رهگیری خواهد بود.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های فانتوم

  1. مقیاس‌پذیری: فانتوم با ایجاد بلاکچین اختصاصی برای هر برنامه مشکل مقیاس‌پذیری را تا حد بسیار زیادی حل کرده است. در واقع زمانی که تعداد کاربران افزایش می‌یابد، سرعت کل شبکه کاهش نمی‌یابد. بنابراین ارز دیجیتال فانتوم تحت تأثیر ازدحام شبکه قرار نمی‌گیرد. به طور کلی، شبکه‌هایی که روی پلتفرم فانتوم ساخته می‌شوند، از دیگر شبکه‌ها مستقل هستند و اختلال‌های متعارف در دیگر شبکه‌ها در آنها به وجود نمی‌آید.
  2. ماژولار بودن: پلتفرم فانتوم انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد. دلیل این امر، ماژولار بودن این شبکه است. به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) مبتنی بر اتریوم را در زمانی کوتاه به شبکۀ اصلی اپرا (Opera) منتقل کنند و از این طریق، عملکرد کل پلتفرم را ارتقا دهند.
  3. امنیت فانتوم: تأمین امنیت شبکه فانتوم از طریق سازوکار اثبات سهام منحصربه‌فرد این شبکه انجام می‌گیرد. بنابراین، استخراج فانتوم ممکن نیست و رمز ارز فانتوم از طریق استیکینگ امنیت خود را تضمین می‌کند.
  4. سرعت تراکنش‌ها: سرعت زیاد، کارمزد اندک و توان عملیاتی بالا موجب محبوبیت رمز ارز فانتوم در میان کاربران شده است. انتقال وجه در شبکه فانتوم با کارمزدی کمتر از یک دلار و در مدت زمانی کوتاه‌تر از دو ثانیه انجام می‌شود. همچنین کارمز تراکنش‌ها با خود رمز ارز فانتوم پرداخت می‌شود.
  5. مدیریت درون‌زنجیره‌ای: فانتوم یک اکوسیستم غیرمتمرکز است که با مدیریت درون‌زنجیره‌ای هدایت می‌شود. استیک‌کنندگان توکن فانتوم می‌توانند اصلاحات پیشنهادی خود را همواره به رأی بگذارند.
  6. متن‌باز بودن فانتوم: تیم فانتوم بستری را ایجاد کرده است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. این پلتفرم با عملکرد شفاف خود توانسته است هم اعتماد سرمایه‌گذاران و هم اعتماد توسعه‌دهندگان را به رمز ارز فانتوم و شبکه فانتوم جلب نماید.

 

انواع رمز ارز فانتوم

توکن فانتوم با سه استاندارد مختلف عرضه شده است:

فانتوم با استاندارد اتریوم (ERC-20 FTM)

توکن فانتوم اتریوم با استاندارد ERC-20 محبوب‌ترین نوع این رمز ارز محسوب می‌شود. فانتوم ای‌آرسی20 (ERC-20 FTM) سازگاری بسیار خوبی با شبکه اتریوم دارد و در این شبکه قابل استفاده است.

فانتوم با استاندارد مین‌نت (Mainnet FTM)

توکن مین‌نت فانتوم برای کارمزد شبکه، حاکمیت درون زنجیره و ایمن کردن شبکه از طریق سهامداری استفاده می‌شود. به طور کلی، اپرا (Opera) شبکه اصلی فانتوم محسوب می‌شود که با ماشین مجازی اتریوم یکپارچه شده و از تمام ویژگی‌های قرارداد هوشمند اتریوم پشتیبانی می‌کند.

فانتوم با استاندارد زنجیره بایننس (BEP-2 FTM)

توکن فانتوم در زنجیره بایننس (BEP-2) را نباید با پلتفرم قراردادهای هوشمند زنجیره هوشمند بایننس اشتباه گرفت. این توکن هویت مستقل خود را دارد و در این شبکه قابل خرید و فروش و انتقال است.

 

آینده ارز فانتوم

رمز ارز فانتوم در ژوئن 2018 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. شبکه فانتوم نیز تا سال 2019 به طور کامل شکل گرفت. هدف از راه‌اندازی این شبکه، حل مشکلات سیستم‌های قدیمی قرارداد هوشمند بود. ارز دیجتال فانتوم نیز بر این بستر توانست با سرعت بسیار بالایی جابه‌جا شود. تیم فانتوم توانسته است اعتماد سرمایه‌گذاران را به خوبی در این سال‌ها جلب نماید و آن را تبدیل به یکی از مطمئن‌ترین ارزهای دیجیتال بازار کند. پروژه فانتوم به صورت متن‌باز طراحی شده است و به صورت کاملاً غیرمتمرکز اداره می‌شود. با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده فانتوم را بسیار روشن دانست. گفتنی است که خرید و فروش فانتوم در سال 2023 به دلیل کارمزدهای پایین‌تر و سرعت تراکنش‌های بالاتر در حال افزایش است.

سوالات متداول رمز ارز فانتوم

فانتوم چیست؟

«فانتوم» ارز دیجیتال معتبری است که در پلتفرم فانتوم عرضه شده است. سرعت بالای انجام گرفتن تراکنش‌ها مهم‌ترین ویژگی رمز ارز فانتوم محسوب می‌شود.

آینده فانتوم چگونه پیشبینی می‌شود؟

آینده ارز فانتوم به عوامل گوناگونی نظیر سرعت رشد این پروژه و شرایط بازار کریپتوکارنسی وابسته است. با این حال، آگاهی از ویژگی‌های مثبت فانتوم نظیر سرعت و امنیت بیشتر موجب شده است که محبوبیت این رمز ارز روندی رو به رشد داشته باشد.

استخراج فانتوم چگونه انجام می‌شود؟

استخراج توکن فانتوم امکان‌پذیر نیست. این ارز دیجیتال از سازوکار اثبات سهام منحصربه‌فرد خود برای ارائۀ خدمات استفاده می‌کند.

بهترین سایت خرید فانتوم در ایران کدام است؟

صرفینو بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش فانتوم است. کارمزد بسیار پایین و واریز سریع رمز ارز به کیف پول یا معادل ریالی آن به حساب بانکی افراد مهم‌ترین دلایل این انتخاب هستند.

نگهداری رمز ارز فانتوم به چه ترتیب است؟

بیشتر کیف پول‌های معتبر و امن از رمز ارز فانتوم پشتیبانی می‌کنند و می‌توان به راحتی از آنها برای ذخیرۀ این دارایی ارزشمند استفاده کرد.

کارمزد انتقال فانتوم چقدر است؟

صرافی صرفینو هیچ کمیسیون اضافه‌ای بابت تبدیل فانتوم به ریال و برعکس دریافت نمی‌کند. کارمزد انتقال فانتوم در شبکه به میزان تراکنش و قیمت روز این رمز ارز بستگی دارد و پیش از انجام تراکنش به صورت دقیق برای هر کاربر محاسبه می‌شود.

قیمت لحظه‌ای فانتوم چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت جهانی فانتوم همانند دیگر ارزهای دیجیتال دائماً در نوسان است، با این حال این رمز ارز همواره ثبات خود را در بازار کریپتوکارنسی حفظ کرده است. گفتنی است که قیمت فانتوم در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. بر همین اساس، قیمت لحظه‌ای فانتوم در سایت صرفینو به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

از کجا و چگونه فانتوم بخریم؟

صرافی‌های ارز دیجیتال امن‌ترین بستر برای خرید فانتوم در سراسر جهان هستند. برای خرید آنلاین فانتوم در ایران می‌توانید به سایت صرفینو مراجعه نمایید.

برای تبدیل فانتوم به دیگر رمز ارزها چه باید کرد؟

فانتوم را می‌توان به تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار تبدیل کرد. همچنین همیشه به راحتی می‌توان فانتوم را نقد کرد و معادل ریالی، دلاری، یورویی و… آن را دریافت کرد.

ردیابی تراکنش فانتوم چگونه انجام می‌شود؟

همانند دیگر ارزهای دیجیتال، فانتوم نیز از طریق شناسه تراکنش قابل رهگیری است.

خرید و فروش فانتوم در صرفینو به چه ترتیب است؟

خریداران و فروشندگان و تریدرهای ایرانی برای دسترسی به بهترین قیمت فانتوم فقط کافی است در سایت صرافی صرفینو ثبت‌نام کنند و بلافاصله بدون محدودیت خرید و فروش را آغاز نمایند.