تزوس با نماد XTZ یکی از ارزهای دیجیتال معتبر است. این رمز ارز در صرافی‌های ایرانی با نام تز نیز شناخته می‌شود. این ارز در واقع توکن بومی شبکه تزوس است. این شبکه با هدف حل مشکلات توسعه پروتکل‌ها در بلاکچین‌ها ایجاد شد و با معرفی مکانیسم خوداصلاحی خود کوشید بستری امن و پایدار برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در سال 2023 بخش قابل توجهی از معاملات رمز ارز در ایران را تشکیل داده است. در این مقاله، همۀ اطلاعات لازم و ضروری دربارۀ رمز ارز تزوس به صورت دقیق گردآوری شده‌اند. پس از مرور این موارد می‌توانید با اطمینان کامل برای معامله تزوس اقدام نمایید.

 

شبکه تزوس (Tezos)

تزوس (Tezos) یک شبکه بلاکچینی مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که شباهت زیادی به اتریوم دارد.
تزوس (Tezos) یک شبکه بلاکچینی مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که شباهت زیادی به اتریوم دارد.

Tezos یک شبکه بلاکچینی مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که شباهت زیادی به اتریوم دارد. وجه تمایز این ارز زیرساخت‌های پیشرفته‌تر آن است که می‌تواند بدون نیاز به تغییرات اساسی به تکامل و رشد خود ادامه دهد. زیرساخت‌های حرفه‌ای تزوس می‌توانند حتی در صورت هک شدن نیز بدون هاردفورک به فعالیت خود ادامه دهند. سرمایه‌گذاران در حوزه کریپتوکارنسی علاقه بسیار زیادی به ویژگی‌هایی نظیر غیرمتمرکز بودن، همتابه‌همتا بودن و خوداصلاحگر (Self-Amendment) بودن این شبکه دارند. دلیل اصلی حضور ارز تزوس (XTZ) در سبدهای سرمایه‌گذاری نیز امنیت و پایداری کل این شبکه است. به طور کلی می‌توان گفت شبکه تزوس زیرساختی پیشرفته برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فراهم آورده است.

 

ارز تزوس (XTZ)

توکن بومی شبکه تزوس با نماد XTZ یکی از مطمئن‌ترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 محسوب می‌شود. اشخاص با داشتن این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیم‌گیری دربارۀ آینده این اکوسیستم نقش داشته باشند. توسعه‌دهندگان تزوس اکوسیستم خود را «امن، قابل‌ارتقا و ساخته‌شده برای ماندگاری» توصیف می‌کنند. این ادعا تا حد زیادی نیز درست است، زیرا زبان قرارداد هوشمند آن از دقت بسیار زیادی برخوردار است و ارزش بسیار فراوانی برای کاربران خود ایجاد کرده است.

توکن بومی شبکه تزوس با نماد XTZ یکی از مطمئن‌ترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 محسوب می‌شود.
توکن بومی شبکه تزوس با نماد XTZ یکی از مطمئن‌ترین رمز ارزها برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 محسوب می‌شود.

در ایران، به دلیل دسترسی نداشتن اشخاص به حساب‌های بانکی بین‌المللی، ارزهای دیجیتال گزینه‌ای بسیار عالی برای انجام معاملات بین‌المللی محسوب می‌شوند. بسیاری از تاجران و فعالان اقتصادی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی خود از ارزهایی نظیر تزوس (تز) بهره می‌برند. در واقع، فناوری بلاکچین تبادلات مالی بدون محدودیت‌های مرسوم بانکی را امکان‌پذیر کرده است. گفتنی است افراد پس از خرید ارز تزوس می‌توانند به آسانی و با کمترین کارمزد هر ارز دیجیتال دیگری را که تمایل دارند تهیه کنند. همچنین هر زمان که بخواهند می‌توانند بلافاصله توکن تزوس خود را به ریال تبدیل نمایند. سایت تزوس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این شبکه است.

 

خرید تزوس

خرید تزوس راهی عالی برای ورود به بازار مبادلات رمز ارز است. این ارز دیجیتال نوسان قیمت کمی دارد و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. هنگام خرید رمز ارز تزوس (XTZ) باید به این نکته توجه داشت که این ارز دیجیتال از الگوریتم نقدینگی اثبات سهام پیروی می‌کند و قابلیت بیکینگ دارد که اصطلاح به کار رفته برای استیکینگ در شبکه تزوس است. بنابراین توکن تزوس را نمی‌توان استخراج کرد. به طور کلی، امنیت و سرعت بالا و کارمزد اندک تراکنش‌ها موجب شده است که تزوس به یکی از محبوب‌ترین رمز ارزها در بازار جهانی تبدیل شود.

 

نحوه خرید تزوس

برای خرید ارز تزوس کافی است به حساب کاربری خود در صرافی مورد اعتمادتان وارد شوید. قیمت لحظه‌ای تزوس به تومان را مشاهده نمایید و به میزان دلخواه خود از این رمز ارز سفارش دهید. توصیه می‌شود پیش از ثبت سفارش، تحلیل‌ها و چرخه‌های بازار را نیز با دقت بررسی نمایید.

کارمزد خرید تزوس به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین محسوب می‌شود
کارمزد خرید تزوس به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین محسوب می‌شود

در نظر داشته باشید که کارمزد خرید تزوس به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال بسیار پایین محسوب می‌شود. گفتنی است که خرید توکن تزوس (XTZ) بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های مجاز و معتبر ممکن نیست.

 

فروش تزوس

فروش ارز تزوس در ایران بسیار آسان و سریع است. تمامی صرافی‌های معتبر امکان فروش فوری این رمز ارز را دارند. همچنین فروش تزوس در ترکیه و کانادا نیز به آسانی انجام‌پذیر است. این ارز دیجیتال، به دلیل سرعت بالا و هزینه پایین انجام شدن تراکنش‌ها در شبکه، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی دارد. از سوی دیگر، تبدیل تزوس به دیگر رمز ارزها نیز به راحتی و با کمترین کارمزد انجام می‌گیرد. بنابراین خرید و فروش توکن تزوس بدون نگرانی در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین امکان تبدیل تزوس (XTZ) به دلار در صرافی‌های سراسر دنیا فراهم است.

 

نحوه فروش تزوس

برای فروش ارز تزوس کافی است به حساب کاربری خود در یک صرافی ارز دیجیتال وارد شوید. قیمت لحظه‌ای تزوس (XTZ) به ریال را مشاهده نمایید و میزان رمز ارز مورد نظر خود برای فروش و قیمت مدنظرتان را وارد کنید. مقدار دقیق کارمزد مبادله و مبلغ خالص دریافتی شما در صورت فروش رفتن نیز به صورت شفاف به شما اعلام می‌شود. سپس خریداران آنلاین پیشنهاد فروش شما را بررسی می‌کنند و در صورت قبول معامله، تراکنش انجام می‌گیرد. گفتنی است که فروش توکن تزوس بدون احراز هویت در حال حاضر در هیچ یک از صرافی‌های مجاز و معتبر ممکن نیست.

 

قیمت تزوس

تزوس (XTZ) حدود 0.06 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. بیشترین قیمت ارز تزوس معادل 12.19 دلار بود که در سال 2017 معامله شد. قیمت تزوس در سال 2023 کمی کاهش یافته است، اما با توجه به رشد محبوبیت این رمز ارز پیشبینی می‌شود قیمت آن روندی صعودی داشته باشد. بررسی نمودار قیمت تزوس و تاریخچه آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگاه مثبتی به آن دارند. همچنین شرایطی فراهم شده است که تبدیل تزوس به ارزهای دیجیتال دیگر بسیار آسان باشد.

تزوس (XTZ) حدود 0.06 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.
تزوس (XTZ) حدود 0.06 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد.

قیمت تزوس در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. در نتیجه، قیمت لحظه‌ای آن متغیر است و پیش‌بینی قیمت تزوس نیز تابع دلار است. این موضوع در مورد نسبت قیمت توکن تزوس به لیر، یورو، پوند و دلار کانادا نیز صادق است. به همین دلیل همواره توصیه می‌شود که نمودارها و تحلیل‌ها به دقت بررسی شوند. البته باید توجه داشت که قیمت خرید و قیمت فروش این رمز ارز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همچنین کارمزد تزوس هنگام خرید، فروش، واریز، برداشت و انتقال بسیار پایین‌تر از ارزهای دیجیتال دیگر است.

 

نگهداری توکن تزوس

توکن تزوس را می‌توان در بیشتر کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال نگهداری کرد. این رمز ارز سازگاری کاملی با کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناخته‌شده‌ای مانند متامسک، تراست‌والت و لجر دارد.

توکن تزوس را می‌توان در بیشتر کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال نگهداری کرد.
توکن تزوس را می‌توان در بیشتر کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال نگهداری کرد.

از سوی دیگر، فروش و خرید آنلاین تزوس از طریق بسیاری از صرافی‌ها امکان‌پذیر است. صرافی‌های متمرکز و نامتمرکزی نظیر بایننس، کوین‌بیس و هیوبی امکان مبادله ارز تزوس را فراهم آورده‌اند. گفتنی است که توکن تزوس را نمی‌توان از طریق ماینینگ استخراج کرد زیرا این رمز ارز از طریق استیکینگ به دست می‌آید.

 

توسعه‌دهندگان تزوس

شبکه تزوس (Tezos) و ارز دیجیتال تزوس (XTZ) در سال 2018 فعالیت رسمی خود را آغاز کردند. آرتور برایتمن (Arthur Breitman) ایده اولیه این پروژه را نخستین بار در سال 2014 مطرح کرده بود. ارز تزوس نیز اولین بار پس از تست موفقیت‌آمیز شبکه در سال 2017 عرضه شده بود. بنیانگذاران این پروژه در زمان اجرایی کردن ایده‌های خود توانسته بودند حدود 232 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کنند که در زمان خود یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در دنیای پروژه‌های کریپتوکارنسی محسوب می‌شد. یوهان گِوِرز (Johann Gevers) مدیر سابق این پروژه و کتلین برایتمن (Kathleen Breitman) همسر آرتور برایتمن نیز نقشی بسیار مؤثر در رشد تزوس داشتند.

گفتنی است این شبکه به صورت متن‌باز طراحی شده است و از زمان راه‌اندازی عملکرد بسیار شفافی داشته است. همچنین مکانیسم خوداصلاحی تزوس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه است که از تشکیل شبکه جدید و فورک شدن در صورت بروز مشکلات جلوگیری می‌کند. از مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های جدیدی که به این مجموعه اضافه شده است می‌توان به کیف پول اختصاصی تزوس و سرویس بیلد (Build) اشاره کرد.

 

آینده ارز تزوس

هدف اصلی شبکه تزوس حل مشکل بلاکچین‌ها هنگام ارتقای آنها است. توسعه‌دهندگان این شبکه با ایجاد مکانیسم خوداصلاحی ویژه خود کوشیدند شرایط مناسب‌تری برای توسعه بلاکچین‌ها بدون ایجاد فورک ایجاد کنند. بلاکچین‌های قدیمی نظیر بیت‌کوین برای رفع مشکلات اساسی خود نیازمند فورک (تقسیم شبکه) بودند که خود مسائل دیگری را به وجود می‌آورد. همچنین شبکه تزوس با به کار گیری الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) به جای الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) کوشید مشکلات و هزینه‌های کل سیستم را باز هم کاهش دهد. از سوی دیگر، توسعه‌دهندگان این شبکه با به کار گرفتن مدل‌های برنامه‌نویسی جدید کوشیدند مشکلات اجرای قراردادهای هوشمند را از بین ببرند و امنیت کل شبکه را افزایش دهند. آینده شبکه تزوس و توکن تزوس به موفقیت در رسیدن به این اهداف گره خورده است.

توسعه‌دهندگان این شبکه با ایجاد مکانیسم خوداصلاحی ویژه خود کوشیدند شرایط مناسب‌تری برای توسعه بلاکچین‌ها بدون ایجاد فورک ایجاد کنند.
توسعه‌دهندگان این شبکه با ایجاد مکانیسم خوداصلاحی ویژه خود کوشیدند شرایط مناسب‌تری برای توسعه بلاکچین‌ها بدون ایجاد فورک ایجاد کنند.

در حال حاضر، شبکه تزوس از سرعت بسیار زیادی برخوردار است. خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس نیز به دلیل کارمزدهای پایین‌تر و سرعت تراکنش‌های بالاتر در حال افزایش است. این رمز ارز برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در سراسر شبکه تزوس به کار می‌رود و در فرایند اجماع نیز مشارکت دارد. می‌توان گفت که شبکه تزوس راه‌حلی اساسی برای اصلاح ساختار بلاکچین‌ها محسوب می‌شود. توکن تزوس (XTZ) نیز طبق فهرست‌های گوناگون در سال 2023 جزو ارزهای دیجیتال برتر دنیا قرار دارد. با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده تزوس را بسیار روشن دانست.

سوالات متداول تزوس، رمز ارزی با زیرساختی پیشرفته

ارز تزوس چیست؟

«تزوس» (XTZ) ارز دیجیتال معتبری است که در شبکه تزوس عرضه شده است. این رمز ارز در اصل توکن بومی شبکه تزوس محسوب می‌شود. افراد با داشتن این توکن می‌توانند در تصمیم‌گیری دربارۀ آینده این اکوسیستم نقش داشته باشند.

مهم‌ترین ویژگی شبکه تزوس چیست؟

شبکه تزوس زیرساختی پیشرفته برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فراهم آورده است. توسعه‌دهندگان تزوس اکوسیستم خود را «امن، قابل‌ارتقا و ساخته‌شده برای ماندگاری» توصیف می‌کنند. این شبکه بلاکچینی مبتنی بر قراردادهای هوشمند است و با مکانیسم خوداصلاحی خود می‌کوشد مشکلات توسعه پروتکل‌ها در بلاکچین‌ها را برطرف نماید.

آیا می‌توان توکن تزوس (XTZ) را استخراج کرد؟

خیر. توکن تزوس را نمی‌توان از طریق ماینینگ استخراج کرد زیرا این رمز ارز از طریق استیکینگ در شبکه تزوس به دست می‌آید.

آینده تزوس چگونه پیشبینی می‌شود؟

آینده شبکه تزوس و توکن تزوس به عوامل گوناگونی نظیر سرعت رشد این پروژه و شرایط بازار کریپتوکارنسی وابسته است. پروژه تزوس با هدف حل مشکلات توسعه پروتکل‌ها در بلاکچین‌ها در حال پیشروی است. بسیاری از فعالان اقتصادی در حوزه کریپتوکارنسی آینده روشنی برای آن متصور هستند.

نگهداری رمز ارز تزوس به چه ترتیب است؟

بیشتر کیف پول‌های معتبر و امن ارزهای دیجیتال نظیر متامسک و تراست‌والت از تزوس پشتیبانی می‌کنند و می‌توان به راحتی از آنها برای ذخیرۀ این دارایی ارزشمند استفاده کرد. شبکه تزوس کیف پول اختصاصی خود را نیز راه‌اندازی کرده است.

قیمت لحظه‌ای تزوس چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت جهانی تزوس همانند دیگر ارزهای دیجیتال دائماً در نوسان است، با این حال این رمز ارز همواره ثبات خود را در بازار کریپتوکارنسی حفظ کرده است. گفتنی است که قیمت ارز تزوس در ایران به دلیل نوسان قیمت دلار به صورت روزانه تغییر می‌کند. بر همین اساس، قیمت لحظه‌ای آن در سایت‌های گوناگون به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود.

بهترین راه برای خرید تزوس چیست؟

ارز دیجیتال تزوس را به راحتی می‌توان از بسیاری از صرافی‌های متمرکز و نامتمرکز نظیر بایننس و هیوبی تهیه کرد. این رمز ارز یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود.

برای فروش تزوس چگونه اقدام کنیم؟

توکن تزوس (XTZ) را می‌توان به آسانی به دیگر شبکه‌ها انتقال داد و آن را با دیگر ارزهای دیجیتال مبادله کرد. همچنین همیشه به راحتی می‌توان رمز ارز تزوس را نقد کرد و معادل ریالی، دلاری، یورویی و… آن را دریافت کرد.

خرید و فروش تزوس در ایران به چه ترتیب است؟

خریداران و فروشندگان و تریدرهای ایرانی برای دسترسی به بهترین قیمت تزوس فقط کافی است در سایت صرافی صرفینو ثبت‌نام کنند و بلافاصله بدون محدودیت خرید و فروش را آغاز نمایند.