پیدا کردن یک کیف پول ریپل مناسب برای کسانی که به این رمزارز علاقه دارند موضوع مهمی است. این روزها کیف پول‌ها تنوع زیادی پیدا کرده‌اند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این دنیای پرتنوع داشتن بهترین کیف پول ارز دیجیتال ریپل به سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال کمک می‌کند تا راحت‌تر معامله کنند و خیالشان نسبت به امنیت دارایی خود راحت باشد. در ادامه به بررسی بیشتر کیف پول‌های ریپل و معرفی چند مورد از بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول ریپل چیست؟

وقتی کلمه کیف پول را می‌شنویم یاد کیف پول‌های معمولی چرمی یا پارچه‌ای می‌افتیم که اسکناس‌هایمان را در آن می‌گذاریم؛ اما ارزهای دیجیتال، برخلاف پول نقد و سکه، واقعیت فیزیکی ندارند که در جای خاصی نگهداری شوند. بلکه آن‌ها در دفتر کل بلاک‌چین ثبت‌ شده‌اند.

کیف پول ارز دیجیتال ریپل و سایر رمزارزها، نرم‌افزاری است که یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی برای دسترسی به سرمایه را به کاربر می‌دهد، با بلاک‌چین در ارتباط است، میزان تغییرات موجودی را نگه می‌دارد و امکان ارسال و دریافت ریپل را به کاربر می‌دهد.

کیف پول‌های ارز دیجیتال موجب افزایش امنیت سرمایه می‌شوند چراکه امکان هک شدن و دزدیدن وجوه آن‌ها نسبت به زمانی که سرمایه در حساب کاربری صرافی نگهداری شود کمتر است.

کیف پول‌های مختلف از ارزهای دیجیتال متفاوتی پشتیبانی می‌کنند اما اکثر کیف پول‌های شناخته شده می‌توانند رمزارز ریپل و سایر رمزارزهای معروف بازار را ذخیره و نگهداری کنند. کیف پول‌های ریپل نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع کیف پول ریپل کدام ‌ها هستند؟

داغ و سرد بودن کیف پول ربطی به دما ندارد بلکه به اتصال آن به اینترنت برمی‌گردد. کیف پول‌های داغ رایج‌ترین نوع کیف پول‌های ریپل هستند چون راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها ساده است. برای استفاده از این کیف پول‌ها باید در یکی از صرافی‌هایی که از رمزارز ریپل پشتیبانی می‌کند یک حساب کاربری باز کنید و سپس نرم‌افزار کیف پول داغی که مخصوص موبایل یا دسکتاپ است نصب می‌کنیم و به‌این‌ترتیب می‌توانیم سرمایه خود را از حساب کاربری صرافی به کیف پول داغ انتقال دهیم.

البته برخی کیف پول‌های داغ مبتنی بر اینترنت و به‌صورت آنلاین هستند و نیازی به نصب آن‌ها وجود ندارد. استفاده از کیف پول‌های داغ راحت است اما مسئله اصلی آن‌ها پایین بودن سطح امنیت است؛ بنابراین برای ذخیره مقدار زیادی ریپل یا هر رمزارز دیگری مناسب نیستند.

انواع کیف پول ریپل

برای داشتن امنیت بیشتر باید از کیف پول‌های سرد استفاده کرد که اتصال دائمی به اینترنت ندارند. فقط هنگام انجام تراکنش آن‌ها را به اینترنت متصل می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری و کاغذی نمونه‌ای از کیف پول‌های سرد هستند. این کیف پول‌ها معمولاً به شکل یک USB هستند که اگر آسیب ببیند سرمایه کریپتوی مالک آن نابود می‌شود.

برای استفاده از کیف پول سرد باید ابتدا ریپل را از حساب صرافی به یک کیف پول داغ و سپس آدرس عمومی کیف پول سرد انتقال داد. برای انتقال ریپل از کیف پول سرد نیز آن را به اینترنت متصل کرده و تراکنش را با استفاده از کلید خصوصی انجام می‌دهیم.

برای انتخاب کیف پول ریپل به چه نکاتی دقت کنیم؟

کیف پول‌های داغ و سرد مختلفی برای نگهداری ریپل وجود دارد. بهتر است هنگام انتخاب کیف پول ریپل به نکاتی که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم توجه کنید.

  • امنیت

بی‌شک مهم‌ترین ویژگی هر کیف پول ارز دیجیتال ریپل امنیت آن است. کیف پول‌های مختلف سطح امنیت متفاوتی دارند. همان‌طور که اشاره کردیم کیف پول‌های آنلاین کمترین سطح امنیت و کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشتری سطح را دارا هستند. بااین‌حال کیف پول‌های داغ برای ترید کردن و نگهداری سرمایه کم و کیف پول‌های سرد برای هودل کردن و ذخیره سرمایه‌های چشمگیر کریپتو مناسب هستند.

  • ویژگی کد QR

این ویژگی باعث تسریع انجام تراکنش‌ها، امنیت و سادگی بیشتر می‌شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به‌جای نوشتن یک رشته طولانی از کاراکترهای کلید عمومی، تنها با اسکن کردن کد QR حجم ریپل موردنظر را ارسال یا دریافت کنید.

انتخاب کیف پول ریپل

  • تنوع ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می‌کند

معمولاً کسانی که ریپل دارند، رمزارزهای دیگری هم می‌خرند. اگر کیف پول از رمزارزهای زیادی پشتیبانی نکند مجبورند چندین کیف پول برای رمزارزهای مختلف داشته باشند که موجب پیچیدگی و خستگی می‌شود پس بهتر است از کیف پولی استفاده شود که از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند.

  • ارسال پیام نوتیفیکیشن

کیف پول‌های مدرن ریپل امکان ارسال نوتیفیکیشن به مالکان خود را دارند. آن‌ها تغییرات قیمت ریپل و سایر کریپتوها، موفقیت یا شکست انجام تراکنش‌ها و سایر موارد را اطلاع می‌دهد. این قابلیت موجب ارتقای سطح امنیت نیز می‌شود.

  • راه‌کارهای سریع و کارآمد بلاک‌چین

بهتر است کیف پول ریپل شما قابلیت‌های مثل مشاهده کل تاریخچه تراکنش‌ها، داشته باشد. از آنجایی که تراکنش‌های تکمیل شده به بلاک‌چین منتقل می‌شوند و قابلیت حذف و دست‌کاری ندارند. این یک مدرک عالی است که نشان می‌دهد کدام تراکنش‌ها با موفقیت انجام شده‌اند.

  • نسخه بکاپ یا پشتیبان

داشتن نسخه پشتیبان باعث می‌شود در صورتی که عملکرد کیف پول دچار اختلال شود، کاربر بتواند سرمایه خود را برگرداند. هر کیف پول ریپل پیشرفته‌ای امکان پشتیبان گیری آنلاین روی دراپ باکس یا گوگل درایو را دارد.

  • خروج اتوماتیک

یک کیف پور ارز دیجیتال باید قابلیت خروج خودکار را داشته باشد چون امکان دسترسی افراد دیگر به حساب کاربری را کاهش داده و امنیت را بالا می‌برد. کیف پول‌ها پس از گذشت مدتی از عدم فعالیت یا بسته بودن برنامه باید از حساب کاربری خارج شوند.

  • سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف

بهتر است کیف پولی ریپلی را انتخاب کنید که با سیستم‌عامل‌های مختلف سازگار باشد به‌این‌ترتیب می‌توانید آن را روی هر دستگاهی که دوست داشته باشید نصب کنید.

بهترین کیف پول ریپل کدام است؟

اگر می‌خواهید با بهترین کیف پول ریپل آشنا شوید در ادامه پنج مورد از بهترین‌های آن‌ها را معرفی کرده‌ایم:

بهترین کیف پول ریپل

1) لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این کیف پول ریپل یک والت سخت‌افزاری است که از بیش از چندهزار ارز دیجیتال که شامل ریپل نیز می‌شود پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین مزیت این کیف پول سطح امنیت بالای آن است؛ اما قیمت نسبتاً بالایی حدود 109 دلار دارد و مراحل راه‌اندازی آن کمی پیچیده است به‌طوری‌که برای تازه‌کاران سخت جلوه می‌کند.

انتقال و دریافت کریپتو از این کیف پول با امنیت بالایی همراه است اما کمی زمان‌گیر است و به‌همین‌دلیل برای ترید کردن مناسب نیست.

2) ترزور مدل تی (Trezor Model T)

ترزور نیز یک کیف پول سخت‌افزاری است که روش کار پیچیده‌ای دارد. این کیف پول یکی از امن‌ترین والت‌های کنونی است که چندین لایه امنیتی دارد و از صدها ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و در صورت آسیب دیدن کیف پول یا گم شدن آن امکان بازگردانی وجود دارد.

اما به دلیل واسط کاربری پیچیده‌ای که دارد برای مبادلات کوچک و ترید کردن مناسب نیست و کار کردن با آن برای تازه‌کاران دشوار است. بااین‌حال شاید ترزور بهترین کیف پول ریپل از دیدگاه امنیتی باشد.

3) اج (Edge)

اج یک کیف پول نرم‌افزاری چندارزی و رایگان است که یک صرافی اختصاصی دارد که کاربران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. اپلیکیشن این والت، کلیدهای کاربر را نگاه نمی‌دارد و برای ورود از اسکن چهره و اثر انگشت استفاده می‌کند.

بااین‌حال اج هیچ امکاناتی فراتر از ذخیره و تریدینگ ندارد و کاربران نمی‌توانند از این کیف پول برای خرید خدمات و محصولات استفاده کنند

4) اکسودوس (Exodus)

اکسودوس یک کیف پول دسکتاپ جذاب و دارای پلتفرم صرافی برای ارزهای دیجیتال مختلف است. این کیف پول روی موبایل نیز نصب می‌شود و رایگان است. کاربران آن می‌توانند کیف پول‌های مختلفی برای رمزارزها ایجاد کنند.

بااین‌حال این کیف پول ریپل از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند و محدود به ارزهای دیجیتال است. همچنین فاکتورهای امنیتی مثل احراز هویت دومرحله‌ای را ندارد.

5) گوآردا (Guarda)

گوآراد یک کیف پول ارز دیجیتال ریپل است که از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌های وب، موبایل و دسکتاپ در دسترس است. این کیف پول رایگان است و به کاربران خود امکان ذخیره سرمایه روی پلتفرم‌های مختلف را می‌دهد. همچنین امکانات پشتیبانی دارد و برای مبادله می‌توان از صرافی مخصوص آن استفاده کرد.

بااین‌حال گوآردا کیف پول نسبتاً ساده است که خدماتی مثل فین تک یا محصولات بانکی را ارائه نمی‌دهد و از کارت‌های اعتباری و ارزهای فیات نیز پشتیبانی نمی‌کند.

جمع‌بندی

کیف پول ریپل می‌تواند سرد یا گرم باشد. این به انتخاب شما به‌عنوان کاربر بستگی دارد. کیف پول‌ها تنوع زیاد و ویژگی‌های مختلفی دارند اما داشتن امنیت، پشتیبانی فنی و امکان ذخیره سایر ارزهای دیجیتال در آن اهمیت زیادی دارد.

برای اطلاع بیشتر پیشنهاد می‌کنیم حتما تفاوت کیف پول سرد و گرم را مطالعه کنید.