برای کسانی که قصد دارند ارز تتر را برای خرید انتخاب کنند، مزایا و معایب ارز تتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مهم است و آگاهی از ویژگی های این رمزارز نقش تعیین کننده‌ای در تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید خواهد داشت. ارز تتر به عنوان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که در رتبه‌های برتر بازار قرار دارد، به خصوص که ارز تتر دارای ثبات قیمت بسیار بالایی در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتال است.

مزایا و معایب ارز تتر چیست؟

اگرچه تتر در بسیاری از ویژگی‌های بنیادی خود مانند بیت کوین و اتر نیست و برای مثال از الگوریتم‌های اثبات سهام و یا اثبات کار استفاده نمی‌کند، اما توانسته در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال بیشترین حجم مبادلات را به خود اختصاص دهد. برای همین است که شما هم به طور حتم علاقه‌مند به آگاهی از مزایا و معایب ارز تتر به منظور تصمیم‌گیری برای خرید آن هستید.

نماد اختصاری تتر USDT است و به عنوان یک استیبل کوین، که امکان تبادل آن با دلار وجود دارد، توانسته است به گزینه بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

 

 

مزایای تتر

مهم ترین مزایا و معایب ارز تتر در دو زیربخش برای شما ذکر شده‌اند:

مزایای ارز تتر

مهم‌ترین ویژگی منحصر به فرد ارز تتر این است که یک دارایی با ثبات است. برای همین کلیه تریدرها و کاربرانی که به دنبال کمترین ریسک در بازار هستند، تتر را به سایر رمزرازها ترجیح می‌دهند.

سایر مزایای منحصر به فرد تتر عبارتند از:

  • به منظور انتقال پول از طریق انتقال ارز تتر نیاز به استفاده از خدمات بانکی نیست.
  • خرید و فروش تتر آسان است.
  • در حال حاضر امکان انتقال تتر بین صرافی‌ها و افراد به راحتی وجود دارد.
  • ارز تتر را تقریبا در هر جایی که امکان خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد می‌توان خریداری کرد.
  • هنگام نوسان شدید در بازار و به خصوص در ترندهای کاهشی، ارز تتر بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی کاربران است.
  • سواپ ارزهای دیجیتال با تتر بسیار راحت است.
  • تبدیل ارز دیجیتال به دلار نیاز به زمان و هزینه بیشتری در مقایسه با زمان و هزینه مورد نیاز برای تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر دارد.
  • ارز تتر باعث افزایش نقدشوندگی (Liquidity) در صرافی‌ها شده است.
  • ارز تتر باعث انعطاف و ثبات بیشتر سبد سرمایه‌گذاری تریدرها شده است.

هر یک از مزایای لیست شده در بالا می‌تواند دلیلی برای تمایل کاربران برای خرید ارز تتر باشد.

لازم به ذکر است که ارزهای باثبات دیگری  تحت عنوان استیبل کوین به بازار عرضه شده‌اند، اما هیچکدام از آن‌ها تا به حال نتوانسته‌اند کلیه مزایای ذکر شده در بالا را در کنار هم داشته باشند. برای مثال تعدادی از آن‌ها در همه صرافی‌ها برای خرید و فروش وجود ندارند و یا اینکه لیکوئیدیتی یا نقدشوندگی آن‌ها بالا نیست.

معایب ارز تتر

تتر از جمله ارز‌های دیجیتال است که در چند سال گذشته حواشی متعددی را به دنبال داشته است. اکثر این حواشی در ارتباط با عدم شفافیت حاکم بر فعالیت‌های شرکت عرضه کننده این رمزارز بوده است. اگرچه تا به حال مشکل خاصی برای تتر در این زمینه به وجود نیامده است، اما در هر حال عدم شفافیت در عملکرد یک رمزارز امکان دارد که مشکلاتی را برای آن به وجود بیاورد.

لازم به ذکر است که نهادهای نظارتی در ایالات متحده تلاش‌هایی برای کنترل بیشتر بر فعالیت‌های شرکت عرضه کننده تتر کرده‌اند.

 

 

 

تتر بخریم یا نه؟

با توجه به مزایا و معایب ارز تتر که مورد بررسی قرار گرفت، سوالی که بسیاری از افراد دارند این است که تتر بخریم یا نه؟

یا به بیان دیگر آیا تتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است؟

به طور حتم پاسخ به این سوال باید با توجه به شرایط حاکم بر بازار داده شود:

ترند افزایشی

در ترندهای افزایشی که قیمت رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتر یا سایر رمزارزها شیب صعودی به خود گرفته است، ارز تتر با توجه به ثابت بودن قیمت خود (به بیان دیگر به دلیل عدم افزایش قیمت) گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری نیست.

ترند کاهشی

در صورتی که بازار ترند کاهشی به خود گرفته باشد و سایر رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم در مدار نزولی قرار گرفته باشند، ارز تتر گزینه مطمئن‌تری برای خرید و سرمایه‌گذاری است.

عدم امکان پیش‌بینی بازار

در صورتی که شما توان پیش‌بینی ترند حاکم بر بازار و یا نزولی و صعودی شدن قیمت‌ها را نداشته باشید، به طور حتم ریسک‌پذیری شما تعیین‌کننده بهترین ارز دیجیتال برای خرید خواهد بود و به عنوان یک فرد محافظه‌کار ممکن است که تتر را بر بیت کوین ترجیح بدهید.

مزایا و معایب ارز تتر به عنوان یک ارز با ثبات یا استیبل کوین از جنبه‌های متعددی قابل بررسی است و برای همین توصیه می‌شود در صورت علاقه به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال کلیه این جوانب را در نظر داشته باشید. بهتر است قبل از تصمیم گیری ابتدا به تحلیل بنیادی و تکنیکال رمزارز تتر و شرایط کلی بازار توجه داشته باشید. زیرا تحلیل درست بازار است که تعیین کننده میزان سود شما از سرمایه‌گذاری بر روی این استیبل کوین یا سایر رمزارزها خواهد بود.