اوکی‌ایکس (OKX) یکی از پیشروترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در جهان است. حجم معاملات زیاد در کنار امنیت بالای آن موجب شده است که این پلتفرم در میان علاقه‌مندان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار محبوب باشد. همین موضوع موجب شده است که کاربران ایرانی نیز علی‌رغم محدودیت‌هایی که این صرافی برای آنها ایجاد کرده، همچنان از این پلتفرم برای انجام معاملات خود استفاده کنند. اوکی‌ایکس تا کنون امکان مبادله بیش از 317 توکن گوناگون و 466 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است. در این مقاله، به معرفی صرافی ارز دیجیتال اوکی‌ایکس و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

معرفی صرافی اوکی‌ایکس

صرافی اوکی‌ایکس (OKX) در سال 2017 آغاز به کار کرد. نام این صرافی در ابتدا اوکی‌اکس (OKEx) بود، اما در سال 2022 نام خود را به اوکی‌ایکس تغییر داد. دفتر مرکزی صرافی ارز دیجیتال اوکی‌ایکس در کشور سیشل است. این پلتفرم تا کنون امکان مبادله بیش از 317 نوع ارز دیجیتال و 466 جفت معاملاتی را برای کاربران خود فراهم آورده است.

نام این صرافی در ابتدا اوکی‌اکس (OKEx) بود، اما در سال 2022 نام خود را به اوکی‌ایکس تغییر داد.
نام این صرافی در ابتدا اوکی‌اکس (OKEx) بود، اما در سال 2022 نام خود را به اوکی‌ایکس تغییر داد.

همچنین لیست توکن‌هایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود به مرور زمان در حال گسترش است. اوکی‌ایکس علاوه بر امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به کاربران خود امکان می‌دهد با استیک کردن بخشی از دارایی خود درآمد کسب کنند. همچنین انواع گزینه‌های معاملاتی فیوچرز، اسپات، آپشنز و مارجین را در اختیار تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌دهد.

ویژگی‌های صرافی اوکی‌ایکس

مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال اوکی‌ایکس (OKX) عبارتند از:

+ تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده

+ حجم معاملات و نقدینگی بالا

+ بازار معاملاتی مارجین (Margin)

+ خدمات سپرده‌گذاری (Staking)

+ بازار معاملات فیوچرز (Futures)

+ قرارداد اختیار معامله (Options)

+ خدمات بازار اسپات (Spot)

+ امنیت بسیار بالا

+ روش‌های پرداخت متنوع

+ پشتیبانی بسیار خوب

+ منابع آموزشی متنوع برای کاربران

+ اپلیکیشن موبایل (اندروید و آی‌اواس)

توسعه‌دهندگان اوکی‌ایکس

صرافی ارز دیجیتال اوکی‌ایکس در سال 2017 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اطلاعات دقیقی در مورد توسعه‌دهندگان اوکی‌ایکس در دسترس نیست، با وجود این می‌توان حدس زد که مدیران ارشد آن افراد باتجربه‌ای در حوزه کریپتو هستند. تیم توسعه اوکی‌ایکس بر امنیت و نوآوری در خدمات خود تأکید زیادی دارد.

اطلاعات دقیقی در مورد توسعه‌دهندگان اوکی‌ایکس در دسترس نیست،
اطلاعات دقیقی در مورد توسعه‌دهندگان اوکی‌ایکس در دسترس نیست،

این امر در سطح بالای امنیتی پلتفرم و معرفی محصولات جدید و به‌روز در بازار ارزهای دیجیتال نمایان است. تیم اوکی‌ایکس به احتمال زیاد دارای یک ترکیب بین‌المللی است که به آنها امکان می‌دهد تا نیازهای بازار جهانی را درک کنند و پاسخ مناسبی به آنها بدهند. به نظر می‌رسد که اوکی‌ایکس به طور مداوم در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند تا پلتفرم خود را با آخرین فناوری‌ها و روندهای بازار همگام سازد.

جدیدترین به‌روزرسانی اوکی‌ایکس

اوکی‌ایکس تبادل فوری توکن‌های متعددی را برای معامله‌گران حرفه‌ای ارز دیجیتال فراهم آورده است. حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از ده میلیارد دلار در روز بوده است. کارمزد این صرافی نیز با رشد زیرساخت‌ها و افزایش حجم معاملات رو به کاهش است.

حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از ده میلیارد دلار در روز بوده است.
حجم معاملات این صرافی در سال 2023 به طور متوسط بیش از ده میلیارد دلار در روز بوده است.

بنابراین استفاده از این پلتفرم موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران می‌شود. همچنین پاداش‌های این صرافی برای سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان نقدینگی دائماً افزایش یافته است. انتظار می‌رود این پروژه روندِ رو به رشد خود را ادامه دهد و تا اواسط سال 2024 شاهد تنوع بیشتر رمز ارزهای قابل معامله و به‌روزرسانی‌های مبتکرانه آن باشیم.

ارزهای صرافی اوکی‌ایکس

لیست ارزهای صرافی اوکی‌ایکس نسبتاً طولانی است و بیش از سیصد و هفده ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد. فهرست توکن‌هایی که در این صرافی از آنها پشتیبانی می‌شود دائماً در حال گسترده شدن است. بیت‌کوین و اتریوم کماکان بیشترین حجم مبادلاتی را در این صرافی دارد.

لیست ارزهای صرافی اوکی‌ایکس نسبتاً طولانی است و بیش از سیصد و هفده ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد.
لیست ارزهای صرافی اوکی‌ایکس نسبتاً طولانی است و بیش از سیصد و هفده ارز دیجیتال را در بر می‌گیرد.

پس از آن، ریپل، کاردانو، لایت‌کوین، تتر، بایننس‌کوین، سولانا، پولکادات و دوج‌کوین بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند. باید یادآوری کرد که حجم معاملاتی ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها به طور مداوم تغییر می‌کنند و تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تغییرات بازار، اخبار مربوط به ارزهای خاص و روندهای معاملاتی قرار می‌گیرند.

آینده اوکی‌ایکس

برنامه اوکی‌ایکس برای آینده بیشتر روی توسعه خدمات معاملاتی‌اش متمرکز است تا امکان سفارشات متنوعی را به کاربران خود بدهد. عرضه و لیست کردن توکن‌های جدید و اضافه کردن امکانات جدید به اپلیکیشن اوکی‌ایکس از دیگر تغییرات پیش روی این مجموعه است.

با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده اوکی‌ایکس را بسیار روشن دانست
با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده اوکی‌ایکس را بسیار روشن دانست

با توجه به رشد سریع و پایدار این پروژه، می‌توان آینده اوکی‌ایکس را بسیار روشن دانست. سایت اوکی‌ایکس مرجع رسمی اطلاعات جدید در مورد تغییرات این صرافی است. دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و ورود به صرافی اوکی‌ایکس نیز از طریق همین سایت انجام می‌شود.

سوالات متداول صرافی اوکی‌ایکس (OKX)

ثبت نام در اوکی‌ایکس به چه ترتیب است؟

برای ثبت نام در صرافی اوکی‌ایکس و دانلود اپلیکیشن آن باید از طریق سایت رسمی آن اقدام نمایید. آدرس صرافی اوکی‌ایکس https://www.okx.com است.

مهم‌ترین ویژگی صرافی اوکی‌ایکس چیست؟

امنیت بالا و تنوع ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی اوکی‌ایکس هستند که آن را از رقبایش متمایز می‌کنند.

چه ارزهایی را می‌توان در اوکی‌ایکس معامله کرد؟

اوکی‌ایکس از بیش از سیصد رمز ارز پشتیبانی می‌کند که این فهرست دائماً در حال گسترده شدن است. در حال حاضر بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو، لایت‌کوین، تتر، بایننس‌کوین، سولانا، پولکادات و دوج‌کوین بیشترین حجم معاملاتی را در این صرافی به خود اختصاص داده‌اند.

دسترسی به صرافی اوکی‌ایکس برای ایرانیان چگونه است؟

صرافی متمرکز ارز دیجیتال اوکی‌ایکس (OKX) نیز همانند دیگر صرافی‌های بین‌المللی محدودیت‌هایی را در دسترسی به سایت با آی‌پی ایران و انجام احراز هویت ایجاد کرده است.