ارز دیجیتال بایننس کوین، رمز ارز اختصاصی صرافی بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز است. بایننس کوین با نماد BNB در عرضه اولیه سکه (ICO) بایننس فروخته شد و به بازار کریپتو راه پیدا کرد. با استفاده از بایننس کوین کاربران صرافی بایننس می‌توانند، هزینه‌های معاملاتی کمتری را روی این پلتفرم پرداخت کنند. از زمان عرضه اولیه، BNB نقش خود را در اکوسیستم رو به رشد بایننس حفظ کرده و صرافی بایننس هم بیش از یک صرافی ارزهای دیجیتال گسترش یافته است.

ارز دیجیتال بایننس کوین چیست؟

بایننس یک صرافی و پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال همتا به همتا و دو بلاک چین موازی راه‌اندازی کرده است؛ زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و زنجیره بایننس. به گفته بایننس، صرافی ارزهای دیجیتال بر اساس حجم معاملات، بزرگترین صرافی در جهان است.

ارز دیجیتال بایننس کوین یک رمز ارز است که اکوسیستم بایننس را تقویت می‌کند. BNB در سال 2017 ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم با عرضه اولیه 100 میلیون توکن به قیمت 11 سنت برای هر توکن راه‌اندازی شد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بایننس کوین سوزاندن سکه است. هر سه ماهه، بایننس 20 درصد از سود خود را برای بازخرید و سوزاندن سکه‌های بایننس استفاده و آنها را از گردش خارج می‌کند و برای همیشه از بین می‌برد.

بایننس این روند را هر سه ماه یک بار تا زمانی که 200 میلیون بایننس سکه را از بین ببرد، ادامه خواهد داد (تقریباً 50 درصد از عرضه کل). این استراتژی به گونه‌ای طراحی شده است که عرضه BNB را منحصربه‌فرد و ارزشمندتر کند.

دارندگان بایننس کوین می‌توانند از این توکن‌ها برای دریافت تخفیف در کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال بایننس استفاده کنند. همچنین می‌توان از آن برای معامله با ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، دوج کوین یا لایت کوین استفاده کرد.

ارز دیجیتال بایننس کوین چطور به وجود آمد؟

تیم بایننس کوین، از جمله بنیانگذار آن چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، BNB را از طریق عرضه اولیه سکه راه‌اندازی کرد که از 26 ژوئن تا 3 جولای 2017 اجرا شد و تاریخچه بایننس کوین شکل گرفت. عرضه اولیه 200 میلیون توکن BNB به ارزش هر کدام حدود 0.11 دلار بود. از این مبلغ 100 میلیون از طریق مزایده عمومی فروخته شد، 20 میلیون به امور خیریه و 80 میلیون به تیم موسس تخصیص داده شد.

بایننس کوین

این عرضه اولیه 15 میلیون دلار بیت کوین و اتریوم جذب کرد. 35 درصد برای ارتقای پلتفرم و صرافی بایننس، 50 درصد برای برندسازی و بازاریابی و 15 درصد به عنوان ذخیره اختصاص داده شد.

ارز بایننس کوین در ابتدا یک توکن ERC-20 بر روی اتریوم بود. در آوریل 2019، بایننس بلاک چین خود، با نام بایننس چین (که اکنون زنجیره بیکن نامیده می‌شود) را با BNB به عنوان توکن اصلی راه‌اندازی کرد. دارندگان توکن‌های ERC-20 بایننس کوین، توانستند توکن‌های خود را با توکن‌های جدید BNB با نسبت یک به یک تعویض کنند.

هدف و کاربردهای بایننس کوین چیست؟

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال در حال تکامل، کاربردهای بایننس کوین مواردی فراتر از صرافی بایننس هستند.

معامله

بایننس کوین را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف، بسته به محدودیت‌های تعیین‌شده توسط صرافی، معامله کرد.

کارمزد تراکنش در صرافی بایننس

از BNB می‌توان برای پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده کرد و کاربران نیز برای انجام این کار تخفیف دریافت می‌کنند.

پرداخت‌های کارت اعتباری

BNB می‌تواند شکل پرداخت صورت‌حساب‌های کارت اعتباری کریپتو در Crypto.com باشد.

پردازش پرداخت

بازرگانان می‌توانند از BNB به عنوان وسیله پرداخت برای مشتریان استفاده کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری در روش‌های پرداخت ارائه دهند.

رزرو اقدامات لازم برای سفر

از BNB می توان برای رزرو هتل و پرواز در وب سایت‌های منتخب استفاده کرد.

سرگرمی

از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی، BNB اهداف مختلفی را در فضای سرگرمی انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاری

چندین پلتفرم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا با استفاده از بایننس کوین در سهام، ETF و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وام و نقل و انتقالات

BNB می‌تواند به عنوان وثیقه برای وام در پلتفرم‌های خاص استفاده شود.

بایننس کوین چطور کار می‌کند؟

ارز دیجیتال بایننس کوین در ابتدا روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شد، اما اکنون این رمز ارز بلاک چین خود، بایننس اسمارت چین را دارد که به پلتفرم ارزهای دیجیتال و عملیات آن برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار کمک می‌کند. بلاک چین بایننس یعنی بایننس اسمارت چین از مکانیزم اجماع اثبات اعتبار سهام (PoSA) استفاده می‌کند و هر 24 ساعت، 21 کاربر برتر که بیشترین مقدار BNB را به اشتراک گذاشته‌اند برای اعتبارسنجی بلاک‌ها در شبکه برای یک روز انتخاب می‌شوند.

با این حال، BNB قابل استخراج نیست، چون از قبل استخراج شده و از طریق عرضه اولیه سکه تخصیص داده شده است. توکن‌های در گردش در صرافی بایننس برای معاملات تخفیف‌دار و همچنین برای پرداخت هزینه مبادله، کارمزد لیست شدن در صرافی، کارمزد معاملات و سایر هزینه‌هایی که ممکن است در صرافی رخ دهد استفاده می‌شود.

بایننس کوین

نرخ تخفیف برای پرداخت کارمزدها با استفاده از بایننس کوین در سال اول 50 درصد بود، اما قرار است هر سال پس از آن، نرخ‌های تخفیف به نصف کاهش پیدا کند. تا سال پنجم، دیگر تخفیفی وجود نخواهد داشت، چون بر ارزش توکن تأثیر می‌گذارد.

همچنین می‌توان از BNB برای عرضه اولیه صرافی (IEO) که در بخش لانچ پد (Launchpad) بایننس فهرست شده است، استفاده کرد. هنگامی که ارزهای دیجیتال جدید برای ترید در صرافی بایننس فهرست می‌شوند، می‌توان آنها را با BNB خریداری کرد. با یک ارز بومی، صرافی مجبور نیست به پول سنتی متکی باشد. BNB با کمک به کاربران در صرفه‌جویی در پول سنتی، تجربه یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد و بایننس کوین اینگونه عمل می‌کند.

چیزی که ارز دیجیتال بایننس را منحصر به فرد می‌کند این است که با دو پلتفرم بلاک چین بایننس، زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس، کار می‌کند. علاوه بر این، زنجیره هوشمند بایننس یک بلاک چین جداگانه است که به موازات زنجیره بایننس اجرا می‌شود و ویژگی‌های مختلفی از جمله قابلیت‌های قرارداد هوشمند دارد.

مزایا و معایب بایننس کوین چیست؟

در نظر گرفتن مزایا و معایب به شناخت بیشتر ارز بایننس کوین کمک می‌کند. BNB یک ارز دیجیتال ساده است. به همین دلیل، مزایا و معایب آن تا حدودی واضح است.

مزایای بایننس کوین

  • مزیت اصلی بایننس کوین این است که معاملات با تخفیف را در پلتفرم بایننس فعال می‌کند. می‌توانید از BNB برای پرداخت سایر ویژگی‌های زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس مانند اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنید.
  • کاربران همچنین می‌توانند با استیکینگ BNB سود غیرفعال به دست آورند. استیکینگ همان‌طور که در اصطلاحات کریپتو می‌بینیم، یک ویژگی سرمایه‌گذاری مجدد ویژه را برای دارندگان ارز بایننس کوین ارائه می‌دهد.
  • علاوه بر این، BNB چندین برنامه کاربردی در دنیای واقعی، به خصوص در زمینه پرداخت‌های دیجیتال دارد.

معایب بایننس کوین

  • بایننس برخلاف اینکه ظاهری غیرمتمرکز دارد، به‌ویژه در نظارت بر BNB، اما تا حدودی به روشی متمرکز عمل می‌کند. واقعیت این است که گروه نسبتاً کوچکی از اعتبارسنج‌ها شبکه را اجرا می‌کنند و بیشتر BNB موجود در صرافی غیرمتمرکز را در اختیار دارند؛ مقرراتی که می‌تواند به آسیب‌پذیری‌های پلتفرم بیافزاید.
  • یکی از آسیب‌پذیری‌های خاص این است که بایننس با موانع نظارتی در ایالات متحده و خارج از کشور روبرو شده است؛ در بریتانیا، آلمان، ژاپن، مالت و انتاریو، کانادا. قانون‌گذاران در بریتانیا بایننس را در سال 2021 ممنوع کردند، اگرچه در اوایل سال 2022 همکاری بعدی بین بایننس و یک پلتفرم پرداخت بریتانیا اعلام شد که تراکنش‌های BNB را مجاز می‌کرد.

آیا امکان استخراج بایننس کوین وجود دارد؟

استخراج بایننس کوین عملی نیست، چون این ارز دیجیتال از قبل استخراج و 200 میلیون توکن BNB برای استفاده عرضه شده است. در جولای 2017، این شرکت پس از تخصیص کل عرضه توکن‌ها، عرضه اولیه سکه خود را برگزار کرد. از آنجایی که تمام توکن‌ها در حال حاضر در گردش هستند، دیگر سکه‌ای برای استخراج وجود ندارد.

بایننس به منظور حفظ ارزش، هر سال تخفیف کارمزد را کاهش می‌دهد و توکن‌ها را برای محدود کردن عرضه می‌سوزاند. تاکنون نزدیک به 10 میلیون توکن BNB در شش مرحله از بین رفته است.

بایننس کوین

بهترین صرافی بایننس کوین کدام است؟

با وجود محبوبیت بایننس کوین، این رمز ارز در همه صرافی‌ها در دسترس نیست. حتی صرافی‌های محبوبی مانند کراکن و جمینی معاملات BNB را ارائه نمی‌دهند.

صرافی‌ های بایننس کوین که به کاربران امکان خرید و فروش BNB با ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال را می‌دهند، عبارتند از:

  • صرافی بایننس آمریکا (Binance.US)
  • صرافی ای‌تورو (eToro)

کاربران Binance.US همچنین هنگام استفاده از BNB برای پرداخت کارمزدها، 25 درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال جفت‌های معاملاتی هستند، جایی که یک توکن ارز دیجیتال مانند بایننس کوین با یک استیبل کوین مانند تتر جفت می‌شود، یعنی می‌توانید در ازای پرداخت بایننس کوین، تتر دریافت کنید و یا برعکس. صرافی‌هایی که بایننس کوین و تتر را جفت می‌کنند عبارتند از:

  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی فارکس تایم (FTX)

چطور کیف پول بایننس کوین را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید توکن‌های BNB خود را در جایی امن ذخیره کنید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری یا نرم افزاری برای این کار استفاده کنید. کیف پول رسمی برای ذخیره سکه‌های بایننس کوین، تراست والت (Trust Wallet) است. با این حال، می‌توانید توکن‌های بایننس را در کیف پول‌های دیگری هم ذخیره کنید. لیست بهترین کیف پول های بایننس کوین را در زیر می‌بینید.

بایننس کوین

  • Enjin Wallet
  • Ledger Wallet
  • Trezor Wallet
  • Atomic Wallet
  • Coinomi
  • Jaxx
  • CoolWallet S
  • Metal Vault
  • BRD
  • Gifto
  • Request Wallet
  • Ethos Universal Wallet
  • WinQ
  • Clay
  • io

روند قیمت بایننس کوین چگونه بوده است؟

قیمت بایننس کوین در زمان عرضه اولیه 0.11 دلار بود. روند قیمت BNB تا سال 2021 به آرامی پیش می‌رفت، اما رشد خوبی را تجربه کرد و به بیش از 40 دلار رسید.

در سال 2021 با شروع رشد بازار کریپتو، ارز دیجیتال بایننس کوین هم رشد بسیار زیادی داشت و تا حدود 680 دلار هم صعود کرد.

با شروع زمستان ارزهای دیجیتال در اواسط سال 2022، قیمت بایننس کوین کاهش زیادی داشت و تا 200 دلار هم پایین آمد.

در حال حاضر قیمت بایننس کوین در زمان نگارش این مقاله حدود 300 دلار آمریکا است. این ارز دیجیتال با ارزش بازار بیش از 48 میلیارد دلار در جایگاه پنجم بازار کریپتو قرار دارد و حدود 160 میلیون از 200 میلیون سکه در گردش هستند.

بایننس کوین

آینده بایننس کوین چطور پیش بینی می‌شود؟

در حال حاضر، BNB تنها به عنوان توکنی برای پرداخت کارمزدهای معاملاتی عمل می‌کند. با این حال، تیم بایننس کوین برنامه‌های بزرگتر و جسورانه‌تری برای این رمز ارز دارد و آینده بایننس کوین را روشن می‌بیند. به عنوان مثال، استفاده از BNB برای سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه میزبانی‌شده در صرافی را امکان‌پذیر می‌کند، که به دارندگان روشی منظم برای س رمایه‌گذاری و دریافت بازده دارایی‌هایشان می‌دهد.

بایننس یک صرافی غیرمتمرکز به نام زنجیره بایننس دارد. آنها تصمیم گرفتند که دارایی‌های جدید در این صرافی را توسط BNB تامین شود و تقاضا برای سکه بیشتر شود و قیمت آن افزایش یابد.

همانطور که بایننس به گسترش و افزودن ویژگی‌های جدید ادامه می‌دهد، ارز دیجیتال بایننس کوین نیز به طور فزاینده‌ای مفید خواهد بود. هر سه ماه با سوزاندن سکه‌ها، پیش بینی اینکه ارزش سکه به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، منطقی است. کسانی که در حال سفته بازی هستند، ممکن است بخواهند به جمع آوری BNB فکر کنند تا در آینده به سود برسند.

آیا بایننس کوین انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری است؟

سرمایه گذاری در بایننس کوین قطعا یک سرمایه‌گذاری پر ریسک و با پاداش بالا است. اینکه سرمایه‌گذاران چقدر برای آن ارزش قائل هستند، معمولاً به این بستگی دارد که آنها به صرافی و بلاک چین بایننس چقدر نگاه می‌کنند.

اگرچه BNB در حال حاضر یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال است، اما به راحتی می‌توان دید که چگونه به رشد خود ادامه خواهد داد. صرافی بایننس بخش قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده و اکوسیستم BNB بسیار بزرگ است. این هر دو مزیت رقابتی برای BNB هستند که سرمایه گذاری در بایننس کوین را تقویت می‌کنند.

بایننس کوین

نقطه مقابل این است که شاید بایننس و BNB بخشی از سهم بازار خود را از دست بدهند. صرافی‌های ارز دیجیتال با کیفیت‌تر از همیشه هستند، و ممکن است به پایگاه کاربران بایننس نفوذ کنند، به خصوص اگر با مشکلات نظارتی بیشتری مواجه شود. زنجیره بایننس با مشکل مشابهی روبرو است، چون تعداد زیادی بلاک چین قرارداد هوشمند وجود دارد که باید با آنها رقابت کند.

اگر از طرفداران بایننس هستید، احتمالاً سرمایه گذاری در بایننس کوین ارزشمند است. می‌توانید برای کسب درآمد غیرفعال، تخفیف در کارمزد معاملات خود و دسترسی به فروش توکن‌ها از طریق بایننس لانچ پد، دارایی BNB خود را به اشتراک بگذارید.

چطور ارز دیجیتال بایننس کوین بخریم؟

نحوه خرید بایننس کوین را در این بخش بررسی می‌کنیم. از آنجایی که BNB رقیب برخی دیگر از توکن‌های کاربردی است، ممکن است مجبور باشید برای یافتن پلتفرم‌هایی که معاملات BNB را فعال می‌کنند تحقیق کنید. همچنین، حتماً نحوه عملکرد صرافی‌های ارز دیجیتال و همچنین هزینه‌هایی که ممکن است اعمال شود را بررسی کنید.

اگر تصمیم به سرمایه گذاری در بایننس کوین دارید، برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

1. صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید

برای خرید ارز دیجیتال بایننس کوین، ابتدا به یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال نیاز دارید، پلتفرمی که معاملات ارزهای دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند. همه صرافی‌های کریپتو معاملات BNB را پوشش نمی‌دهند، بنابراین یک صرافی که بایننس کوین را ارائه می‌دهد، پیدا کنید.

2. ارز دیجیتال بایننس کوین بخرید

هنگامی که صرافی را پیدا کردید، می‌توانید حساب خود را با کارت بانکی یا کارت اعتباری تامین کنید. پس از تامین مالی حساب شما، وارد پلتفرم معاملاتی صرافی شوید. نماد بایننس کوین (BNB) و مقداری که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، مانند 50 دلار را وارد کنید. اکثر صرافی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در زمان معامله بین سفارشات بازار و سفارشات محدود یکی را انتخاب کنید.

3. BNB خود را ذخیره کنید

چه در حال خرید BNB و چه سایر توکن‌های ارزهای دیجیتال باشید، مسئولیت امنیت سرمایه‌گذاری بر عهده خود شماست. چندین گزینه ذخیره‌سازی وجود دارد. می‌توانید دارایی خود را در حساب صرافی رها کنید و یا آن را به یکی از انواع کیف پول‌های شخصی امن انتقال دهید و کنترل کلیدهای خصوصی و عمومی خود را در دست بگیرید.

در یک نگاه

اکنون که راهنمای جامع ما را درباره ارز دیجیتال بایننس کوین مطالعه کردید، باید دانش کافی را برای آغاز سفر خود در سرمایه‌گذاری و ترید ارز بایننس کوین داشته باشید. توصیه ما همیشه این است که قبل از شروع سرمایه‌گذاری با یک متخصص مشورت کنید و هرگز بیش از حدی که تحمل از دست دادنش را دارید، سرمایه‌گذاری نکنید.